Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Toerental 1.9 carb te hoog

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Toerental 1.9 carb te hoog

    Gisteren tijdens het rijden ging opeens mijn stationair toerental naar enkele duizenden toeren.
    eerst dacht ik dat de gashendel/kabel vastgelopen was.
    en daarna dacht ik aan een lek in het vacuumsysteem maar kon niets vinden.

    vervolgens kijken naar de onderdrukhefbomen van de carb of de elektrische kleppen die daar bij horen, dus heb ik eerst de elektrische klep ertussen uit gehaald maar dat leek ook niet te helpen.
    als ik handmatig de onderdrukhefboom aantrek gaat mijn toerental omlaag naar normaal en als ik de motor stop zie ik dat deze hefboom wel aangetrokken wordt. Dit is de koudleegloop

    heeft iemand nog suggesties waar dit aan kan liggen of wat ik moet controleren dat mijn toerental opeens zo'n 3x te hoog is?
    Laatst gewijzigd door MV audi; 30-03-18 om 15:07.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Toerental 1.9 carb te hoog

    Ik zou eens een paar shots carburateurreiniger erdoor jagen. Klinkt best als vuil in het systeem.

    Als daarna het toerental in orde is, wordt het tijd voor een filtertje in de brandstofleiding.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toerental 1.9 carb te hoog

    er zit al een brandstoffilter in de leiding, de carb is schoon en de motor loopt prima. het is ook niet geleidelijk ontstaan.

    voor zover ik deze carb begrijp hoort die onderdrukhefboom als de motor loopt te worden ingetrokken en niet alleen als je het contact uit zet even in te trekken, maar misschien heb ik het fout.

    wie heeft er veel verstand van het vacuumsysteem wat op de audi 5cilinder carb zit? want ik snap niet wat ik gemist heb.
    Laatst gewijzigd door MV audi; 30-03-18 om 20:42.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Toerental 1.9 carb te hoog

    Nee? niemand met kennis & inzicht in de Keihin carb of het vacuumsysteem?

    Ik heb het probleem verholpen, het bleek niet het vacuumsysteem.

    een van de kleppen zat verkeerd omdat de monteur dus doorgedrukt heeft toen de carb vergrendeld was ipv tegen de aanslag te ontgrendelen.
    dat zal me leren om een kleppendekselpakking te laten vervangen door een bovag garage.

    zo jammer, maar via oude foto's blijkt dat de garage ook aan de stationairsproeier en co schroef gedraaid heeft waarschijnlijk om te kijken of ze daarmee het toerental omlaag konden krijgen...niet heel doordacht zal ik maar zeggen.
    nee, daar hebben we niet aangezeten was het antwoord, maar het schone aluminium rondom de schroef doet toch anders vermoeden...en anders wel die afwijkende stand van de schroeven.

    als gevolg wil de auto met warme motor niet meer stationair draaien als je je gas loslaat nu het toerental weer normaal is.

    waar hij tot voor het garagebezoek 1:13.5 liep loopt die nu 1:11.
    helaas betekend dit dat ik afscheid moet nemen van mijn audi 100cc...het was een fantastische run met net iets over 400.000km.
    ik krijg het niet meer afgesteld en mijn revisiebedrijf gaf aan dat de monteurs die hier kennis van hadden zijn overleden en dat hij niemand in de branche meer zou weten die zoiets kan.

    nog een jaar apk en een goede en sterke motor, maar niet langer betrouwbaar nu de carb ontregeld is.
    dus als iemand nog een goede opkoper weet, dan houdt ik me aanbevolen.
    Laatst gewijzigd door MV audi; 10-04-18 om 16:02.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •