Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    Hallo , kunnen jullie mij helpen ? Heb forum na gekeken , maar heb niets gevonden . Heb een Audi 100 S4 . Heb een nieuw Lcd schermpje in de km teller laten zetten. Alles werkt , maar geeft de turbo druk niet aan . Hij blijft op 1,1 staan . Ik denk de atmosferische druk. Vanwaar komen de gegevens voor het Lcd schermpje . Heb ook een koud start probleem . Als hij koud staat , moet ik meerdere malen de auto starten voor hij blijft stationair draaien . warm draait hij goed , met wisselende toerental toch . Heb de luchtschuif al veranderd . Kan daar mij iemand mij mee helpen . Dank al . M
    Laatst gewijzigd door quattro 1992; 03-12-22 om 09:50.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    Het startprobleem heeft vermoedelijk te maken met de sensor voor de koelvloeistoftemperatuur. Er zijn er twee, een voor de meter en een voor het motormanagement.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    AL vervangen .

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    Altijd handig als je er even bij vermeldt wat je al hebt gedaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    distributieriem kompleet met waterpomp , bougies , temperatuursensoren , luchtschuif , benzine filter , luchtfilter , allemaal vervangen in onderhoud en omdat het een aan gekochte auto is. Heeft eerst goed gereden . Na 6 maanden . Daarna beginnen haperen met een koude motor. Warm draait hij goed . Met een wisselden toeren van 800 a 1200 toeren . Is toch redelijk veel vervangen . Anders een zeer zachte auto .
    Laatst gewijzigd door quattro 1992; 03-12-22 om 15:19.


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    de turbodruk, in het lcd scherm, komt uit de ecu.
    deze verkrijgt dmv luchtdruk zijn gegevens vanaf de turbo, welke in de ecu wordt gebruikt om eea te regelen.
    daarvandaan krijgt dus de LCD de info.
    is het schermpje functioneel met de andere BC gegevens?
    de printplaten en de componenten kunnen nl ook problemen geven,
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    hallo , het Lcd is kompleet vernieuwd . moet er verder naar kijken. Als ik het antwoord heb zal ik er het bij zetten. dank u al voor het mee zoeken .

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    Printplaten van deze auto's zijn inderdaad een uitdagingus de fout kan overal vandaan komen, maar hij geeft een waarde dus hij krijgt ook een signaal. Echter, in combinatie met de motor loop zou ik toch verder kijken dan dat. De MAP sensor van deze motoren zit in de ECU, dus als de slang na de ECU lek is of hij ligt er helemaal af, dan meet je ook slechts atmosferische druk. Hierdoor denkt je ECU dus dat hij een heel andere hoeveelheid brandstof moet inspuiten. Op toeren lijkt het dan goed te gaan, maar het kan desastreuze gevolgen hebben voor je turbo.

    Je kunt deze ECU's ook gewoon uitlezen (witte en zwarte stekkers in de zekering kast onder de motorkap), ook veel meetwaardes. Bij stilstaande motor krijg je altijd 1 foutmelding en die is van de motor toerental sensor. Bij draaiende motor gaat deze vanzelf weg.

    Uit de meetwaardes zou je dus al heel veel informatie kunnen halen over de meting.

    Zoals ik het ook lees is er al veel aan de auto vervangen zonder dat er goede diagnose is gesteld. Dus de tip: begin bij een goede diagnose, laat eerst de motor goed draaien. Pas als je weet dat daar alles goed zit kun je je druk gaan maken om randzaken als instrumentatie.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    heb nog niet gekeken . Bij antwoord zal ik oplossing geven .

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 100 S4: LCD geeft turbodruk niet weer

    excuseer mij voor late reaktie .. gevonden . Was een lucht lek .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •