Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

    hallo allemaal, ik heb een probleem met de airco van mijn audi 100 2.2CD (1986) er zat een lekkage in de airco (in de buurt bij de verdamper) dit is hersteld echter werkt de airco nu helemaal niet meer. De garage heeft alles bij langs gelopen maar zij kunnen het probleem niet achterhalen. zo is oa de zekering, relais, druk schakelaars, paneel en airco schema gecontroleerd. onafhankelijk werken alle onderdelen. Heeft iemand ervaring met dit probleem of nog een idee waar ik het kan zoeken?

    groeten,
    Bert

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

    Is het systeem na de reparatie gevuld tot het juiste peil met het juiste koelmiddel? Werkt de pomp nog wel?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

    Het systeem is na de reparatie gevuld, wat bedoel je met het juiste peil. De pomp doet het wanneer je hem loskoppelt. Voor de lekkage draaide de fan nog wel op lage toeren, nu niet meer.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

    Ik heb een 100 C4, hier zit nog een R12 systeem op dus ik verwacht dat dit op een C3 ook zo is.Waar R413a en later R437a vervangers zijn voor R12 is R134a dat niet. Dan loopt geheid de compressor kapot. Wel is R12 om te bouwen naar R134a.

    Een compressor die draait en een compressor die ook de opbrengst levert zijn ook nog 2 losse dingen. Het 2e kan namelijk alleen met een koeltechnische meterset worden gecontroleerd (Druk meting, drukken zijn afhankelijk van de omgevingstemperatuur).

    Off topic, de begripvorming van een koeltechnische installatie (ik als koeltechnische nerd kan me daar nog wel is aan ergeren).
    Een koelmiddel is een koudedrager die energie verplaats zoals water, koelvloeistof of olie. De aggregatietoestand verandert hierbij niet.
    Een koudemiddel is een product waarvan de aggregatietoestand gebruikt wordt om warmte te onttrekken of af te geven dit princiepe is gebaseerd op compressie en expansie.
    Laatst gewijzigd door lesley; 13-05-20 om 14:29.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Airco C3 werkt niet meer na herstel lekkage

    de "oude sytemen" vragen -ff uit mn hoofd- ruim 900gr koudemiddel en daarnaast 100 gr olie
    is er te weinig in het systeem, dan werkt het idd niet.

    de koelfan op een type 44 werkt altijd in de eerste fase. dat heeft anzich niets te doen met de werking van de airco
    omdat de airco radiateur zich voor de koel radiateur bevind, heeft ze gewoon wat extra koeling nodig, dat is die reden.

    dus de druk is te laag door te weinig inhoud of de druksensor registreert te weinig of te veel druk of de aansturing van de airco
    dwz de regel kast boven op t handschoenen vakje werkt niet, deze krijgt vanuit de instellings regelaar vd bediening het signaal
    en zet deze om in de vacuüm bediening

    deze bediening is door jezelf uit te lezen op t temp schermpje.
    in de download sectie bovenin dit forum, kun je deze instructie over hoe en wat zelf ff ophalen en uitlezen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •