Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Chassiscode voor 1980 (Audi 100 1972)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Chassiscode voor 1980 (Audi 100 1972)

    Hallo

    Zoals misschien duidelijk is geworden uit de titel, heb ik een Audi 100 uit 1972. (1.8L, 4 versnellingen aan het stuur, voorwielaandrijving, tweedeurs sedan). Ik heb de auto sinds vandaag en het is een restauratieproject.
    Ik wil de auto zo origineel als mogelijk maken, maar de auto is al een keer (heel slecht) overgespoten. Dus leek het me wel handig om te weten wat de originele kleur van de auto was.
    Nou lijkt het mij dat dat te achterhalen valt via de chassiscode, maar het blijkt nogal lastig om deze überhaupt te ontcijferen. Aangezien het van voor 1980 is is het geen standaard VAG-code, en ik heb op diverse fora geprobeerd, maar nergens info kunnen vinden over de chassisnummers van Audi 100's van voor 1980.

    Heeft er hier iemand een Audi 100 van voor 1980 die zijn chassiscode ooit gebruikt heeft om informatie op te vragen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan?
    Alle hulp is welkom.

    M.V.G. T. Theuns

    P.S. de auto is vanochtend aangekocht, maar de papieren e.d. komen Maandag pas binnen.

  2. #2
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Chassiscode voor 1980 (Audi 100 1972)

    Kijk even bij topic over het 100 model daar kan je ook je vragen stellen,topic Youngtimers.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Chassiscode voor 1980 (Audi 100 1972)

    Ik nam aan dat het niet relevant zou zijn deze wagen daar te posten, aangezien er nadrukkelijk staat 100 (C3/C4) en het hier een C1 betreft. Maar ik zal het even proberen.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Chassiscode voor 1980 (Audi 100 1972)

    Topic verplaatst.
    Je kunt proberen om bij Audi Tradition in Duitsland na te vragen wat de kleur was, maar als je weet wat voor kleur het was (blauw, groen, ...) is het simpeler om op marktplaats, ebay o.i.d. een originele folder van dat jaar te kopen en achterin bij de lakkleuren te kijken. Misschien is er wel een forummer die die folder heeft, maar voor die paar euro zou ik 'm zelf ook willen hebben.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •