Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Info/weetjes 100 C3 WC

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Info/weetjes 100 C3 WC

    Dag iedereen


    Ik heb 2 weken geleden een audi 100 gekocht uit 1984.
    2.1 5cyl handmatig
    WC motorblok

    Indien jullie wat handige info of weetjes hebben omtrent de probleempunten van de wagen en waar ik goed op moet letten dan hoor ik dit graag.

    Dit is mijn eerste wagen en heb dus niet veel kennis over automechanica maar ik ben wel van plan zo veel mogelijk zelf te doen.
    De vraagbaak is al onderweg


    Groetjes

  2. #2
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Info/weetjes 100 C3 WC

    Simpele techniek, K-tronic injectiesysteem waar weinig mee mis kan gaan. Vrijwel allemaal mechanisch met een stom rekenmachientje erop geprutst. Ik zou er gewoon lekker mee gaan rijden en dan zien wat je tegen komt. T is een erg mooie motor, maar wel techniek uit eind jaren 70. Met gewoon normaal onderhoud kom je een heel eind. En anders genoeg kennis hier om er wat van te vinden als het anders is.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Info/weetjes 100 C3 WC

    De WC werd al in '77 in de type 43 gemonteerd. Nog geen hydraulische klepstoters, geen sensors. Verder gewoon een basic vijfpitter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Info/weetjes 100 C3 WC

    Het is de eerste massaproductie 5 cilinder benzinemotor die op de markt werd gebracht. De echte oer 5 cilinder. Zoals algemeen met motoren uit deze tijd zijn ze gevoelig voor vacuum-lekken wat voor probleempjes kan zorgen bij stationair en optrekken. Slangen en rubbers dus altijd eerst goed controleren als deze auto's moeilijk beginnen te doen. Wat ik heb begrepen zijn de relais die de stationairloop regelen op deze leeftijd behoorlijk gevoelig voor slijtage wat ook tot rommelig gedrag kan leiden.
    Het K-Jetronic inspuitsysteem is behoorlijk berucht maar dat is redelijk onterecht, wie zich wil verdiepen in het systeem komt erachter dat het principe verrassend gemakkelijk is. Pijnpuntjes op de K-Jet zijn regelmatig te vinden in de WarmUpRegulator (WUR) en de spinnekoppen hebben ooit een revisie nodig. Klinkt allemaal enger als dat het daadwerkelijk is.
    Ford Scorpio 2.4i GL (ARC) - 1987
    Audi 100 CS Quattro 2.3E (NF) - 1987
    Mercedes-Benz C180 Kompressor (M271.946) - 2003

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    27
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Info/weetjes 100 C3 WC

    Iemand enig idee waar ik het transmissiesteunlager nummer kan vinden van een 100 c3 1984, motor: WC ?

    Mijn waggy rijdt zeer ruig nu en bij het gas lossen en schakelen hevige schokken.
    Na het ritje kijkje genomen en deze lager is helemaal K.O


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Info/weetjes 100 C3 WC

    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •