Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

  1. #21
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    ik vind het een vrij lange bout voor een in of uitlaatspruitstuk
    maar meestal zijn het nog "gewone ouderwetse" moer en bout verbindingen.
    ik ken anzich maar weinig inbusbouten op de 44 reeks.

    zeker omdat het schroefdraad 1/3 van het geheel is, zie ik het idd wel als een montagebout van het een of ander.
    maar in mijn 44 herinnering kom ik dus niet snel deze tegen.
    ik ben hier redelijk voorzichtig mee, daar ik heel veel van deze op mijn BMW motorfiets heb......
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    De aandrijfassen zitten vast met inbusboutjes, maar die zijn niet zo lang geloof ik.
    Audi 200 Turbo Quattro 1985 Audi 200 Turbo Quattro 1986
    Audi A8 D2 4.2 1995 Skoda Octavia 1998 Opel Kapitän 1956
    Subaru Impreza 2.0 (binnenkort 2.5) 1996 Subaru Justy 1.2 1996

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Yes niet aan gedacht die zitten inderdaad ook met inbus vast, al zijn die op de mijne torx, wat voor een m draad is deze opgeraapte trouwens?

    Geef je wel een compliment dat je die bout hebt zien liggen in je spiegel dan heb je hele goede ogen zeg!
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 15-05-15 om 22:04.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #24
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @Sjonnie999 ik heb nog niks kunnen vinden, maar het is een behoorlijke zoektocht. komt ongetwijfeld goed!
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  5. #25
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @Quattro_Vaassen @viermaal @keesie75 , ik heb eindelijk een nieuw klopsensor op de motor, en het is direct stukken beter, zuiniger en sneller! maar zoals we allemaal weten, niks went zo snel als vermogen. Ik heb tijden gereden in m'n competition met 150pk en dit lijkt er aardig op. Eigenlijk zit ik dus verlegen om een chip, ik heb al het nodige gehoord van de buergi chip en dit lijkt me een goede kandidaat. heeft iemand enig idee hoeveel dit kost, of dat er betere oplossingen zijn? de dashboardverlichting moet ik nog steeds mee aan de gang, maar ik ben er inmiddels achter waarom de elektrische ramen het niet deden, namelijk WATER in de motoren van de ruiten. Maar dit word allemaal met verloop van tijd opgelost en langzamerhand begint alles weer te werken zoals het hoort. Laatst heb ik even onderzocht wat er nodig was om het echte vijfpitter geluid er mooi uit te krijgen, dus uitlaat eraf. dan zie en hoor je pas hoe goed audi z'n best heeft gedaan met zo'n gave auto ontzettend saai te maken met dempers, een katalysator en zelfs een vlamdovend gaasje. kortom, de kat er binnenkort tussenweg, beide middendempers weg en dan een rechte pijp en alleen het einddemper eronder, of zou dit teveel zijn?

    Tips en tricks zijn altijd welkom.
    verder ben ik ontzettend blij met deze gave machine!

    groetjes Joris
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Heb je de verbinding tussen uitlaat en voorpijp gecheckt? Daar heb ik wel eens zulke bouten in zien zitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Een "echte"Buergichip is niet meer leverbaar van hem, hij maakt ze nl niet meer.
    maar er zijn hier en daar nog wat "klonen" daarvan leverbaar.
    daarover Kan ik niet zeggen, maar de Originele chip van hem gaf mij op de MC2 een kleine 40 a 50 pk extra.
    dit zonder verdere extra aanpassingen.

    alleen vind ik de "extra" lawaai niet echt plezierig met zon fijne lange-afstands wagen.
    is dus erg vermoeiend om mee te rijden ....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #28
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @viermaal Dat word een zoektochtje dus. Ik kom vanzelf wel wat tegen denk ik.

    Plottwist: m'n hemel laat los, iemand tips om dit zelf te maken? of gewoon de hemel eruit halen en opnieuw laten bekleden, of zelfs een nieuwe zoeken.
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  10. #29
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @joris ziengs
    ff snel doorposten zodat je bij de 100 posts zit, dan kan ik je een PB sturen over zo`n kloon-chip.
    mail mag ook naar quattro_86 apendingetje upcmail punt nl

    Ervaringen zijn trouwens erg goed met de "kloon-chip"
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 17-07-15 om 14:57.

  11. #30
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @Quattro_Vaassen, grote held, doen we.. 100 posts is zo klaar. Ik heb trouwens m'n hemel vastgezet met wasknijpers en dat werkt best goed, maar ik zal binnenkort de hemel er wel even uit halen en naar de bekleder brengen.

    Gisteren reed ik naar huis en de turbodruk steeg in de 1e en 2e versnelling niet boven de 0.3 bar uit. in de verdere versnellingen ging het meestal wel goed, dan raakte die de 0.4 bar makkelijk. Maar heel soms dan trek ik op en dan lijkt het net of ik niet gevulde klepstoters hoor, dan heb ik dus niet de volle druk. maar dat is maar heel soms. weet iemand wat dat kan zijn?

    Iemand nog verdere tips om het rijden te optimaliseren?

    Bedankt allemaal!
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  12. #31
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Goedenavond!

    Ik heb weer wat, m'n auto houd in en het motorstoringslampje brand als ik het gaspendaal intrap. nu heb ik hem uitgelezen en het is 2221 (2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth). Wie weet wat ik moet doen of kan mij helpen, want dit gaat mij denk ik wel de pet te boven.

    weer bedankt alvast!

    Groetjes, Joris
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  13. #32
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris ziengs Bekijk Berichten
    Goedenavond!

    Ik heb weer wat, m'n auto houd in en het motorstoringslampje brand als ik het gaspendaal intrap. nu heb ik hem uitgelezen en het is 2221 (2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth). Wie weet wat ik moet doen of kan mij helpen, want dit gaat mij denk ik wel de pet te boven.

    weer bedankt alvast!

    Groetjes, Joris
    Wel Joris,
    de foutcode geeft aan dat er een probleem is met de toerentalsensor.
    deze zit netjes naast het BDP sensor boven het vliegwiel gemonteerd, achter het blok en voor de versnellingsbak.
    de bekabeling sensor kan defect zijn of er is een stukje vuiligheid die de sensor hindert zijn werk te doen.
    maakt dit het makkelijker?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #33
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @viermaal bedankt! gevonden en opgelost!!

    Laatst ook de ECU van @keesie75 erop gemaakt, maar het liep niet helemaal lekker. Ik heb de dag daarna nog wat met slangetjes liggen spelen en toen ging het helemaal perfect, een behoorlijke winst in vermogen. Maar die winst in vermogen werd gauw omgezet in winst voor audi aftermarket products omdat ik m'n koppakking er uit geblazen heb. nu dus naar een stalen koppakking toe en dan direct ook maar de distributieriem en dergelijke vervangen. Als dat allemaal weer klaar is gaan we weer blazen!
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  15. #34
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    sucseZ ermee Joris
    ach zon nw koppakking van de 20V is een helemooie update voor je blokkie
    controleer meteen je uitlaatspruitstuk op scheuren, kun je mooi bij met de wissel.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #35
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    @viermaal, bedankt! gaat allemaal vast lukken. Ik ga kijken wat ik kan doen overal aan. Ik vind, als je er eenmaal aan begint, doe het dan goed!
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    Is je Dash verlichting al opgelost? Ik heb precies het zelfde probleem gehad en bleek een loszittend contactje te zijn op de stekker van het contactslot.

  18. #37
    joris ziengs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 100 2.2 tq: dashboardverlichting defect, lamp stuk-melding, motorstoring

    ik zal er binnenkort even naar kijken. hij staat straks toch 3 maand stil, dan rij ik weer verder in m'n compi... mits ik er weer redelijk gauw apk op krijg. anders zoek ik een mooi goedkoop autootje voor de komende 3 maanden.
    [B]2x Audi 80 Competition
    Audi 80 1.6 hele snelle turbodiesel Volkswagen Golf IV, Evry mod en ++Turbodruk
    Audi 100 Turbo Quattro

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •