Is normaal, heb ik ook met mijn a4 1.8t en standaart dv.
Beste allen,
Ik heb even het volgende:
Vandaag wilde ik mijn standaard luchtfilter vervangen van mijn TT 1.8 quattro (132kw) door een k&n luchtfilter.
Eenmaal deze gemonteerd te hebben en ik vervolgens gas gaf, kreeg ik een hard afblaas geluid. Ik weet dat hier normaliter een dumpvalve voor nodig is.
Dit geluid was vrijwel identiek aan een afblaas geluid van een dumpvalve (geen lekkage o.i.d). Nu is mijn vraag: Hoe kan dit? Ik heb vervolgens alles weer naar originele staat terug gebracht omdat ik niet zeker wist of dit wel normaal is.
Ik heb hier een filmpje van gemaak
http://www.youtube.com/watch?v=GLVck...ature=youtu.be
Mvg Edu
ik ook maar niet zo erg als de TT
heb wel een DV van hyperboost
De meeste mensen zetten juist een Forge erop voor het afblaasgeluid.
Maar je kan deze instellen, maar ik weet niet of dit op de "minimale" stand minder geluid dan origineel maakt of nog steeds meer.
Misschien kan @Bastet hier wat meer over vertellen?
Inlaat/afblaasgeluiden zal je sowieso véél meer horen met een open filter. OEM of niet, de herrie zal je houden denk ik... ik zou geen open luchtfilter nemen - de olie die nodig is voor de filterwerking van dergelijke filters is vaak schadelijk voor de LMM (het luistert heel nauw: te weinig olie = geen filterende werking, te veel olie = een doorgebrande LMM).
Je kan een K&N inlegfilter proberen, maar, meestal zijn de winsten zodanig marginaal dat het de kosten en de moeite niet waard is. In veel tests komen kwalitatieve OEM filters minstens net zo goed naar boven (neem dan geen budget filter, maar een goede, Bosch, en al die merken).
http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm
Deze werkt prima, dan heb je wel een iets sportiever geluid, maar geen kosten