Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: C3 1.8 automaat schakelt pas naar 3 na een paar kilometer rijden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard C3 1.8 automaat schakelt pas naar 3 na een paar kilometer rijden

    Beste leden,


    Ik heb een audi 100 c3 1.8 automaat met een 3 traps.


    De 3e versnelling komt pas in werking als de bak goed warm is meestal na een km of 5 vooral als de motor nog koud is.


    Van 1 naar 2 schakelt ie altijd goed.


    Bij het peilen van de olie is deze een beetje bruin/rood.


    Is dit een kwestie van automaatbak verversen en flushen of is er wat anders niet goed?


    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door wegmisbruiker; 26-05-22 om 20:13.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: C3 1.8 automaat schakelt pas naar 3 na een paar kilometer rijden

    is dit sinds kort zo, of was dit altijd al zo geweest?

    als jij aangeeft dat bij warme olie t wel gaat, of dat het pas sinds kort zo is
    neem ik aan dat jij wel de juiste hoeveelheid olie in de bak hebt gepeild.

    onderhoud aan de automaat bak is wel belangrijk.
    maar of alleen nw olie t probleem verhelpt?

    een 1.8 is nu niet meteen de sterkste motor in de C3
    en welk motor type heb jij?
    er zijn ca 5 verschillende 1,8 motoren in gebruik nl

    dus iet wat meer info is wel handig
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard Re: C3 1.8 automaat schakelt pas naar 3 na een paar kilometer rijden

    filter al verwisseld, mijne schakelde ook niet soepel. had olie al keer ververst, niet geflushed, maar gewoon wat in de pan zit ververst. heb je niet alles, maar als je dit iedere maand een keer doet ben je een heel eind. Maar mocht niks baten. Toen eens gaan zoeken of er een filter in zit, jawel een ronde schijf. Deze vervangen en mn problemen waren weg. Dat ding was zo onmenselijk goor, maar niet kapot, was wel nog intact. Of de olie er nog goed doorheen kwam niet getest. Maar dit filter vervang ik nu gewoon iedere 2 of 3 jaar afhankelijk van de km. Vooral omdat die 3 bak automaat niet zo bekend staat voor zn betrouwbaarheid blijkbaar als ik t Duitse Audi 100 forum mag geloven, maar die van mij schakelt zo soepel. Kan onze gezinsauto Volvo V70 van 2002 niet aan tippen.

    Ik vind de automaten zonder computer aansturing veel natuurlijker schakelen, met computer denkt de computer nogal dom. Als ik de kickdown intrap met die 3 bak dat bereik, meesterlijk gewoon. Daar kan niemand tegen inschakelen, no way.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •