Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aanvulling LED vervanging dashboard sticky topic

Standaard Aanvulling LED vervanging dashboard sticky topic

Ik zie dat het topic daarvan op slot zit, maar ik heb een aanvulling daarvoor.

Ik heb al maanden geen dashboard verlichting. Eigenlijk gevaarlijk tijdens rijden, maar met gps van de telefoon en een snelheids app wel te doen. Maarja hoeveel brandstof nog geen idee.

Nu dus de tellerunit eruit gehaald en wat bleek, het plastic om die 2 grote lampjes die tellers verlichten was helemaal gesmolten en vergaan. Dus die houders zaten niet meer op zijn plek en maakte geen contact.

Deze wilde ik dus absoluut niet meer terug hebben, door de hitte die ze creeeren.

Nu liep ik toevallig door een automateriaalzaak en hadden ze LED lampjes met dezelfde fitting. Ik die in de fitting gezet, losse draadjes gesoldeerd en op de flexibele printplaat gesoldeerd en de houders vastgekit, want het plastic is helemaal vergaan.

En het werkt, ook het lichtdimmende draaiknopje. Alleen heb ik die nu wel overbrugt, want bij mij is die niet helemaal goed meer. En de sterkste stand is nog steeds zwak, maar je bent iig van de hitte af.

Het lijkt gewoon een inferieur ontwerp te zijn uberhaupt de manier van heel de tellerunit verlichten ipv de achtergrond van de tekst/wijzers.

https://amio.pl/en/led-light-bulb-st...ar/3-4955-7152

Dit zijn ze, maar in de winkel lagen ze in een verpakking van 2 stuks.

Ik zal vanavond als het donker is eens een foto maken.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Kudos
    27
    Land
    Land

Standaard Re: Aanvulling LED vervanging dashboard sticky topic

Verbrand omdat/doordat te hoog wattage, standard zit er 2 watt in, vervangen door 5 watt meestal, jij kunt isolatie plakband plakken als er nog een beetje van het plastic staat.

aluminium-tape-rol-50mtr-kitcentrum.nl.jpg
    Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km nog even dan is die 40 jr.

MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Verbrand omdat/doordat te hoog wattage, standard zit er 2 watt in, vervangen door 5 watt meestal, jij kunt isolatie plakband plakken als er nog een beetje van het plastic staat.

aluminium-tape-rol-50mtr-kitcentrum.nl.jpg
    Ik heb er zelf gewoon lampjes naar orginele specs ingezet en het al het kunstof dat om het lampje heen zit ingetaped met aluminium folie, werkt top als reflector en de lichtopbrengst is heel erg goed. Led wil ik zoveel mogelijk vermijden aangezien dat kan gaan flikkeren en te gevoelig is voor het dimmen van de interieur verlichting. Let wel op dat je niet teveel tape plakt want dan is er geheid kortsluiting. Dit is mijn lichtopbrengst nu, al is het op camera altijd vrij lastig te vergelijken.

Als je tevens bijvoorbeeld de radiolampjes weer dieprood wilt laten kleuren of dat de lichtgeleiders in de schakelaars wat oranje uitslaan, gebruik dan iets van gloeilamp verf.

Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Kudos
    27
    Land
    Land

2 watt of te wel 2,2 watt vervangen door led, wat niks opbrengt en je dimmer niet meer werkt heb je niet veel aan inderdaad, ik heb het verzocht. Maar niks gevonden wat ook maar in die richting kwam. Ik wist ook niet dat er geen 5 watt in moest maar 2,2 watt, bij geen enkele op de 200 na gevonden dat er maar 2 watt in behoorde te zitten. En nogmaals bij led werkt die dimmer niet, gewone stroom dimmer doet het immers ook niet op led lampen in huis, daar behoef je een andere dimmer voor. Dimmer uit elkaar en je ziet dat je er aan buigen kan, contacten(jes)
    Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km nog even dan is die 40 jr.

Forum Rechten