Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Teller 100 /A6 C4 240km vs 280km/u

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Teller 100 /A6 C4 240km vs 280km/u

    hallo,

    ik zou graag de tellers van mijn Audi 100 2.3e vernieuwen omdat de verf afbrokkelt zoals bij velen.
    ik kan een mooi setje aankopen die compleet zelfde is maar de snelheidsmeter loopt hier tot 280km/u ipv 240km/u zoals deze van mij.


    de vraag is of ik nog een extra onderdeel moet vervangen om de teller correct te laten lopen of zou deze correct zijn zonder aanpassingen?

    in de onderdelenlijst zie ik enkel de tellers 240 en 280 maar enkel maar 1 type sensor voor de snelheid, dus vermoed ik dat deze nog correct zou moeten de snelheid weergeven met een andere snelheidsmeter?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard Re: Teller 100 /A6 C4 240km vs 280km/u

    Ik durf bijna zeker te zeggen dat dit op de tellerunit gebeurt. In de jaren 80 werden allemaal dezelfde soort sensoren gebruikt hiervoor. Daarvoor was het simpelweg een mechanische kabel naar je tellerunit. Tegenwoordig zijn het misschien nog steeds vergelijkbare sensoren, maar nu wordt alles digitaal centraal door de computer verwerkt en misschien bepaalde zaken in de tellerunit. Maar toen was t bijna altijd achterop de tellerunit. Dat was het meest logische, alles had zn eigen doosje. ABS, cruise control, injectie, alles had zn eigen kastje toen. Dus ik denk dat dit gewoon uitwisselbaar is. Lijkt me ook onlogisch om een andere sensor te kiezen voor de fabrikant, te makkelijk om fouten mee te maken en totaal zinloos. Die sensor is altijd dom, de elektronica die erachter zit geeft de sensor zijn slimheid. Zou pas leuk zijn als de waarde van de sensor wordt weergegeven op je dashboard, of de ohm waarde van de tankinhoud. Dan hebben je hersenen het pas druk met omrekenen haha.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •