Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

  1. #1

    Standaard 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Goedenavond allemaal ik ben burhan.

    Ik ben met een Audi 100 1.8 75pk bezig heb alles aan vervangen om in mee te rijden.
    Stationair Wiebelt de motor een beetje draait redelijk rustig maar zodra ik vertrek begint de ellende vooral bij laag toeren bij elk versnelling maar zodra ik wat hoog in toeren rij dan valt het wel mee alsnog wil ik het opgelost hebben en chill mee rijden.

    Bougies waren slecht aan toe Distributie was niet op tijd (nokkenas) alles netjes op tijd nieuwe kit met waterpomp huis ontsteking afgesteld. Ben helemaal gek geworden uiteindelijk heb ik van een donor Audi 100 1.8 90pk complete ontsteking installatie gedemonteerd en die erop gezet nog steeds hetzelfde pff alle zekeringen heel ontsteking verdeler krijgt 10.8 volt zo beetje vond aan de lage kant zou dat misschien de oorzaak zijn? accu is goed.
    Ik heb geen choke werkt met koelsysteem gasklephuis. Alle vacuüm slangen vervangen.
    Lucht brandstof oliefilter olie vervangen.
    Man man man
    Als ik de bougie kabel van 1e en 2e cilinder los koppel draait de motor nog beroerder dus dat is goed maar bij cilinder 3 en 4 reageert de motor niet.
    Krijgt benzine dus dat is het niet.
    Stationair kan die het bijhouden maar zodra gas dan is de ontsteking er niet lijkt wel bij 3e en 4e cilinder.
    En die donor auto dat is rijdende auto daar is niks mis mee vandaar complete ontsteking gedemonteerd maja.

    Weet niet meer.
    Alvast bedankt voor lezen Evt. Reageren.

    Fijne avond
    Burhan

  2. #2
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Ontstekingsvolgorde correct? Contactpuntafstand onderbrekercontact goed? Vacuumvervroeging gecontroleerd incl slang? Kleppen gesteld?(indien niet hydraulisch)

    Distributie was niet op tijd? Heel vreemd ... misschien zelf een fout gemaakt met de nieuwe?
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Wat bedoel je met 'complete ontsteking', wat is er precies overgezet?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Ja 1342 vacuum vervroegen zit toch op de ontstekingsverdeler? Het hydraulische klepstoters idd.
    Ik heb het volgens vraagbaak boekje Distributie op tijd gezet en diverse malen keren gecontroleerd ook met kleppendeksel eraf dat achterste gedeelte van nokkenas netjes op tijd.

    Dat lange ding ontstekingsverdeler huis met rotor en kap bougiekabels bobine. Was werkend uitgehaald uit die andere dan zou ik denken dat het niet daaraan kan liggen maar ik zit met de vraag als er weinig spanning komt op de ontsteking verdeler huis zoiets zo kunnen gebeuren?
    Laatst gewijzigd door tom; 26-07-18 om 21:51.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Overgangsweerstand en gecorrodeerde massapunten kunnen zorgen voor een te lage spanning. Maar dat geldt alleen voor de hele ontsteking, twee cilinders goed en twee niet lukt niet.

    Doe eens een compressiemeting.
    Laatst gewijzigd door tom; 26-07-18 om 21:55.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat ik maar een v4 meting uit ga voeren op de stekker van de ontstekingsverdeler corrosie op de bekabeling en uiteindelijk slecht massa op plus zit ik te denken en de nul draad waarvoor dient dat eigenlijk voor de onderbreking?

    Ja ik zou zeggen als 2 goed zijn waarom die andere niet brandstof wordt gewoon niet goed verbrand ruik ik aan de bougies en de uitlaat uiteraard.

    Had ik ook al gedaan allemaal goed rond tussen 12 en 13 bar.

    De middelste draad heeft rond 3 volt als ik de massa draad van de ontstekingsverdeler pak. Morgen even kijken of spanningsverlies is op de plus en massa. En ik ga ook kijken op de donor auto hoe dat daar Inelkaar zit met dat draden van de ontstekingsverdeler.
    Laatst gewijzigd door tom; 26-07-18 om 22:21.

  7. #7
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Heb je de vonk al eens daadwerkelijk gecontroleerd. Dan zie je meteen welke cilinder goed of niet goed vonkt. Als ze allemaal prut zijn moet je het voor de verdeler zoeken, en zijn het een paar cilinders kan je na de verdeler kijken. Verder natuurlijk even de staat van je bougies controleren. (Bruin/wit/zwart, nat of droog etc) Kan je al heel veel conclusies uit trekken.

    Om overgens maar meteen op de radicale tour te gaan. Waarom lepel je niet gewoon die 90pk over? Die RU versie van de 100 is in mijn ogen wel echt de zieligste motor die je er in kan hebben. Als je dat charme vind dan vooral lekker blijven rijden. Maar bij zo'n gigantisch snelwegbak vind ik dat er toch wel iets meer in mag zitten als het absolute minimum. Maar dat is dan mijn mening.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8 75 pk, slecht schokkerig rijden

    Het is opgelost alle elektrische aansluiting schoongemaakt en met contact spray gespoten en 1 kapotte bougie van Beru er zat scheur rondom in de witte gedeelte had ik niet verwacht zitten niet eens 2000 km op maar goed rijdt nu stuk veel beter gelukkig net een oude volgens Porsche gele aan de zijkant stond turbo op wel hele oude en Audi heeft zijn spierballen laten zien scheelt niet maar toch hoppa.

    En waarom ik niet 90 pk in leg is omdat ik ook met die andere rij 2 oldtimers altijd goed als ene niet doet kan je verder 😉 daarbij heb ik nog 2.2 136pk die slaat niet aan maar even geen tijd voor die eerst 75 pk klaar straks 90pk elektrich ontsteking regelen dat ie weer rijdend is dan even lekker tussen uit vakantie na vakantie zie ik wel met 2.2 wat het gaat worden ik zal me wel melden als ik er niet uit kom👍
    Iedereen voor meedenken hartstikke bedankt.
    Fijne avond.
    Laatst gewijzigd door Burhan88; 27-07-18 om 20:48.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •