Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 2.1, koelventilator slaat niet aan

  1. #1

    Standaard 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Goedenavond allemaal,
    Ik ben bezig met mijn Audi 100 2.1 wc k-jetronic als de watertemperatuur 100 a 110 is gaat de fan niet aan terwijl die eerst op rustige stand moet draaien rond 95 graden. Ik heb het volgende onderdelen nieuw vervangen: alle koelvloeistof sensoren achter op cilinderkop, bovenste en onderste op het flens, thermoschakelaar op radiator 3 aansluitingen 95graden en 102, expansivat met sensor uiteraard met goede dop waardoor de slangen zacht blijven, kachel binnen wordt warm, de verkoper zei toen dat Distributie enz vv is ik ga er van uit dat de waterpomp ook vv is, thermostaat. Heb de motor rechtstreeks spanning op gegeven rustige en de snelle stand werkt en als de motor warm is doe ik contact uit dan hoor ik de fan dus na draai regeling en daarvan ga ik uit dat de relais goed is behalve als de stand 1 en 2 door die relais heen gaan.
    Poeh.
    Oja als ik split pen in de stekker van de radiator schakelaar in doe werkt de rustige stand wel maar de snelle heb ik niet kunnen laten draaien. Zou de relais of de nieuwe thermoschakelaar van de radiator defect zijn?
    Als ik er rustig mee rij blijft de temperatuur zo rond 90 a 95 maar zodra ik stil sta dan is het niet goed.

    Vriendelijke bedankt alvast.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Het relais is een goede verdachte.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Ja dan gaan ik dat maar ook vervangen moet een keertje gebeuren hoppaa. Thanks voor een zetje.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Ik zou 'm even testen. Met het schema, een accu en een meter moet je er komen. Of een andere lenen, dan kun je testen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Okido meten is weten dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer 👌


  6. #6

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Goedenavond,
    In de zekering kast bij de relais van de ventilator in dit geval relais 236 heb ik op de plaats delict gemeten eerst gecontroleerd of 30 plus 15 plus na contact 31 massa goed is daarna heb ik direct doorverbonden op de plus 30 met 87 fan is aangeslagen dat betekent na koeling als motor uit is. Daarna heb ik op 15 plus met 87 verbonden en contact aan gezet is de fan wel gaan draaien dus de relais 236 kadük toch wat metingen verricht.
    En op het relais 15 met 87 geeft oneindig aan op multimeter.
    Laatst gewijzigd door Burhan88; 18-03-19 om 19:20.

  7. #7

    Standaard Re: 2.1, koelventilator slaat niet aan

    Probleem opgelost stekker op de temperatuur sensor op de radiateur omgedraaid wel na wat bewerken en zo ingesteld dat alleen de hoge stand gelijk werkt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •