Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

  1. #1
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

    Beste medeforummers,

    Ik heb een kleine uitdaging.

    Een maand geleden wilde ik met de tt weg rijden. Echter was de accu compleet leeg. Omdat ik geen lader heb en de accu al weer de nodige jaren oud was heb ik meteen maar vervangen voor een nieuwe. Dit is 2 dagen goed gegaan. Toen startte de auto weer niet. Accu spanning was nog maar rond de 3.5 Volt onbelast. Hierop de de accu maar eens volledig laten opladen(met een geleende lader).

    Na het terug plaatsen van de accu meteen maar eens de ruststroom en de laad spanning gemeten. Ruststroom was de eerste 30 sec rond de 100mA en zakte daarna terug naar 30mA om vervolgens na een minuut verder te zakken naar 15mA. De laadspanning was 14,4 volt. Nu een week 2 ritjes en 100 km verder is de accu weer leeg. Omdat ik een naar mijn idee nette ruststroom gemeten heb en de de accu aan de spanning te zien ook bijgeladen wordt, weet ik even niet waar te beginnen.

    help?
    Laatst gewijzigd door raze88; 03-02-14 om 09:55.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  2. #2
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raze88 Bekijk Berichten
    Beste medeforummers,

    Ik heb een kleine uitdaging.

    Een maand geleden wilde ik met de tt weg rijden. Echter was de accu compleet leeg. Omdat ik geen lader heb en de accu al weer de nodige jaren oud was heb ik meteen maar vervangen voor een nieuwe. Dit is 2 dagen goed gegaan. Toen startte de auto weer niet. Accu spanning was nog maar rond de 3.5 Volt onbelast. Hierop de de accu maar eens volledig laten opladen(met een geleende lader).

    Na het terug plaatsen van de accu meteen maar eens de ruststroom en de laad spanning gemeten. Ruststroom was de eerste 30 sec rond de 100mA en zakte daarna terug naar 30mA om vervolgens na een minuut verder te zakken naar 15mA. De laadspanning was 14,4 volt. Nu een week 2 ritjes en 100 km verder is de accu weer leeg. Omdat ik een naar mijn idee nette ruststroom gemeten heb en de de accu aan de spanning te zien ook bijgeladen wordt, weet ik even niet waar te beginnen.

    help?

    Hoe heb je de laadstroom gemeten? Ik gok stationair, probeer dat eens met twee personen 1 gas geven en 1 meten, zal niet de eerste zijn waarbij de 'vrijlooppoulie' van je dynamo aan het overlijden is/overleden is tweede mogelijkheid is je spanningsstabilisator immers meer toeren betekent een sneller draaidende dynamo betekent meer stroom dat wordt gereguleerd door de spanningsstabilisator omdat je anders teveel stroom krijgt en je accu overkill geeft. Dat zijn de twee dingen waarvan ik eigenlijk weet dat het probleem daar in zit. Geen binnenverlichting die op de verkeerde stand staat, gebeurd ook menig mens
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  3. #3
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

    Beste Mike,

    Ik lees je reactie nu, maar ik ben waarschijnlijk al achter de oorzaak. Na een aantal keer gemeten te hebben toch een ruststroom van 400mA gevonden. Deze kan ik herleiden naar de navigatie unit achter de bijrijdersstoel. Wanneer ik deze eruit haal zakt de boel terug naar 40mA. Echter heb ik twee metingen gehad waar dit niet bij voorgekomen is. Zou dit in een slecht contact kunnen zitten? Iemand tips hoe ik dit verder kan uitzoeken? Hoe kan ik makkelijk bij de achterkant van de navi unit komen? Ik heb de stekkers er nu via de kofferbak uitgehaald. Echt handig was dit bepaald niet.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  4. #4
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

    Navigatie zelf was het dus niet(alleen). Na verder te zijn gaan zoeken op de Tellerunit uit gekomen. A.s. donderdag gaat de auto naar KMS Apeldoorn voor een teller revisie. Wordt meteen de brandstof meter, het fis display en toerenteller meegenomen. Hopen dat het dan echt opgelost is.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  5. #5
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu ontlaadt steeds maar laadt goed bij en geen lekstroom?

    De teller is vandaag gereviseerd en werkt weer naar behoren. Wel valt het me op dat de verlichting van de navigatie unit achter de bijrijders stoel blijft branden. Ook wanneer de sleutel uit het contact is en de auto op slot zit. Is dit normaal?
    Laatst gewijzigd door raze88; 20-02-14 om 18:34.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •