Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

  1. #1

    Standaard 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Beste Forumleden mijn naam is Danny ik ben 27 en ik heb 2 maanden geleden een Audi 100 C3 gekocht.
    Deze beviel mij zo goed dat ik er nog een 2e bij gekocht heb

    De eerste was een 1.8 automaat in het wit met voor de rest 0 opties.
    De 2e is een 2.3 met wat meer luxe in prachtige donkerblauwe kleur.

    En deze 2e stond te koop met wat naar mijn idee niet hele grote problemen waren.
    Deze problemen waren een slap koppelingspedaal en hij start koud behoorlijk slecht.

    Ik kom er alleen jammer genoeg na 2 weken met alles wat ik op het forum kon vinden niet uit.
    De auto ontkoppelt dus niet en de vorige eigenaar vermoedde dat dit aan lucht in het hydraulisch systeem te wijten viel,
    onmiddellijk terwijl ik probeerde te ontluchten brak helaas de ontluchtingsnippel direct al af en heb ik maar een nieuwe hulpcylinder besteld.
    Nadat ik deze geplaatst had en alles ontlucht had, had ik nog steeds geen koppeling.
    Ik dacht misschien dat ik niet goed had ontlucht en heb maar zo'n vacuum setje gehaald zodat ik zeker kon zijn dat het goed was.
    Dit in combinatie met de methode van het ontluchten met behulp van het rempedaal en de rem op het linkervoorwiel er voor gezorgd dat er geen lucht meer uit kwam.

    Echter.... heb ik nog steeds geen koppeling

    Daarna nadat ik wat corrosie op de mastercylinder onder het pedaal heb gevonden deze voor de zekerheid ook maar vervangen...

    En nog niks

    Hebben jullie toevallig nog enig idee waar ik het moet zoeken?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Als jij er van overtuigd bent dat hij goed ontlucht is dan he je niet veel ander opties dan de bak te demonteren lijkt me.

    Je zou nog kunnen proberen om de slave cilinder te demonteren (mechanisch) en kijken of je weerstand voelt op moment dat je probeert met een schroevendraaier of andere stang de gaffel probeert te bewegen. Echt bewegen zou je niet moeten lukken als daar binnen alles goed zit.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Standaard Re: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Ik heb het inmiddels voor elkaar, de koppelingsplaat bleek vastgeroest te zitten.
    Want ik kreeg met de schroevendraaier nergens beweging in en ging ik er vanuit dat alles dan verder wel goed zat. En omdat er met het ontluchten ook niet beter of slechter werd toch nog even verder gezocht op internet en daar dus de oorzaak gevonden.
    Voorkant van de auto opgekrikt daarna gestart in de 3e versnelling en met de koppeling in getrapt een paar keer voorzichtig remmen en schoot hij opeens los

    Bedankt voor de suggesties!

    En de slechte koude start is inmiddels ook opgelost, om de één of andere reden zat de zekering van het motormanagement er niet in…
    Hij loopt nu als een zonnetje!

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dantoro Bekijk Berichten
    Ik heb het inmiddels voor elkaar, de koppelingsplaat bleek vastgeroest te zitten.
    Want ik kreeg met de schroevendraaier nergens beweging in en ging ik er vanuit dat alles dan verder wel goed zat. En omdat er met het ontluchten ook niet beter of slechter werd toch nog even verder gezocht op internet en daar dus de oorzaak gevonden.
    Voorkant van de auto opgekrikt daarna gestart in de 3e versnelling en met de koppeling in getrapt een paar keer voorzichtig remmen en schoot hij opeens los

    Bedankt voor de suggesties!

    En de slechte koude start is inmiddels ook opgelost, om de één of andere reden zat de zekering van het motormanagement er niet in…
    Hij loopt nu als een zonnetje!
    over welke zekering praat jij nu?
    degene die aan de zijkant (tussen relaybak en de buitenkant) zit?
    daar gaat normaal een rood kapje overheen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard Re: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Het was volgensmij zekering nummer 27 gewoon in het zekeringenbakje onder de voorruit


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3 ontkoppelt niet en slechte koude start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dantoro Bekijk Berichten
    Het was volgensmij zekering nummer 27 gewoon in het zekeringenbakje onder de voorruit
    motormangement, steekt in dat bakje, -naast- de rij zekeringen
    daar behoord dus een rood kapje over heen met de opschrift Motor
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •