Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi 200 20V - Normale oliedruk

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Audi 200 20V - Normale oliedruk

    Hi Guys,

    Snelle vraag: wat is de normale oliedruk tijdens rijden op de snelweg etc. (olie goed opgewarmd en rond 3000 rpm)?. Mijn Oliedrukmeter staat dan nét voor het één na laatste streepje (4 bar denk ik). Alleen als het blok koud is of ik geef flink gas, kruipt de naald een beetje richting de 5 bar streep.
    Ik gebruik 5W30 in de Audi 200 20-klepper zoals voorgeschreven.

    Ik heb alleen m'n oude Cabrio als referentie. Heeft het 2.8 V6 (AAH) blok en die staat dan op 5 bar (normaal). Ze draait haar toertjes met 10W40 (dikkere olie = hogere druk, dat weet ik).

    Ik weet slichtweg niet wat normaal is voor de 5-pitter 20 klepper (motorcode 3B). In de Reparatur-Leitfaden vind ik deze info niet (alleen dat de oliedruk bij 80 graden olie-temperatuur en en 2000 toeren minstens 2 bar moet bedragen en dat het overdrukventiel tussen de 5 en 8 bar opent).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 20V - Normale oliedruk

    En hoe betrouwbaar zijn die analoge metertjes? Ik zou daar niet blind op staren steven, als je er op tikt vliegt die wijzer waarschijnlijk zomaar een bar omhoog of naar beneden. 😉
    Als je echt wilt kijken is het een echte drukmeter op de plek van de sensor zetten en dan kijken, maar ik zeg dat het gewoon goed is, problemen komen vaak stationair en warm, dan moet je wel een barretje minimaal hebben vind ik.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •