Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: C4 2.8, olie bij de bougies

  1. #1

    Standaard C4 2.8, olie bij de bougies

    Dag Audi liefhebbers, het gaat om een audi 100 2.8 quattro c4 bouwjaar 1991 manueel. Er is olie volgens mij bij de bougieschacht, enkel bij 1 bougieschacht. Ik heb geprobeerd de olie eruit te krijgen met een doekje, het is niet zo dat er een plas olie inzit maar toch dat de bougie nat wordt. Hierdoor draait de motor niet goed rond. Heb trillingen en vermogenverlies. Verder merk ik ook als ik de bougiekabel van de bobine lostrek dat dit geen effect heeft. Ik dacht een nieuwe bobine en nieuwe bougiekabels te monteren. De bougies heb ik al nieuwe gestoken maar zelfde probleem .
    Iemand hier een oplossing voor aub? Groetjes

  2. #2
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: C4 2.8, olie bij de bougies

    Als er maar 1 cilinder niet ontsteekt gaat een nieuwe bobine niks oplossen. Dan zouden alle cilinders niet of nauwelijks ontsteken. Maar ligt de olie in je bougiegat bovenop met de bougie er nog in? Dan komt de olie dus van bovenaf en heb je waarschijnlijk een lekke klepdekselpakking. Zorgt ook voor valse lucht (ik weet niet uit mn hoofd hoe gevoelig de V6 daar voor is maar meeste motoren vinden het niet leuk).

    Maar dat je olie op je bougie hebt en je motor niet lekker loopt hoeft geen logisch oorzaak-gevolg te zijn. Hou er dus rekening mee dat er meer aan de hand is. Olielekkage dus onafhankelijk van het slechte lopen benaderen tenzij je de oorzaak van een van beide definitief kan vaststellen en dit duidelijk het ander veroorzaakt.
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  3. #3

    Standaard Re: C4 2.8, olie bij de bougies

    Waarschijnlijk is het olie. Water kan volgens mij niet zijn, water zou al verdampt moeten zijn. Kan het ook slechte benzine zijn? De olie komt niet van boven de bougie, maar zit in de bougieschact zelf. Ik heb de olie of wat het ook is proberen eruit te halen met een doekje voor zover het kon.en ook nieuwe bougie in gestoken.hetzelde probleem. De pakking van de kleppendeksel kan volgens mij niet, mits er olie zichtbaar is op de zuiger en de klep.de auto rijdt ook op lpg en dit geeft hetzelde probleem dus aan slechte benzine zou het volgens mij niet liggen.dit is begonnen wanneer ik een lekke pakking had bij de uitlaatcollector , deze is reeds vervangen en ook had ik na de katalysatoren heeft u 2 ingangen om de katalysatoren te reinigen 2 moeren die doorgeroest waren en hierdoor lucht naar buiten kwam , bij de audi dealer kon ik geen onderdelen verkrijgen , enkel bij classic cars volgens de audi dealer mits de wagen ouder als 30 jaar is. Dus heb ik 2 bouten ingedraaid zodat er geen lucht meer uit kan komen. De olie in de bougieschaht is op hetzelfde moment ontstaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •