Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Radiocodes Gamma 1 radio

  1. #1
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Radiocodes Gamma 1 radio

    Omdat mijn VFL 100 Quattro uit 1987 nog de originele radioaansluiting heeft, ben ik nu aan het rondkijken voor een Audi Gamma radio.

    Dit model met de vierkante knopjes. Nu ben ik ergens te weten gekomen dat in ieder geval latere uitvoeringen van deze radio (o.a. de tweede generatie, de Gamma CC en CD) zijn uitgerust met een code tegen diefstal. Nu probeer ik erachter te komen of deze uitvoering (volgensmij de eerste generatie) ook al is uitgerust met een dergelijk codesysteem. Zoeken op het forum en Google heeft me nog geen direct, en nog niet eens een indirect antwoord kunnen geven.

    Weet iemand of deze Gamma's ook zijn uitgerust met een code?
    Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een Gamma?

    Bij voorbaat dank,

    Ruben
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 14-01-18 om 12:29.

  2. #2
    Typ44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    29
    Posts
    134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Deze radio heeft geen code, dus je kunt hem ook probleemloos zonder boekje kopen. Houd er rekening mee dat deze GAMMA 1 in tegenstelling tot de GAMMA 2 nog geen ISO-aansluitingen heeft. Ik vermoed dat jouw Audi dat wel heeft, en daarmee dus ook een Gamma 2 hoort te hebben.

  3. #3
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Dat is nou juist de grap. Die heeft m'n 100 dus niet. Ik trok deze uit het dashboard tevoorschijn. En de aansluiting van de Gamma 1 kwam me vrij bekend voor.
    2017-09-21 09.27.12.jpg2017-09-21 17.05.52.jpg
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 15-01-18 om 17:49.

  4. #4
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvdG94 Bekijk Berichten
    Omdat mijn VFL 100 Quattro uit 1987 nog de originele radioaansluiting heeft, ben ik nu aan het rondkijken voor een Audi Gamma radio.

    Dit model met de vierkante knopjes. Nu ben ik ergens te weten gekomen dat in ieder geval latere uitvoeringen van deze radio (o.a. de tweede generatie, de Gamma CC en CD) zijn uitgerust met een code tegen diefstal. Nu probeer ik erachter te komen of deze uitvoering (volgensmij de eerste generatie) ook al is uitgerust met een dergelijk codesysteem. Zoeken op het forum en Google heeft me nog geen direct, en nog niet eens een indirect antwoord kunnen geven.

    Weet iemand of deze Gamma's ook zijn uitgerust met een code?
    Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een Gamma?

    Bij voorbaat dank,

    Ruben
    Ik heb nog wel wat liggen in de garage, delta. Bijlage 246053

  5. #5
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Zal straks even een duidelijke foto maken en plaatsen.Bijlage 246055Bijlage 246056


  6. #6
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Hier een Youtube user met heel veel oude radio filmpjes:



    link
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 16-01-18 om 14:16.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #7
    Typ44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    29
    Posts
    134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    Weet je zeker dat de bruine stekker voor jouw speakers is? Ik heb toch al behoorlijk wat radio's in handen gehad en dit herken ik zo niet. De witte stekker is in ieder geval wel de juiste.

    Ook de oudere Audi radio's (Audi Design) hebben simpele stekkertjes voor de speakers, per stuk één.

  8. Ad
  9. #8
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Radiocodes Gamma 1 radio

    De bruine stekker is inderdaad een vrouwtje waarvan ook het mannetje los rondslingert in de auto. De speakeraansluitingen heb ik nog niet gevonden hoewel ik ergens het vermoeden heb dat die bruine stekker daar iets mee te maken heeft. Ik moet hier nog iets beter naar zoeken. De radio heeft nog geen superhoge prioriteit omdat ik de auto nog redelijk moet opknappen alvorens ie rijklaar is; remmerij reviseren, ashoezen vervangen, koppeling werkcilinder vervangen en nog wat roestige tot rotte plekken op de bodem en body wegwerken. Dus die radio komt nog met de tijd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •