Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

  1. #1

    Standaard 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    Dag Audi rijders, voor de eerstw keer wou ik de quattro testen.een knopje indrukken in de buurt van de handrem ,dan licht het lampje groen op. Maar als ik dan rijd en een bocht maak ,is het precies of de auto naar achter wordt getrokken,als ik de stuur helemaal links of rechts draai en wil draaien wordt het erger en gaat de auto zelfs een metertje achteruit ( ik geef lichtjes gas ,precies of de achterste wielen niet meedraaien en als ik dan de koppelling indruk gaat de auto 1 meter achteruit)
    Dit is toch raar.
    Iemand een idee?
    Groetjes

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door senator38 Bekijk Berichten
    Dag Audi rijders, voor de eerstw keer wou ik de quattro testen.een knopje indrukken in de buurt van de handrem ,dan licht het lampje groen op. Maar als ik dan rijd en een bocht maak ,is het precies of de auto naar achter wordt getrokken,als ik de stuur helemaal links of rechts draai en wil draaien wordt het erger en gaat de auto zelfs een metertje achteruit ( ik geef lichtjes gas ,precies of de achterste wielen niet meedraaien en als ik dan de koppelling indruk gaat de auto 1 meter achteruit)
    Dit is toch raar.
    Iemand een idee?
    Groetjes
    jouw audi heeft n Thorsen dif, welke zelfstandig haar werk doet.
    wat jij nu gedaan heb, is de dif blokkering aan gezet
    deze is echt alleen bedoeld om op n gladde be ijsde of zachte (aarde troep modder) de tractie te vergroten door bij de wielen tegelijk aan te drijven.
    dit wordt dan ook automatisch uitgeschakeld boven een bep snelheid, in dat licht is het jou misschien duidelijk wat jij hebt gedaan?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard Re: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    En voor de duidelijkheid: is dat diff lock op het middelste torsen diff, of op een achter/voor diff?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    En voor de duidelijkheid: is dat diff lock op het middelste torsen diff, of op een achter/voor diff?
    alleen op de achter as, Thorsen is nl Na de versnellingsbak geplaatst, van huis uit is de audi een voorwiel aandrijver.
    daarom ook alleen n sper om weg te komen in een bepaalde situatie.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard Re: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    alleen op de achter as, Thorsen is nl Na de versnellingsbak geplaatst, van huis uit is de audi een voorwiel aandrijver.
    daarom ook alleen n sper om weg te komen in een bepaalde situatie.
    Klopt, maar je gaf aan "je hebt een diff blokkering aangezet". Dacht dat 't wel prettig was voor topicstarter om even aan te geven wélk van de 3 differentiëlen je bedoelt . Torsen is inderdaad mechanisch en wordt bij mijn weten niet me zo'n schakelaar geblokkerd.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 quattro, auto wordt naar achteren getrokken bij vergrendeld diff

    Bij een non thorsen quattro is voor en achter los te blokeren.
    Bij een thorsen dif alleen achter. Meer smaken zijn er niet
    Laatst gewijzigd door viermaal; 25-10-21 om 22:10.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •