Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.3E start en loopt soms niet goed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard 2.3E start en loopt soms niet goed

    hallo mensen mijn audi 100 van bouwjaar 1988 start en loopt soms niet goed.ik heb ontzettend veel geld in deze auto gestoken,en nog steeds.
    het probleem is als hij koud is start hij prima. als ik er een klein stukje mee rijd en uit zet en ik wil even later de auto weer starten dan krijg ik hem bijna niet aan de praat.als hij dan wel start lijkt het net of hij op 1 cilinder loopt.als je dan iets gas bijgeeft slaat hij af en kan ik het wel vergeten.als ik hem dan een paar uurtjes laat staan en hem weer wil starten loopt hij in 1 keer.het is verschillend de ene keer is er niks aan de hand de andere keer heeft hij van deze kuren.bougies zijn nieuw,bougiekabels zijn ook goed en vorig jaar de stroomverdeelkap vernieuwd.dus dat kan het volgens mij niet zijn.het moet iets met de verbranding te maken hebben.
    heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn ? ik heb er al twee keer naar laten kijken. ik zou er zeer mee geholpen zijn.
    alvast bedankt edwin.
    Laatst gewijzigd door edwin45; 01-07-19 om 14:11.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E start en loopt soms niet goed

    Injectors lekken na.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E start en loopt soms niet goed

    Of de druk valt te snel weg waardoor je gasvorming in de leidingen krijgt. Ergens onder de wagen zit een drukaccumulator die voor een restdruk zorgt nadat de motor uit gezet wordt.
    Bv nr 443133441B (google even voor plaatje).

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E start en loopt soms niet goed

    Wat al zegt zou wel eens waar kunnen zijn, gewoon drukmeter plaatsen en kijken of de benzinedruk daalt.

  5. #5
    audi10020080's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E start en loopt soms niet goed

    het lijkt een beetje op een probleem waar ik al gedurende tijd mee worstel. Al veel dingen aan vervangen zoals sensoren en bekabeling etc. waardoor hij wel beter ging lopen maar het nog niet opgelost was. Ik zou de brandstofdruk eens meten en je opvoerpomp in de tankt controleren, bij mij zat heel de tank vol roest waardoor hij naar verloop van tijd niks meer aan kon zuigen.
    Audi 200 20V Turbo quattro 220pk / Audi a4 1.8T 20V quattro 230pk / Audi a5 2.0 TFSI 211pk / Audi 200 10V Turbo 183pk / Audi 80 CD 5S 116pk / Audi 80 CD 5E 116pk (sold)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •