Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Audi 200 - elektrieke problemen

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Audi 200 - elektrieke problemen

    Avé mede Audijanen,


    Ik heb de eerste 250km met Hessel Terpstra's ex (Audi 200 quattro Turbo 20V met 3B motor modeljaar 1990) achter de rug.
    Ok, de wagen had na Hessel nog een paar jaar een Zwitserse lover maar veel kilometers zijn er niet gemaakt sinds de import in 2020.

    Er zijn me een paar dingen opgevallen:
    - De volt-meter staat tijdens het rijden de hele tijd precies op 12V. Als ik de wagen net start iets hoger. Mijn Cabrio heeft een zelfde voltmeter en die staat tijdens het rijden altijd rond de 13.5 Volt (op de schaal van 12V tot 16V iets voorbij het midden).
    - De Airco Compressor gebruik ik nog niet. De automatische Airco staat op "Eco" ingesteld.
    - Uit de 4 ruitensproeiers komt een heel lulig straaltje. Alle vier even zielig. Het reservoir zit vol. Dus of de pomp is stervende of hij krijgt niet genoeg electrosapjes.
    - De ruitenwissers bewegen heel langzaam. Motor gaar of ook te weinig sap...
    - De ramen gaan op en neer met "oma speed".

    De batterij is half 2023 vervangen. Hij was tijdens het rijden kapot gegaan en een patrouille voertuig van de TCS (de Zwitserse ANWB) heeft ter plekke de batterij vervangen.
    Ik heb nog niet onder de achterbank gekeken of de batterij aan de specificaties voldoet, maar een mobiele monteur pakt wat ie in de auto heeft liggen. De keuze is dan niet reuze.

    Hoe kan ik meten / uitsluiten wat niet goed werkt? De batterij kan ik bekijken en met een multimeter kijken wat er gebeurd. Maar als die goed is? Hoe kan ik meten of de generator/dynamo misschien rijp is voor het bejaardetehuis?


    Groetjes uit de Alpen,
    Steven
    Laatst gewijzigd door Steven; 07-02-24 om 19:01.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Update: ik heb toch de achterbank maar even verwijderd en schrot me een hoedje. De plus-pool was één en al corrosie. Er zat een witte laag op de + pool en aan de binnenkant van de "ring"
    Die witte laag (corrosie) liet zich met schuurpapier niet verwijderen...

    Ook de bout en moer, waarmee de "ring" aan de pool wordt vastgemaakt, was totaal verroest. Het zooitje zag er niet uit...

    Roestige Plus-pool bout.jpg

    Met een dremel alles terug naar blank metaal, de batterij weer aangesloten en viola, na een paar minuten de motor laten lopen staat de voltmeter nu zo (en niet zielig op 12V):

    Voltage na schoonmaken batterij polen.jpg

    Morgen maar een half uurtje karren met die kar, kijken hoe de batterij laad en of die slow-motion ramen, ruitenwissers etc. daarmee opgelost zijn.
    Of het nu de oplossing voor alle vage problemen blijkt te zijn of niet, dat dit aangepakt moest worden, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben

    Wat ik alleen niet snap is dat er, op de vluchtstrook, einde maart 2023, een nieuwe batterij is geplaatst door de locale wegenwacht en dat, vooral de + pool, nu zo gruwelijk f*cked up was. Heeft die wegenwachter niets schoongemaakt en zo die batterij drin gepl**rd ?
    Ik heb nog nooit zoiets gezien. Zo goor veroest en aangetast. Een water lekkage kan het niet zijn want de batterij zit direct onder de achterbank.
    Laatst gewijzigd door Steven; 08-02-24 om 00:38.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Tip: Accu polen en klemmen ook ff insmeren met zuurvrije vaseline.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Tip: Accu polen en klemmen ook ff insmeren met zuurvrije vaseline.
    Yep. Ik heb de boel "droog" gemonteerd (metaal op metaal) en dan een vette klets vaseline erop.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Heb je een multimeter? Met draaiende motor meten op de accupolen moet ongeveer 13,8 volt geven bij de accu als de dynamo gezond is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Is t nog een "klassieke" accu, met zuur erin?
    Dan zou de witte aanslag kunnen komen van of een (lichte) lekkage of van zuurdampen.

    Is de accu van voldoende capaciteit?

    Iig een goede actie van je, ik vermoed dat je problemen voorbij zijn. (mits voldoende capaciteit en geen lekkage)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Heb je een multimeter? Met draaiende motor meten op de accupolen moet ongeveer 13,8 volt geven bij de accu als de dynamo gezond is.
    Dat ga ik morgen zo testen.
    Alles werkt intussen weer naar behoren: De ruitenwissers doen normaal. De ruitensproeiers spuiten weer als Harvey Weinstein op een tupperwareparty en de ruiten gaan weer met normale snelheid hoch und runter. De Voltmeter staat stabiel op "iets boven de 13 volt".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Is de accu van voldoende capaciteit?
    Ja het is een 63 Ah Accu met 600A coldstart. Werkt prima.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Is t nog een "klassieke" accu, met zuur erin?
    Ja. En de accu is ook aangesloten op "het slangetje".
    Ik ga er een AGM accu inzetten. Dan hoef ik me geen zorgen meer te maken. Ik heb een Varta Silver Dynamic AGM accu in de Cabrio gezet een paar jaar gelee. Werkt perfect en rust in m'n kop. Heb het zelfde gedaan in m'n motor (ook AGM).

    Ik moet de achterbank sowieso weer verwijderen want de accubak heeft roest en er zitten ook "spetters" oppervlakte roest op het metaal rond de accu. Aan de andere kant van de achterbank is geen spatje roest te zien.
    Dit samen met de compleet verroeste klembout, moet er iets gebeurd zijn met de oude accu. Waarschijnlijk heeft het zuur in de rondte gekotst. Dat zal de reden geweest zijn dat de wegenwacht moest komen om de accu ter-plekke te vervangen.

    Ik ga de accubak en al die roestplekken ontroesten met een staalborstel, dan behandelen met Hammerite roest-verwijderaar (dat groene slijm maar het werkt goed) en dan verven met Hammerite "direkt over roest". Ik heb alleen mat-zwart en geen "Nauticblau Metallic" maar het is de accubak en alles onder de achterbank dus who cares. Hauptsache roest weg en meteen anti-roest behandeld.
    Laatst gewijzigd door Steven; 08-02-24 om 23:58.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    große klasse.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Heb je een multimeter? Met draaiende motor meten op de accupolen moet ongeveer 13,8 volt geven bij de accu als de dynamo gezond is.
    Heb het gemeten. Met draaiende motor stabiel op 13.79 Volt. Batterij en Dynamo zijn dus in orde.

    Heb alle roest verwijderen kunnen. Moest soms tot op het blanke staal om echt alles weg te krijgen. Daarna al die delen in mat zwarte Hammerite "outdoor" geschilderd. Dat gaat nooit meer roesten, wat ik je brom!

    Audi200 Accubak - Roest verwijderd.jpg
    Laatst gewijzigd door Steven; 10-02-24 om 11:29.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Update: ik heb toch de achterbank maar even verwijderd en schrot me een hoedje. De plus-pool was één en al corrosie. Er zat een witte laag op de + pool en aan de binnenkant van de "ring"
    Die witte laag (corrosie) liet zich met schuurpapier niet verwijderen...

    Ook de bout en moer, waarmee de "ring" aan de pool wordt vastgemaakt, was totaal verroest. Het zooitje zag er niet uit...

    Roestige Plus-pool bout.jpg

    Met een dremel alles terug naar blank metaal, de batterij weer aangesloten en viola, na een paar minuten de motor laten lopen staat de voltmeter nu zo (en niet zielig op 12V):

    Voltage na schoonmaken batterij polen.jpg

    Morgen maar een half uurtje karren met die kar, kijken hoe de batterij laad en of die slow-motion ramen, ruitenwissers etc. daarmee opgelost zijn.
    Of het nu de oplossing voor alle vage problemen blijkt te zijn of niet, dat dit aangepakt moest worden, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben

    Wat ik alleen niet snap is dat er, op de vluchtstrook, einde maart 2023, een nieuwe batterij is geplaatst door de locale wegenwacht en dat, vooral de + pool, nu zo gruwelijk f*cked up was. Heeft die wegenwachter niets schoongemaakt en zo die batterij drin gepl**rd ?
    Ik heb nog nooit zoiets gezien. Zo goor veroest en aangetast. Een water lekkage kan het niet zijn want de batterij zit direct onder de achterbank.
    Wat oxidatie en roest valt het nog wel mee maar de polen een keer goed kuisen scheelt altijd iets, zeker met starten en auto's die de accu ver weg hebben van de motor, die zijn gewoon gevoeliger.
    Echter kan ook goed dat die accu al weer naar de spreekwoordelijke "klote" is, bijv een keer leeg geweest en licht bevroren of zoiets, sommige hebben 0 moeite met leeg zijn en is het laden en klaar, de ander is gelijk rijp voor de schroot, merk, type, leeftijd zegt daarin niet veel, gewoon rad van fortuin.

    Dus als ie nu een weekje stil staat en je hebt het zelfde, beter opzoek naar wat anders.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    beter opzoek naar wat anders.
    Ik heb al een AGM batterij bestelt (Varta Silver AGM, heb de zelfde in de Cabrio). Geen zorgen meer over zuur spugen en dat soort grappen. Uren lang met een dremel + koperborsteltje en scotchpad (voor de lichte plekken) roestplekken attackieren is geen hobby van me.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Normaal gebeurt dat alleen als de dynamo te heftig laad en de batterij over kookt, je ziet het wel gebeuren met losse accu laders.

    gel of agm is natuurlijk super, weet niet wat het in de winter doet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    AGM werkt perfect in de winter. Deze 200Q ga ik echter niet rijden als er sneeuw en andere rotzooi op de straat ligt.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    AGM werkt perfect in de winter. Deze 200Q ga ik echter niet rijden als er sneeuw en andere rotzooi op de straat ligt.
    Ging ook niet om rijden in de winter maar juist niet rijden in de winter, ik heb ook een oldtimer van 50j en ook daar zit ik met accu, ik zorg wel dat ie af en toe met wat power geladen wordt en zeker niet laag in voltage als het vriest. Deze heeft al aardig op zijn donder gehad maar blijft een goed dingetje. Bosch s4 batterijtje. Maar zoals al gezegd maakt het niet uit wat het is, beetje geluk hebben met een lood accu.

    Vroeg mij af hoe je een agm strak houd in de winter, of er nog iets speciaals nodig is, of juist niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Unhappy Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Deze auto begint een beetje een electro-frikandel te worden.

    De originele Audi Delta II radio deed het niet. Rommelen met de aan-uit knop deed de radio soms kort aanspringen. De verlichting deed het wel goed.
    Anyway, een Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB gekocht (heb dezelfde in de Cabrio) want FM is stervende en ik heb geen cassettes meer. Deze blaupunt ziet er optisch uit als de oude Bremen (de kleur en textuur van het frontje past perfect bij deze oude auto‘s).

    Ik haal de Delta er uit en denk (dit wordt een makkie want is allemaal standaard). Nope, Meneer B. de Haas heeft een partij lopen kloot‘n zeg. Wat een zooitje.
    Alles er af geknipt en netjes nieuwe kabels, ISO stekkers, de hele rambam.
    Aansluiten en loopt.

    Te vroeg gejuigd. Naar een paar minuten start ik de auto en de autocheck begint te piepen. De melding „Ok“ ging niet meer weg. En de radio viel ook uit en deed het heel af en toe ff snel. Een beetje ala de Audi Delta radio deed.

    Kort daarna rook ik brand en zie ik rook , diep uit het binnenste van het dashboard uit het de radio opening komen (de radio had ik los in de hand).
    Teeeeeering me wagen staat ik de fik denk ik. Snel de batterij afgekoppeld (had de achterbak nog niet gemonteerd en de minus pool niet vastgedraaid). De rook stopte.
    Het instrumentarium was ook deels dood en de binnenverlichting was ook uitgevallen.
    Zekering 4 is voor de radio, autocheck, de binnenverlichting en een aantal andere zaken. Die was kapot.

    Radio helemaal afgekoppeld, zekering vervangen en de accu weer aangesloten. Alles weer normaal. Pfffffew.

    Om een lang verhaal niet langer te maken, blijkt het aan de geschakelde plus van de radio kabelarij liggen. Als ik die niet aansluit (dus alleen massa en permanente plus, klem 30) doet de radio het normaal en de auto ook.
    Sluit ik de geschakelde plus (klem 15) aan de radio aan, gaat de boel weer over de pis. Zo blijft de melding „Ok“ van de autocheck, welke na een paar seconden weg zou moeten gaan, permanent staan. Ook werkt de zelfdiagnose niet meer. Autocheck bevriest om het zo maar te zeggen.

    Kortom, de geschakelde plus in de radio kabelboom is f*cked up. Er staat ook tussen de 9.5 en 10 Volt op en niet 13.78 zoals op de permanente plus (als de motor loopt).
    Ik gebruik de radio nu met alleen de permanente plus aangesloten. Ik moet dus niet vergeten de radio uit te zetten want vanzelf doet ie dat dus niet nu.

    Het kofferbak lampie is ook een lampie, gaat nooit uit (tenzij de batterij leeg is…) dus electrisch gezien gaat ie lekker zo…
    Laatst gewijzigd door Steven; 10-02-24 om 21:21.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Ik hoor het al, je hoeft je niet te vervelen 😆 maar dat is ook juist de charme van de gedateerde wagens toch?

    Huidige wagens is ook wat, kan je niets mee zonder laptop, uitlees apparatuur, in jouw auto kan je nog simpel met een mm aan de gang.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Vroeg mij af hoe je een agm strak houd in de winter, of er nog iets speciaals nodig is, of juist niet.
    Ach so. Entschuldige. Ik heb een intelligente CTEK lader waarmee ik de kleine AGM in de Africa Twin op pijl houd in de winter. Werkt al sind 2018 perfect, elke Winter.
    Soms hebben we hier „Föhn“ in Zwitserland. Dan is het inééns 2 a 3 dagen lekker warm in de winter (het huishoudapparaat, de Föhn, is naar dit weerfenomeen genoemd) en als dat tijdens een weekend gebeurd, zie je alle motormuizen weer rond rijden. Dus ik doe mijn brommert niet in een winterstalling zeg maar.
    De Cabrio krijgt genoeg rijtijd in de winter om geen batterijlader ala CTEK nodig te hebben. Geld ook voor de 200q hoop ik. De Cabrio heeft een 70Ah batterij en die houd het makkelijk een maand vol zonder bijladen in de winter. Ik heb dezelfde batterij voor de 200q gekocht.
    In de garage wordt het niet kouder als 5 graden, ook niet als het buiten -15 vriest.
    Laatst gewijzigd door Steven; 10-02-24 om 21:32.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #18
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Huidige wagens is ook wat, kan je niets mee zonder laptop, uitlees apparatuur, in jouw auto kan je nog simpel met een mm aan de gang.
    Mijn 2000er Cabrio heeft een OBD (eerste generatie) drin.
    Mijn rode 92er Cabrio destijds in Holland, had het NG blok en die kende alleen blink-codes, net zoals deze Typ44.

    De 2000er Cabrio, met 2.8 V6 (AAH) kan je met VCDS uitlezen maar je hebt een ODB naar ODB2 adapter nodig. Deze adapter heb ik permanent ingebouwd en een ODB2 stekker permanent onder het stuur ingebouwd. Hoef nu niet meer de motorkap te openen, de zekeringenkast te openen, die 2x2 kabel aan te sluiten en daaraan dan de VCDS kabel etc. Kan nu de VCDS kabel direct bij m’n voeten aansluiten, zoals dat vanaf de A4 kon.

    ik schrijf wel een artikel over hoe ik dat gedaan heb.
    Laatst gewijzigd door Steven; 10-02-24 om 21:40.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Die ctec zijn wel goede laders, hebben we op werk ook in gebruik en krijgen flink op hun fali kwa vocht, alleen dat verbinding stekkertje even omtapen met isolatie band anders trek je die vrij snel los en laad ie niks. 😉

    jij hebt de obd gemaakt, ik heb hem bij mijn S4 weggehaald, maar bij de radio is bij die 44 toch gewoon bedrading die je kan meten en naar zekeringen kast loopt enz, geen canbus of linbus problemen enz enz. Conventionele auto techniek, heerlijk! Dat je aan je zoon uit moet leggen wat contactpuntjes zijn.... priceless!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - elektrieke problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    maar bij de radio is bij die 44 toch gewoon bedrading die je kan meten en naar zekeringen kast loopt enz, geen canbus of linbus problemen enz enz. Conventionele auto techniek, heerlijk! Dat je aan je zoon uit moet leggen wat contactpuntjes zijn.... priceless!
    Ja is normale low-tech bedrading.

    Contactpuntjes? Heeft het "3B" 20V Turbo blok van de 1989-1991 Audi 200, elektronische ontsteking?
    Laatst gewijzigd door Steven; 10-02-24 om 22:50.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •