Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Audi 200 - elektrieke problemen

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Ja is normale low-tech bedrading.

    Contactpuntjes? Heeft het "3B" 20V Turbo blok van de 1989-1991 Audi 200, elektronische ontsteking?
    Yep, mijn 7AQ 89 had ook elektronisch, het laatste zinnetje ging meer over mijn 50 jarige, dus stukje ouder en heeft oorspronkelijk contactpunten.
    Maar dat leren ze niet meer op school, de basis werking.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    De saga van de rijdende electro-frikandel kreeg vandaag een nieuwe hoofdstuk. Vanmorgen naar een klant toe, 1.5 uur gereden, alles prima. Na de lunch naar de volgende klant, uurtje rijden.
    Op een gegeven moment zie ik dat het blauwe lampje van het groot licht brand. Dus ik denk "oh ik heb de pook van het grootlicht/richtingaanwijzer per ongeluk naar voren gedrukt).
    Nee, het groot licht brand nu gewoon **altijd**. Zodra het kleine hendeltje naar boven gaat, sprich, licht aan, gaat het groot licht ALTIJD mee. Maakt niet uit hoe de hendel staat.

    Is niet zo leuk als je constant mensen in hun b*k schijnt en het werd intussen al donker.

    Dus ikke ff creatief en ik trok gewoon de stekkerjes van de twee H3 lampen (groot licht) er uit. Geen groot licht meer, alleen normaal licht. Problem opgelost.

    En toen....
    toen merkte ik dat, elke keer als ik richting aangaf, het licht van de schijnwerpers ineens heel zwak werd. Klaar met richting aangeven, licht weer normaal.
    Als test het kleine hendeltje aan de andere kant van de stuurkolom, die voor de nood-blinkers, aangezet: de richtingaanwijzers blinken maar het licht bleef normaal (werd niet zwak).
    Kortom, het probleem zit binnen in de grootlicht/richtingaanwijzer hendel. Is waarschijnlijk totaal verrot en gecorrodeerd van binnen, net zoals andere zaken in de auto (de lamp-houder onder de motorkap bv. is ook lekker groen en knapperig van de corrosie.

    Ik ga weer lekker verder met m'n "ontdek je plekje" in deze auto. What's next...
    Laatst gewijzigd door Steven; 16-02-24 om 11:57.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •