Oorspronkelijk geplaatst door
Steven
Update: ik heb toch de achterbank maar even verwijderd en schrot me een hoedje. De plus-pool was één en al corrosie. Er zat een witte laag op de + pool en aan de binnenkant van de "ring"
Die witte laag (corrosie) liet zich met schuurpapier niet verwijderen...
Ook de bout en moer, waarmee de "ring" aan de pool wordt vastgemaakt, was totaal verroest. Het zooitje zag er niet uit...
Roestige Plus-pool bout.jpg
Met een dremel alles terug naar blank metaal, de batterij weer aangesloten en viola, na een paar minuten de motor laten lopen staat de voltmeter nu zo (en niet zielig op 12V):
Voltage na schoonmaken batterij polen.jpg
Morgen maar een half uurtje karren met die kar, kijken hoe de batterij laad en of die slow-motion ramen, ruitenwissers etc. daarmee opgelost zijn.
Of het nu de oplossing voor alle vage problemen blijkt te zijn of niet, dat dit aangepakt moest worden, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben
Wat ik alleen niet snap is dat er, op de vluchtstrook, einde maart 2023, een nieuwe batterij is geplaatst door de locale wegenwacht en dat, vooral de + pool, nu zo gruwelijk f*cked up was. Heeft die wegenwachter niets schoongemaakt en zo die batterij drin gepl**rd ?
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Zo goor veroest en aangetast. Een water lekkage kan het niet zijn want de batterij zit direct onder de achterbank.