Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: instrumentenpaneel switches

  1. #1

    Standaard instrumentenpaneel switches

    op het instrumentenpaneel van mijn audi 100 turbo uit 1989 zitten dipswitches en nog een switch met daarbij op schrift diesel benzine en turbodiesel.
    ook zit er onderop een klein potmetertje.
    weet iemand wat deze voor betekenis hebben.
    ik heb namelijk een ander paneel in mijn audi gedaan omdat bij de oude de print kapot was.
    deze komt uit een 200 turbo van 1990 en daar staat een dipswitch op een anbdere stand.
    gr. erik
    Audi 100 Turbo Diesel Avant/Audi A6 1.8T Avant/Simca 1500/Simca Chrysler 1308GLS

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb nog niet met het instrumentenpaneel van een type 44 gespeeld maar wel met die van de type 89. Daarop zitten drie dipswitches, eentje met 4/5 erbij (aantal cilinders), benzine/diesel (spreekt voor zich) en voor D/US/ROW (voor de Autocheck, taalinstelling Duits, Engels en Rest Of World).

    Tussen een 100 turbo en een 200 turbo zitten technisch geen verschillen. Vreemd dat de dipswitches anders ingesteld staan, kan het zijn dat één van de twee panelen al een keer vervangen is door een minder oordeelkundig persoon?

    Tom

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    dipswitches? waar hebben jullie t over? K heb veek met mn typ44 dashes gespeeld dus zeg t maar.

    K heb ook volgende week een tweetal dashes met alle meters erop voor de geinteresseerden

  4. #4
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ik heb die dipswitches ook nog nooit gezien, bij me vorige niet en bij me huidige niet (ik heb ze er alleen een keer uitgehad om lampjes te verwisselen en/of kontacten schoon te maken.

    Maar ik wil binnenkort toch een keer mijn paneel eruit halen om de soldeerverbindingen te cotroleren en zonodig opnieuw solderen.
    Dan zal ik er eens op letten :shock:
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  5. #5
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    wat is een dipswitch?


  6. #6
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Kleine schakelaartje om iets in te stellen, (BV het aantal cylinders zodat de toerenteller de juist waarde aangeeft)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Toevallig heb ik mijn dash er vorige week uit gehad ivm een ombouw naar alle meters. Die dip-switches zitten er wel degelijk en een stel
    schroefje voor je benzinemeter heb ik ontdekt. Ik denk dat je er het beste vanaf kan blijven. Of hetzelfde zetten als je oude dash, dat zal wel kloppen.
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •