Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Kan sleutel niet meer draaien, stuurslot zit erop

  1. #1

    Standaard Kan sleutel niet meer draaien, stuurslot zit erop

    Ik ging zondag bij de Mac eten, bij terugkomst auto. Wilde die niet starten. Ik dacht meteen aan contactslot, want de blazer sloeg ook niet meer aan, behalve als je de sleutel in een bepaalde stand hield. ANWB laten komen, die legde een kabel naar de startmotor, die draaide meteen. Sleutel in die specifieke stand en starten maar. Als oplossing een stokje aan de sleutel als contragewicht om naar huis te kunnen rijden.

    Nu dacht ik vandaag slim te zijn en t wel even te fixen, dacht probeer reservesleutel eens. Draait prima, maar ook niet starten. Bij 2e keer bewegen helemaal geen kant meer in te draaien. Bewoog het stuur erbij, zoals je normaal uit stuurslot gaat. Maar toen schoot die ook nog eens in het stuurslot.

    Dus nu kan ik helemaal niks meer. Hoe is dit nu het makkelijkste op te lossen. Ben gewend dat je de kap bij je voeten weg haalt en overal wel bij kunt zoals bij mijn volvo's. Maar daar lijkt het niet op. Lees op Duits forum dat je een gat moet boren om het contactslot eraf te kunnen krijgen. Makkelijkste is blijkbaar hele stang vernieuwen met stuurslot erop van een sloper. Maarja waar begin je, moet heel dat kreng van een dashboard eruit of is tellerunit voldoende.

    En een los slot, zonder stuurslot. Zet die er namelijk echt nooit op.

    Of valt die van het stuurslot te krijgen, bij Volvo waren het gewoon boutenn, loshalen en stuurslot lag in je handen.

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Kan sleutel niet meer draaien, stuurslot zit erop

    Wat voor auto is het precies?
    (er staat niets in je profiel)

    Ik had laatst ook een akkefietje. Stuurslot viel er in (Audi 200 facelift a.k.a. nfl) en in tegenstelling tot normaal, waar je door het stuur een beetje heen en weer bewegen, de boel weer los krijgt, zat de boel muurvast.
    Uiteindelijk aan beide kanten de wagen opgetild (krik aan beide voorste opkrik-punten) waardoor de spanning op de voorwielen weg was. Toen het stuur ongewoon ver naar links moeten draaien voordat de boel loskwam. Had ik zo nog niet meegemaakt.
    Laatst gewijzigd door Steven; 28-04-24 om 20:06.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Kan sleutel niet meer draaien, stuurslot zit erop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    Ik ging zondag bij de Mac eten, bij terugkomst auto. Wilde die niet starten. Ik dacht meteen aan contactslot, want de blazer sloeg ook niet meer aan, behalve als je de sleutel in een bepaalde stand hield. ANWB laten komen, die legde een kabel naar de startmotor, die draaide meteen. Sleutel in die specifieke stand en starten maar. Als oplossing een stokje aan de sleutel als contragewicht om naar huis te kunnen rijden.

    Nu dacht ik vandaag slim te zijn en t wel even te fixen, dacht probeer reservesleutel eens. Draait prima, maar ook niet starten. Bij 2e keer bewegen helemaal geen kant meer in te draaien. Bewoog het stuur erbij, zoals je normaal uit stuurslot gaat. Maar toen schoot die ook nog eens in het stuurslot.

    Dus nu kan ik helemaal niks meer. Hoe is dit nu het makkelijkste op te lossen. Ben gewend dat je de kap bij je voeten weg haalt en overal wel bij kunt zoals bij mijn volvo's. Maar daar lijkt het niet op. Lees op Duits forum dat je een gat moet boren om het contactslot eraf te kunnen krijgen. Makkelijkste is blijkbaar hele stang vernieuwen met stuurslot erop van een sloper. Maarja waar begin je, moet heel dat kreng van een dashboard eruit of is tellerunit voldoende.

    En een los slot, zonder stuurslot. Zet die er namelijk echt nooit op.

    Of valt die van het stuurslot te krijgen, bij Volvo waren het gewoon bouten, loshalen en stuurslot lag in je handen.
    bij de vfl 100/200 moet het onderpaneel eraf als ook de tellerset en de bediening handels.
    dit om de breekbout te verwijderen. in het slotdeel zit een roodgelakt borgschroefje, welke er uit moet om het slot te wisselen.

    daarna, kun je bij een nog origineel slot een gaatje boren om de slot cilinder er uit te halen. en deze ( 1 sleutel systeem) te hergebruiken.
    dan kun jij wel zien dat de "platte"draai pin kapot zal zijn, waarom jouw slot blokkeert. het kunststof contact deel zal ongetwijfeld ook beschadigt zijn.
    deze ook mee vervangen. mocht je kiezen voor n nw slot, is eea dus eenvoudiger te vervangen, maar de breekbout blijft in deze de belangrijkste schakel.

    https://audi100.selbst-doku.de/Main/...c3%bcndschloss

    https://www.audi-cabrio-club.info/fo...0363#pid290363
    Laatst gewijzigd door viermaal; 28-04-24 om 08:42.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •