Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    De bestuurdersstoel van mijn Audi 100 van 1986 zit erg oncomfortabel op lange ritten, ik heb deze al eens vervangen door 2 andere exemplaren van Audi 100 c3's en geen van allen zaten fijn voor mijn rug.. Zijn er ook andere stoelen in te plaatsen? Ik denk van een 200 en een V8 wel, maar zouden stoelen van een 100 C4 ook passen? of een a6? Het gaat alleen om voor voorstoelen dus.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thewl85 Bekijk Berichten
    De bestuurdersstoel van mijn Audi 100 van 1986 zit erg oncomfortabel op lange ritten, ik heb deze al eens vervangen door 2 andere exemplaren van Audi 100 c3's en geen van allen zaten fijn voor mijn rug.. Zijn er ook andere stoelen in te plaatsen? Ik denk van een 200 en een V8 wel, maar zouden stoelen van een 100 C4 ook passen? of een a6? Het gaat alleen om voor voorstoelen dus.

    Alvast bedankt.
    je geeft zelf al antwoord, idd alle stoelen van de 100 reeks en dus ook de 200 en V8 passen. deze zijn dezelfde in de eerste reeks 100 C4.
    maar ??? wat is er dan niet meer goed bij jou?
    ikzelf heb eigenlijk nooit klachten hierover gehoord, waarop ik dus heel benieuwd ben naar jouw ervaring, lengte en gewicht.
    dat de bestuurders stoel na jaren slecht wordt is gebruikelijk bij elk merk, maar door de schuimpolstering uit de bijrijders stoel te halen en om te zetten is veel makelijker.
    zelfs bij een bekleder kun je evt alleen je schuim laten vernieuwen door iets wat beter op of aan jouw rug aansluit.
    Dan heb je echt pas een geweldige ervaring
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thewl85 Bekijk Berichten
    De bestuurdersstoel van mijn Audi 100 van 1986 zit erg oncomfortabel op lange ritten, ik heb deze al eens vervangen door 2 andere exemplaren van Audi 100 c3's en geen van allen zaten fijn voor mijn rug.. Zijn er ook andere stoelen in te plaatsen? Ik denk van een 200 en een V8 wel, maar zouden stoelen van een 100 C4 ook passen? of een a6? Het gaat alleen om voor voorstoelen dus.

    Alvast bedankt.
    Ik heb er zelf leren stoel in van een S6. Past er zo in en zit geweldig. Alles van de eerste A6 past dus ook.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Bedankt voor de goede tips beiden.

    Ik heb de stoel inmiddels geheel uit elkaar gehaald en wat blijkt, de zitting (het kuipgedeelte) is los komen te zitten van het stoelframe. Op de plekken waar het gelast zit is het deels los gescheurd. Op het 1e oog lijkt er niks aan de hand te zijn maar zodra je er druk op zet (of erop zit) zakt het weg en ook scheef in dit geval. Ik heb het inmiddels vast gezet met een paar parkers om te kijken of het hielp en..... Het algehele comfort is er stukken op vooruit gegaan! Heb 3 kwartier gereden en niks aan de hand, zal later kijken of het op lange ritten ook goed blijft. Misschien laat ik het dan wel lassen, maar het zit weer gecentreerd iig. Mooiste is als ik de stoelbekleding kan houden natuurlijk. Voor de geïnteresseerden kan ik wel fotos maken, toeval wil dat dit bij alle 3 de stoelen zo is.. Misschien heb ik net pech.

    Mocht het toch niet bevallen kan ik zoeken naar een a6 of s6 stoel, liefste houd ik deze bekleding natuurlijk.. Ik ben 190cm 85kg, ik heb de basis uitvoering dus eigenlijk zonder hoogteverstelling. De stoel die ik heb aangepast en goed zit heeft dit ook niet de andere 2 stoelen wel, maar neem aan dat de bodemplaat van alle modellen hetzelfde is.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Audi-stoelen zijn erg goed over het algemeen, maar na 30 jaar slijtage niet meer optimaal.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    je kunt eenvoudig de bekleding samen met de vulling af trekken en over de nieuwe stoel Schuiven.
    zolang dit maar een comfort op comfort of sport op sport blijft.
    een S4 stoel is een sport stoel en heeft dus een ander model. de C4 stoelen zelf zijn ook iets anders doordat de schopplaat achter anders gemonteerd zit.
    maar een stoel met hoogte verstelling kan net wat lager dan de standaard hoogte, dit pakt voor mij net iets beter uit.

    zo ben ik nog wel op zoek naar een bijrijders stoel met hoogte verstelling, dus als er iemand deze heeft :-)
    Laatst gewijzigd door viermaal; 21-09-15 om 11:49.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Na 30 jaar mag je wel wat slijtage verwachten inderdaad, maar ik zit met een kwetsbare rug dus de stoelen moeten wel goed zijn vandaar. Vorig jaar heb ik cruise control ingebouwd wat erg goed bevalt, compenseert ook de wat vreemde zithouding achter het stuur op lange afstanden. In mijn beleving worden vooral de wangen van de rug nogal broos, zijn deze nog te krijgen of moet een bekleder wat op maat maken?

    Ik zit ook liever wat lager, voor mij is de basisstoel zonder hoogteverstelling laag genoeg. Degene met die verstelling zet hem wat lager maar kan 'm vooral hoger gooien voor m'n gevoel. Is een s4/a6 stoel wel zelf aan te passen om hem erin te zetten of moet er iets gelast worden? Aangezien ik geen achterbank heb zou een set beige leren stoelen nog nieteens zo misstaan.. Maargoed eerst maar even kijken hoe de stoel me nu bevalt.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Stoelen van deze auto's zijn idd makkelijk 1:1 over te zetten maar je kunt niet zonder lassen van mechanische over naar elektrische stoelen.

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke voorstoelen passen er in een 100 C3 typ44?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooster Bekijk Berichten
    Stoelen van deze auto's zijn idd makkelijk 1:1 over te zetten maar je kunt niet zonder lassen van mechanische over naar elektrische stoelen.
    kan wel en is net zo stevig hebben we ervaren
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •