Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.1 WC blok wil niet aanslaan

  1. #1

    Standaard 2.1 WC blok wil niet aanslaan

    Goedenavond allemaal,

    Ik ben wat bezig geweest met mijn Audi 100 2.1 wc blok 100kw ik heb er nog geen 2.000 km mee gereden daarna begon de auto op snelweg raar te doen zoals keiharde plof uit de uitlaat toerental ging op en neer geen vermogen viel uit dus ik in de versnelling gelaten contact weer aan en reed verder was echt drama ging hele tijd zo.
    Ik heb er vrij weinig aan gedaan geen tijd gehad volgende week op vakantie dus na vakantie wil ik me erin verdiepen.

    Ik heb zelf bougies vervangen van Beru nieuwe blok bobine van vemo merk. bougie kabel set maar dat heb ik nog niet gemonteerd alleen de hoofdkabel vanaf bobine naar verdeler. Verdeler kap en rotor zit er goed uit.
    Vorige eigenaar heeft nieuwe Brandstoffilter geplaatst. Kan het zijn dat de witte temperatuur koelvloeistof sensor met 2 aansluitingen kapot is? daar krijg ik trouwens geen weerstand op de sensor met stekker af. Of brandstof relais? Die relais ga ik zoiezo nieuw kopen van hella.
    Naar brandstofpomp heb ik niet kunnen kijken en gemeten op de stekker komt nog.
    Koude start injector krijgt spanning en werkt ook heb toch maar reserve geregeld voor de zekerheid.
    Stationair klep uitgehaald en getest op 12v klik klik hoor je dan neem aan dat OK is.
    Ik heb in de vraagbaak gekeken daar staat over wc blok octaan 98 en dat wist ik niet ik vrolijk 95 tanken dus heb ik injector reiniger in gedaan met 30 liter 98 bij 2e start is het gelukt liep goed heb op toeren gehouden toen de motor warm was ben ik naar tankstation gegaan en volgegooid met 98 daarna wou die niet meer aanslaan ook met sleepkabel niet.
    Ik was eerst vrolijk daarna was ik er klaar mee.
    Verbruikt wel wat olie motor bij volgas dikke blauwe walm dat zou in principe niks uitmaken voor aanslaan.
    Vanaf half september ga ik ermee aan de slag dan weet ik meer van de auto en hoop via de forum en de vraagbaak.

    Groeten
    Burhan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.1 WC blok wil niet aanslaan

    Verplaatst naar het 100/200-subforum, svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.1 WC blok wil niet aanslaan

    Nokkenassensor in de ontstekingsverdeler kapot na veel onderdelen vervangen doet het weer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •