re: Alle huidige 100/200 op de weg
dan zal ik even via de bijbel moeten kijken, cilinderinhoud van de KH en KG verzie is het zelfde. misschien dat de turbo anders is en minder druk zal leveren, maar dat moet ik even op mijn gemak bekijken wat de verschillen zijn.
het kan ook zo zijn dat het motormanegment net iets anders is dan van de KG motor.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
robert2.3
En kan je me dan ook vertellen hoe ik wel naar de 165 of 182 pk kan komen met deze motor?
Foto's van het achterklep plaatje en de motor komt nog.
als je motor vervangt kun je genoeg upgraden.
maar de verschillende motoren hebben ook verschillende comp en bekabeling ed.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Blijft vreemd, de typ44 200 kent alleen turbo's de typ43 heeft 2.1 non turbo? een turbo met 134pk lijkt me sterk, dan is er al ooit eens een andere motor in gekomen.
En de 200's voor de Amerikaanse markt zijn allemaal als "Audi 5000" verkocht.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Chaos
Blijft vreemd, de typ44 200 kent alleen turbo's de typ43 heeft 2.1 non turbo? een turbo met 134pk lijkt me sterk, dan is er al ooit eens een andere motor in gekomen.
En de 200's voor de Amerikaanse markt zijn allemaal als "Audi 5000" verkocht.
je vergeet dat er voor de Japanse en Zwitserse markt ook andere versie's zijn gemaakt.
Zwitserland had ook een "lichtere "uitvoering van de turbo met kat en minder vermogen.
dus we moeten ons niet blind staren op de USA versie.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Usa-versie lijkt me bij deze wagen sterk.
Ik zie GEEN us-bumpers, lichtbalk, koplampen, mijl-teller etc.
@Chaos: zowel de typ43 als de typ44 waren er als turbo en non-turbo.
Bij de typ43 had je de 5E en 5T (stond meestal op de grill en kofferdeksel)
Bij de typ44 was de aanduiding minder duidelijk, behalve het TURBO-opschrift achterop.
De non-turbo is overigens in NL amper of niet geleverd (stond wel in de prijslijst geloof ik).
IN D. is deze wat vaker geleverd.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
200 2.1 Turbo 10V
Sedan, Benzine, 8/1983 - 7/1985
Motorcode: KH/WC, 100 Kw, 2144 CC
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
johnny666
200 2.1 Turbo 10V
Sedan, Benzine, 8/1983 - 7/1985
Motorcode: KH/WC, 100 Kw, 2144 CC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
viermaal
Audi 200 2.1 Turbo Saloon 5-cil. benzine 134pk [1983-08 tot 1985-07] Motorcode KH/WC Motorinhoud 2144cc
dat is toch dezelfde motor als ook in de 200 turbo C2 serie geleverd werd
anzich niets byzonders toch?
behalve dat deze ook 1 klopsensor gebruiken ism de Hitachi MAC-07 en wel eens verwisseld wordt met de latere MC1 motorblok.
iid die.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Viermaal ik had hem wel gezien die van jouw, maar die reacties erna heb ik ook gelezen.
Dus in feite wou ik hem erbij zetten om dat van jou te onderstrepen, in vagcat stond hij trouwens ook zag ik net, had er niet van tevoren naar gekeken heb gekeken op onderdelshop daar zag ik hem staan.
En als er twee kleuren onderdruk slangen op zitten is het gegarandeerd eentje met egr klep erop en dan zou hij of usa maar zoals die uitziet zou ik eerder zeggen zwitserland versie.
Dacht dat het de kleur rood en groen is met die onderdrukslangen kan ook blauw en rood zijn.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Ok nou iedereen bedankt voor de info. Toch vind ik het jammer dat hij "maar" 134pk heeft.
Graag zou ik dan wel willen weten wat het verschil is tussen de 182pk motor.
Zitten er verder ook nog voordelen aan dit blok? Laag brandstof gebruik misschien?
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Heeft hij nou twee kleuren onderdrukslangen of niet, met die egr klep eruit te knallen kan voordelen hebben het ik van Pietro gehoord op de 44 meet, trouwens die man is 100 procent in orde achteraf gezien.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
robert2.3
Ok nou iedereen bedankt voor de info. Toch vind ik het jammer dat hij "maar" 134pk heeft.
Graag zou ik dan wel willen weten wat het verschil is tussen de 182pk motor.
Zitten er verder ook nog voordelen aan dit blok? Laag brandstof gebruik misschien?
nope, alleen emissie shit, 91 octaan en _voor die tijd_ schonere uitlaatgassen dan de rest.
en bv Zwitserland is nou niet echt een lekker scheurland......
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Ik heb de audi niet binnen bekijk maar zal zo snel mogelijk even zien wat voor kleuren er aan zitten.
2 Bijlage(n)
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Edwin
Audi 100 bjr Januari 1983 origineel Nederland's
1.9 5 Cilinder 100 pk rijdt op LPG 175000 km
Haaksbergen
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Mooie wagen leuke kleur ook en makkelijk op lpg te gaan met deze carb 1.9 5 cillinder, backfire maakt dan niet veel uit als je er eentje mee zou krijgen.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Kijk, een ori-nl wagen.
Daar houd ik van.
re: Alle huidige 100/200 op de weg
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
viermaal
en bv Zwitserland is nou niet echt een lekker scheurland......
Je vergist je lelijk; er is radarcontrole, maar daar bestaan praktische oplossingen voor.
En iedereen met een benzine turbo bak met vierwielaandrijving kan ik alleen maar aanraden eens wat bergpassen op en af te rossen. Mooier kun je het bijna niet krijgen in Europa. Zo s'morgens met de mist nog in het dal effe een rondje Furka-, Susten-, Grimsel- en Gletschpassen rijden is fantantisch. Geen kip op de weg en asphalt als een biljartlaken: schuifdak open of raampje op een kier, en heerlijk hairpins pakken en er tussenin je vijfpitter opjagen!
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Montestoni
Je vergist je lelijk; er is radarcontrole, maar daar bestaan praktische oplossingen voor.
En iedereen met een benzine turbo bak met vierwielaandrijving kan ik alleen maar aanraden eens wat bergpassen op en af te rossen. Mooier kun je het bijna niet krijgen in Europa. Zo s'morgens met de mist nog in het dal effe een rondje Furka-, Susten-, Grimsel- en Gletschpassen rijden is fantantisch. Geen kip op de weg en asphalt als een biljartlaken: schuifdak open of raampje op een kier, en heerlijk hairpins pakken en er tussenin je vijfpitter opjagen!
ik ben het helemaal met jouw stelling eens, maar lokaal wordt daar anders over gedacht.....
re: Alle huidige 100/200 op de weg
Die van mij komt in de winter niet eens op de straat laat staan een spiegel glade weg naar beneden, maar nou stel geen kip op de straat.
Laat daar eens een demente oudere persoon over de straat gaan, die hebben ja geen dag en nacht ritme dus het zou goed mogelijk kunnen zijn?
re: Alle huidige 100/200 op de weg
@Johnny: Zitten er geen remmen en stuurwiel in jouw Audi?
@robert2.3: Die geknepen turbo heeft waarschijnlijk minder compressie, een kleinere turbo en een andere nokkenas. (ik ben daar niet zeker van)Van het verwijderen van de EGR syteem wordt de auto niet sneller. Hij krijgt alleen in deellast ook verse lucht ipv gerecirculeerde 'vieze' lucht. Het risico is wel aanwezig dat de auto zonder verdere aanpassing dan meer brandstof gaat verbruiken.
Schone auto's waren er destijds specifiek voor de Zwitserse en Oostenrijkse markt.