Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Matrix lampen branden niet voluit

  1. #1
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Matrix lampen branden niet voluit

    Goedendag beste forumvrienden.

    In mijn Audi TTS uit 2015 merk ik dat wanneer de verlichting op auto staat, de koplampen niet op volle sterkte branden wanneer die overschakelen op grootlicht.
    Wanneer op het dashboard het blauwe lampje brandt ten teken dat de grootlichten zijn ingeschakeld en ik vervolgens handmatig de grootlichten inschakel, dan komt er een berg verlichting bij.

    Ik dacht altijd dat wanneer de matrixverlichting automatisch naar grootlicht overschakelt, dat ook daadwerkelijk het geval is maar ik merk meestal het verschil niet, ik zie het alleen aan het symbool op het dashboard.

    Is dit normaal of werkt mijn matrixverlichting niet naar behoren?

    Voor de goede orde, er komt wel meer licht dan alleen dimlicht, alleen niet zoveel als het handmatig inschakelen van grootlicht.

    Graag zou ik willen weten hoe jullie ervaring is.
    Groetjes Ritchy

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Matrix lampen branden niet voluit

    Het feit dat je het minder merkt wanneer hij op auto staat is dat hij vaker aangaat maar ook al het verkeer voor je en tegemoedkomend eruit "filtert" hierdoor geeft hij dus effectief minder licht af. Dit is zoals het hoort te werken en omschrijft in mijn optiek exact wat jij ervaart.

    Mijn ervaring is dat op een donkere weg en automatisch groot licht het ook echt een bak licht geeft.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •