Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Shift paddle rechts werkt niet meer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Shift paddle rechts werkt niet meer

    Hoi iedereen,

    De rechter shift paddle van mijn Audi TT (2016) werkt niet meer. Ik ben erin geslaagd om het dekseltje achteraan open te krijgen en daaruit vielen al direkt 2 onderdelen: een plastiek lipje en een metalen lipje :
    Bijlage 261431
    Achteraan ziet de paddle er nu zo uit :
    Bijlage 261432
    Ik ben tamelijk zeker waar het plastiek lipje thuishoort; dat kan ik middels secondenlijm opnieuw plakken (is waarschijnlijk afgebroken). Maar geen idee waar het metalen lipje moet komen. Dient volgens mij als een soort veer om de knop terug te brengen in zijn oorspronkelijke stand nadat hij werd ingedrukt.

    Ik durf de linker paddle niet open te wrikken want ik ben bang dat ik iets beschadig en dan zit ik met 2 defekte paddles. Deze dingen zijn eigenlijk nogal fragiel ! Ik gebruik de paddles sporadisch maar zou ze wel graag opnieuw in werkende toestand krijgen.

    Iemand een idee, een foto hoe het oorspronkelijk ineen steekt, een schema... Kortom, iets dat mij verder kan helpen ?

    Alvast bedankt !

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Shift paddle rechts werkt niet meer

    Ik heb zo'n TT stuur (8S) in m'n A6 4G zitten en zou die flipper gewoon vervangen hoor (8S0951523), heb ze wel eens op Ebay voorbij zien komen (nu overigens even niet).
    Dat doorzichtig kunststof lipje is waarschijnlijk voor het (+) lampje en met het stalen deeltje is het veertje voor de de flipper.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Shift paddle rechts werkt niet meer

    Inderdaad, misschien beter om alles te vervangen. Bedankt voor de info !

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •