Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Benzinedruk 2.3 AAR

  1. #1
    kenneth t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Benzinedruk 2.3 AAR

    Sinds mijn 100 wat problemen heeft met verbruik, vermogen,starten ben ik de benzinedruk gaan meten op de spinnekop op de daarvoor bestemde punten.
    bovenkant systeem druk onderkant differentieel druk. de duk was 5.4 bar op beide punten? de systeemdruk zou volgens spec 6.1 en 6.5 moeten zijn.. zou mijn benzinepomp versleten zijn? het filter heb ik vervangen. of kan de drukregelaar kapot zijn? hier komt geen benzine uit het ventileer leiding dus het membraam is nog goed denk ik. de restdruk met motor uit bleef wel op 3 bar staan dus terugslagklep en accumulator zijn dan goed veronderstel ik.
    de bedoeling was om met de drukmeter de EHA correct af te stellen maar gelijk wat ik deed bleef de differentieel druk gelijk aan de systeem druk 5.4 dus. maar de motor reageert er wel anders op wat ik raar vond. ook de stroom op de EHA klopt niet hier meet ik 26mA terwijl dit 0-0.5mA zou moeten zijn. kan het zijn dat door te weinig brandstofdruk van de pomp de ecu via de EHA de boel probeert te verijken?
    de pomp vervangen zeker? of kan ik nog iets anders bekijken eerst?

  2. #2
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzinedruk 2.3 AAR

    Die gigantische stuurstroom zou ik kunnen onderbouwen doordat de te lage druk voor een veel te arm mengsel zorgt waardoor het lambdasignaal een te arm mengsel aangeeft. Het management probeert de waarde weer op lamdba = 1 te krijgen om te voorkomen dat de katalysator verbrandt door te hete uitlaatgassen. Ik weet dat er voor Mercedes-Benz bepaalde tests zijn waarbij je de brandstofpomp opvoer ook kunt meten, de getallen en methode ontgaan me even. Met 5.4 bar is er al een goede basis om te vermoeden dat de pomp verstopt/overlijdend is, zoemt deze ook ontzettend? Zo ja, dan weet je hoe laat het is. Kijk anders je leidingen na of daar geen deuken/vouwen of andere vernauwingen in zitten.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  3. #3
    kenneth t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzinedruk 2.3 AAR

    Heb een nieuwe pomp besteld zodat ik dat al kan uitsluiten en kan maar vernieuwd zijn ook.. de lambdasonde heb ik eerder al vervangen. Mijn verbruik schommelt ook enorm ene keer doe ik 600km met een tank andere keer 450+-.. wat voor verbruik heb jij met je 2.3 NF?

  4. #4
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzinedruk 2.3 AAR

    Heeft de C4 nog steeds een 80 liter tank? Want 450 tot 600 km is wel heel drastisch slecht. Ik doe ongeveer 1 op 9-10 (~650-750 km per tank) met die auto.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  5. #5
    kenneth t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzinedruk 2.3 AAR

    Ja 80 liter. er moet zeker iets mis in de afstelling of zo.
    Heb ondertussen de benzinepomp vervangen en hij start nu ook direct als hij warm is wat al een vooruitgang is.. maar die stuurstroom van de EHA is nog altijd te hoog rond +-26mA. Met die 3mm inbus kun je aan de luchtweger het mengsel regelen en dan zou je de mA aan de EHA moeten zien veranderen maar bij mij gebeurt er niks. Nu weet ik het niet meer. injectie ECU kapot misschien?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •