Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    Ben de Audi 100 2.3 weer rijdend aan het maken. Erfstuk van mn vader.
    Benzine pomp loop niet, na meten komt er geen stroom op de zekering. ( nr 13 )
    Wie heeft een suggestie.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    Bedankt, zal ander relais gaan proberen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    De pomp bleek zelf ook helemaal vast te staan, nieuwe pomp ingebouwd. Motor krijgt weer benzine.
    Na een stukje gereden te hebben en meerdere keren gestart, wil hij nu niet meer starten.
    Had 13 jaar stilgestaan. Injectoren geven nu weinig benzine en sproeibeeld is niet goed.
    Bij doorspoelen van de leidingen kwam er veel vuil mee.
    Vrees dat ook de injectoren nu vervuild zijn. Na us reiniging nog steeds niet goed.
    Het viel me op dat er Bosch type 0437502032 in zit terwijl type 0437502043 staat voorgeschreven.
    Heeft voordien altijd goed erop gelopen.
    Als de oude ( of enkele daarvan ) niet meer te gebruiken zijn na nochmaals reinigen kan ik dan gewoon weer
    type 0437502032 erbij bestellen of moet ik toch echt type 0437502043 hebben.
    De 0437502032 kan ik voor ca 32 euro nieuw kopen, type 0437502043 ca. 46 euro.
    Wie o wie heeft hier de kennis over ?

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnvdL Bekijk Berichten
    De pomp bleek zelf ook helemaal vast te staan, nieuwe pomp ingebouwd. Motor krijgt weer benzine.
    Na een stukje gereden te hebben en meerdere keren gestart, wil hij nu niet meer starten.
    Had 13 jaar stilgestaan. Injectoren geven nu weinig benzine en sproeibeeld is niet goed.
    Bij doorspoelen van de leidingen kwam er veel vuil mee.
    Vrees dat ook de injectoren nu vervuild zijn. Na us reiniging nog steeds niet goed.
    Het viel me op dat er Bosch type 0437502032 in zit terwijl type 0437502043 staat voorgeschreven.
    Heeft voordien altijd goed erop gelopen.
    Als de oude ( of enkele daarvan ) niet meer te gebruiken zijn na nochmaals reinigen kan ik dan gewoon weer
    type 0437502032 erbij bestellen of moet ik toch echt type 0437502043 hebben.
    De 0437502032 kan ik voor ca 32 euro nieuw kopen, type 0437502043 ca. 46 euro.
    Wie o wie heeft hier de kennis over ?
    er zijn in de eerste reeks een ander type gemonteerd geweest mat een andere diameter.
    deze is veranderd na klachten over luchtbelklachten in de leidingen welke de benzine toevoer blokkeerde

    de injectoren zijn mechanisch en na zoeen lange standtijd wel te vervangen.
    de 0437502032 kun je gewoon nog steeds verkrijgen, en het heeft niet echt zin om deze te veranderen naar een ander type.
    maar kijk eens goed naar de benzine drukken in het systeem, daar zijn de K jet erg gevoelig voor. ook het membraan in de spinnenkop heeft na lange stilstand niet altijd een lang leven meer. maar dat merk je verder direct na evt vervanging.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    En gooi de benzine er uit, 13 jaar geeft wel oude benzine en gaat dan een rubber achtige substantie worden die alles blijft vervuilen, tank leeg en nieuwe e5 er in, benzinefilter vervangen, liter of 2 doorpompen en dan pas eventueel nieuwe delen plaatsen, anders blijf je aan de gang.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Zekering brandstofpomp 2.3 krijgt geen stroom

    De tank spoelen en het brandstoffilter vervangen lijkt me ook een goed plan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •