Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Doodvallen NF na uitrollen - Update na vacuumrevisie

  1. #1
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Doodvallen NF na uitrollen - Update na vacuumrevisie

    Mede Audi liefhebbers,

    Ik heb al een tijdje met mijn 2.3 een probleem waar ik m'n vinger maar niet op krijg. Het zit namelijk zo: als ik rij en ik laat m'n gas los, laat de auto even rollen en trap vervolgens de koppeling in, dan valt de motor bijna dood. Maar als je de motor stationair op toeren brengt en dan zelf laat terugvallen komt deze perfect op 750 toeren afgeregeld. Ook als ik tijdens het rijden direct bij het gas loslaten de koppeling intrap (bijvoorbeeld bij doorschakelen) dan regelt ie m ook weer perfect af op de 750. Alleen als de auto dus met gas los en aangedreven rijdt en dan ontkoppelt wordt valt de motor bijna dood en moet ie een soort nood reddingsactie uitvoeren om hem niet af te laten slaan. Afslaan is pas een enkele keer gebeurd. Ik heb zelf al het een en ander nagelopen. De IFV is al vervangen door een nieuwe originele dus die zou naar behoren moeten functioneren. Nullastschakelaar is gecontroleerd en doet het naar behoren. Ik heb geen luchtlekken of plekken van valse lucht kunnen ontdekken. En de motor geeft aan dat er geen storingen in de injectie zitten. Enige wat ik er nog bij kan vertellen is dat de motor 's ochtens bij koude start erg veel moeite heeft met stationair te lopen en loopt dan heel erg te dansen. Pas na een minuutje kan ie normaal lopen. Wellicht ongerelateerd maar extra info helpt altijd lijkt me.

    Is er iemand die weet wat dit kan zijn of hier meer verstand van heeft? Mijn voorbaatse dank is groot!
    Laatst gewijzigd door Viper109; 27-07-18 om 17:47.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    Klinkt toch als ISV, nullastschakelaar of een luchtlek. Die laatste zijn erg goed in het verstoppen onder slangklemmen of in plooien...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    ISV kun je loshalen en kijken of die erg zwart is van binnen. Eventueel een paar keer inspuiten met WD40 en de drap eruit laten lopen.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  4. #4
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    Ik kan inderdaad nog eens wat grondiger gaan kijken op valse lucht ergens. Ik kan dit alleen niet helemaal rijmen met het verschil tussen rijden en niet rijden. De IFV (of isv zoals hierboven, ik onthou het altijd als idle flow valve) is gewoon een gloednieuwe bosch, dus daar verwacht ik niks aan. Merkt ook duidelijk verschil in de loop als je die lostrekt. In de aansturing van de IFV kan natuurlijk wel vanalles mis zijn. Maar ik ben echter niet thuis in welk signaal ik dan zou moeten meten hierop.
    Laatst gewijzigd door Viper109; 06-07-18 om 16:31.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
    Ik kan inderdaad nog eens wat grondiger gaan kijken op valse lucht ergens. Ik kan dit alleen niet helemaal rijmen met het verschil tussen rijden en niet rijden. De IFV (of isv zoals hierboven, ik onthou het altijd als idle flow valve) is gewoon een gloednieuwe bosch, dus daar verwacht ik niks aan. Merkt ook duidelijk verschil in de loop als je die lostrekt. In de aansturing van de IFV kan natuurlijk wel vanalles mis zijn. Maar ik ben echter niet thuis in welk signaal ik dan zou moeten meten hierop.
    Misschien iets met de aansturing van de ISV? Kabelbreuk, misschien iets anders elektrisch.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)


  6. #6
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    De stationairregelklep functioneert in principe naar behoren. Kabelbreuk heb ik er ver in het verleden uit gehaald. Als je de stekker er af trekt hoor je m ook direct instorten de motor. Ik moet zeggen dat ik wel een verbetering heb waargenomen nadat ik de luchtbrug er een keer af gehaald had. Liep laatst alweer een stuk stabieler. Ben nu bezig met mn stuurpomp te vervangen en de daarbij behorende optische revisies. Dus over paar weekjes weer even verder rijden en kijken of ik nog wat tegenkom.

  7. #7
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Doodvallen NF na uitrollen

    Afgelopen week het grote (overdadige) onderhoud aan de 100 afgerond. Hij start nu een stuk beter op, koud en warm. Dat gedans de eerste minuut is gelukkig nu over. Echter blijft het doodvallen na uitrollen nog wel bestaan. Ik heb ondertussen het hele vacuumsysteem er af gehad en alle bijbehorende pakkingen vervangen. Het lijkt er dus toch op dat het ergens anders moet zitten.

    En omdat ik ergens toch wel trots ben op de optische verbeteringen die ik heb geboekt kan ik het toch niet laten om even een foto te plaatsen.


  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •