Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Uitlaatlijn aanpassen C3 tbv MC-motor

  1. #1

    Standaard Uitlaatlijn aanpassen C3 tbv MC-motor

    Goedenavond,
    Heeft iemand ideeën of tips?
    Ik ben bezig met een project waar andere nokkenas, tandwiel, uitlaatspruitstuk, vliegwiel met koppelingset zijn niet standaard.
    En daarbij wil ik wat met de uitlaatlijn doen na spruitstuk wat is handig en wijsheid.
    Heb wat dingen gelezen zoals van groot naar klein maar goed mijn bedoeling is dat ik over hele toeren gebied mooi koppel/vermogen heb en theoretisch zat ik te denken aan 2e pijp met klep besturing😅 Evt. Bij hoge toeren.
    Reden is dat ik MC blok minimaal 200 pk wil bezorgen en dat ik de 20v bij been😂 dat is natuurlijk grapje elke blok heeft zijn eigen karakter.

    Fijne avond.
    Groeten
    B.Uzun
    Laatst gewijzigd door Burhan88; 21-10-20 om 06:52. Reden: Zinsopbouw.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatlijn aanpassen C3 tbv MC-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burhan88 Bekijk Berichten
    Goedenavond,
    Heeft iemand ideeën of tips?
    Ik ben bezig met een project waar andere nokkenas, tandwiel, uitlaatspruitstuk, vliegwiel met koppelingset zijn niet standaard.
    En daarbij wil ik wat met de uitlaatlijn doen na spruitstuk wat is handig en wijsheid.
    Heb wat dingen gelezen zoals van groot naar klein maar goed mijn bedoeling is dat ik over hele toeren gebied mooi koppel/vermogen heb en theoretisch zat ik te denken aan 2e pijp met klep besturing😅 Evt. Bij hoge toeren.
    Reden is dat ik MC blok minimaal 200 pk wil bezorgen en dat ik de 20v bij been😂 dat is natuurlijk grapje elke blok heeft zijn eigen karakter.

    Fijne avond.
    Groeten
    B.Uzun
    de MC heeft 2 type, de ene met een klop sensor de andere met twee klopsensoren.
    welke heb jij?

    de MC is eigenlijk de 1B maar met kat, daarom heeft men toen een programma voor de chip gemaakt die eea "voorzichtig"liet presteren.
    wil je meer vermogen, dan zit hierin de eerste oplossing.
    de chip _zonder extra _ toepassingen gaat van 165pk naar ruim 220pk.
    door de evt doorvoer te verbeteren, kun je een wat grotere klep doorlaat geeft.
    de nokkenas is daar weer niet echt voor nodig, die is goed.
    het grootste knelpunt is de overgang, na de turbo.
    de zogenaamde broek pijp knelt eea af
    dan de interne ring tussen deze pijp en de kat is ook mogelijk iets "dunner"te krijgen.
    de rest vd uitlaat kan rustig een diameter groter.

    tevens de pijpen vn en naar de intercooler ipv gummi naar alu en silicone, geeft meer adem vrijheid.

    ook de aanspreek van de turbo takt-ventiel iets aanpassen, creëer je wat meer en langere snellere boost.
    al met al kom je dan bij de stock 20v setting.

    wil je echt serieus meer pk, dan is er maar een echte optie, ga naar een EFI
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatlijn aanpassen C3 tbv MC-motor

    Aansluitrnd op Viermaal's reactie: EFI is niet alleen veel efficiënter dan KE-Jetronic maar voorkomt ook het probleem waar vijfcilinders vroeger of later tegenaan lopen, een te arm lopende cilinder #5 en daardoor een vastloper.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Oké! Ik wacht nog op de verstelbare nokas tandwiel ik ga de klepsteel rubs nog vervangen. Ik ga dat allemaal wel proberen wat je zei zodat ik de 20v setting inderdaad haal tja en die efi daar ga ik wel in toekomst naar streven😁 maar er moet nog lichtere vliegwiel met Sachs sport koppeling op. Kleine beetje bij beetje anders is het zwaar kwa financieel 😅.
    Het gaat om donor auto eigenlijk laatste c3 44 '90 avant en alles wat daar in zit wil ik op de mijne zetten airco installatie en abs enz... c3' 86 sedan
    De hele v riem krijgt een verandering upgrade naar multi ik heb al een krukas fluidampr poelie zodat alles straks goed tegen de krachten kan (ik wil ervoor zijn alvast als er wat gebeurd).

    Ok bedankt voor je reactie Tom🤔 dat wordt dan flink sparen daar streef ik ook wel eigenlijk naar.

    Welke ik heb weet ik niet precies weetje waar ik dat aan kan zien? Hoeveel klopsensoren en waar ze zitten. Van deze motoren heb ik me niet erg in veel verdiept omdat het van 1990 is ga ik vanuit mc2 en welke veranderingen die heeft gekregen tegenover de mc1.

    Helpt het als ik de uitlaatspruitstuk vervang door een JEMO uitlaatspruitstuk? Die is zelf gemaakt maar ik weet niet wat er anders aan is vorm is zelfde misschien dia iets groter gok ik. Vind de uitlaat en inlaat namelijk erg belangrijk dat ze opelkaar goed afstemmen met inademen en uitademen alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet berekenen. Zoiezo wat grotere intercooler meer volume maar ja als je meer ademt en aan andere kant komt het er weinig uit heb ik nog steeds niks aan.

    Ik ga toch maar zon efi set halen vervalt dan de originele brandstofverdeler van de blok?
    Laatst gewijzigd door tom; 06-12-20 om 17:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •