Pagina 49 van 54 EersteEerste ... 39454647484950515253 ... LaatsteLaatste
Resultaten 961 tot 980 van de 1062

Onderwerp: Alle huidige 100/200 op de weg

  1. #961
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Dit was toch niet die Bamboegrijze uit regio Den Haag ???
    Vreselijk naar man.
    Is hier echt niets meer aan te fixxen ???
    Het was / is namelijk best een apparte wagen, die 100-sport zijn best heel zeldzaam.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  2. #962

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Jammer zeg...

    Ik zou niet aan een verzinkte koets gaan trekken & lassen; op termijn krijg je toch last van roest of een lekkende achterruit.(of andere ellende) Ik neem aan dat je goed verzekerd bent; dus met de restwaarde en wat erbij leggen zou ik op zoek gaan naar een vers en dik exemplaar uit Duitsland. Daar is het aanbod groter, en de schare liefhebbers ook.

    Er stond recent nog een fraaie 136pk wit metallice sport avant quattro met aero's te koop op het Duitse forum.
    turn in turn out turn on

  3. #963

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Zo te zien is die "beste bestuurder" exact LANGS je trekhaak gegaan, of niet?
    Zelfs als gaat die erlangs Erik, die trekhaak is een bonk, en loopt achter de heleachterbumper door.
    Die zorgt heus wel voor wat meer stevigheid aan de achterkant hoor.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #964

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Juist omdat het een rechte balk is kan je 'm zo doorbuigen...

    Maar goed, da's een andere discussie. Het blijft zonde van een mooie bolide.
    turn in turn out turn on

  5. #965

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Audi 200 Turbo Quattro Avant - RL-60-HS
    Audi 200 Turbo Quattro 20V - YG-27-FS
    Beiden originele Nederlandse auto's


  6. #966

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Hé, dat lijstje ken ik... En dan nog een 200 QT avant 1987 KG...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door januzzzz Bekijk Berichten
    zal mijn lijstje van type 44 hier ook maar eens neerzetten.

    audi 100 sedan (KU motor)1986
    audi 200 turbo quattro avant(mc2) motor 1990
    audi 200 turbo quattro avant(mc2)donor 1990
    audi 100 avant tdi (1T) donor voor 90Q 1990
    audi 100 baboulin 5td ambulance. meen 1989
    audi 200 20vt sedan (3b) 1990

    dan heb ik het wel wel denk ik

  7. #967
    Nuvolari's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Zelfs als gaat die erlangs Erik, die trekhaak is een bonk, en loopt achter de heleachterbumper door.
    Die zorgt heus wel voor wat meer stevigheid aan de achterkant hoor.

    Ja, hij heeft de auto alleen rechts van de trekhaak geraakt. Die trekhaak is enerzijds mooi (lees veilig), anderzijds schuift je kreukelzone op naar het midden van de auto. Daarom zit er een lelijke vouw ter hoogte van de tankdop. Als ik geen trekhaak had gehad, had de kreukelzone van de kofferbak beter gewerkt. Maar ja, da's achteraf gepraat.
    Die trekhaak is welliswaar een bonk, ik heb de bumper gedemonteerd (ja dat ging nog....) en die bonk is dus verbogen.......;-))

    En idd zonde, zeker omdat 100's van het type CS / Sport II errrrugggg dun gezaaid zijn. Zeker in NL. Nou ja, maar eens kijken.

    Groet, Pieter
    Every mile with a smile!

  8. Ad
  9. #968
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
    En idd zonde, zeker omdat 100's van het type CS / Sport II errrrugggg dun gezaaid zijn. Zeker in NL. Nou ja, maar eens kijken.

    Groet, Pieter
    Klopt, maar ff zoeken op Mobile levert ca. 5 hits op (met meer of minder werk eraan...)

    Misschien een idee? Een extra 100 sport in Ned. is nooit verkeert...
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 16-06-13 om 10:11.

  10. #969

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    @monzadriver,

    Leuk dat je die Audi 100 hebt gespot bij winkelhof leiderdorp. Die Audi is namelijk van mij! Wordt binnenkort even geschorst voor een tijdje.
    Is origineel Nederlandse auto en 26 jaar lang Audi dealer onderhouden met alle ingevulde boekjes erbij. Ik mag wel zeggen; UNIEK! Is een basic versie maar wel met de 5 cilinder. Van mijn opa geweest en als klein jongetje achterin gezeten. Nu zelf berijder ervan. Geweldig!

    Hierbij nog een foto:


  11. #970
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Koddig, ik post hem met kenteken en al, en jij blurt hem
    Wel gaaf dat je dan als berijder googled op je eigen auto en hem dan hier vind (denk ik, je eerste post is hier )

    Niet schorsen, maar lekker rijden man.
    Mooi ding.
    Wel leuk, niet eens die middenbalk, das best opvallend, die zat er vrijwel altijd op.

    Oja, welkom op het forum.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  12. #971

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Dank voor de verwelkoming. Foto was al wat eerder gemaakt en destijds geblurt.

    Was al eerder aangemeld op het forum en volg dit topic zo nu en dan. Denk nu ook maar eens gaan posten
    Middenbalk heb ik tijdje geleden gekocht. Ligt dus in de planning die erop te zetten. Verder nog wieldoppen zien te scoren omdat deze afbladderen. Achterbank met hoofdsteunen lijkt me ook nog een leuke upgrade. Geen idee of dat ook geleverd is in de blauwe bekleding. Schorsen heeft met de APK te maken. Is wat gezeur met de lamdbawaarde. Binnenkort even door een collega laten checken (autobranche) Nu weinig tijd en veel van huis. Hij gaat overigens absoluut niet de deur uit dus hij is in goede handen ;-)

  13. #972
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Altijd lastig met dit soort geheel originele classics.
    100% origineel laten, dus zonder de hoofdsteunen, zwarte plaat etc.
    Of "opleuken" met originele assecoires.
    In elke geval een mooie wagen, veel plezier ermee !
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  14. #973
    RRRobert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scapa888 Bekijk Berichten
    Dank voor de verwelkoming. Foto was al wat eerder gemaakt en destijds geblurt.

    Was al eerder aangemeld op het forum en volg dit topic zo nu en dan. Denk nu ook maar eens gaan posten
    Middenbalk heb ik tijdje geleden gekocht. Ligt dus in de planning die erop te zetten. Verder nog wieldoppen zien te scoren omdat deze afbladderen. Achterbank met hoofdsteunen lijkt me ook nog een leuke upgrade. Geen idee of dat ook geleverd is in de blauwe bekleding. Schorsen heeft met de APK te maken. Is wat gezeur met de lamdbawaarde. Binnenkort even door een collega laten checken (autobranche) Nu weinig tijd en veel van huis. Hij gaat overigens absoluut niet de deur uit dus hij is in goede handen ;-)
    Prachtwagen! Ogen en oren open houden en geduld betrachten, dan kom je zo'n interieur van zelf tegen (ik spreek uit ervaring). Ik heb altijd een haat-liefde verhouding overgehouden aan witte auto's, nadat mijn vader in '84 een witte Audi kocht. Dat ding moest je na het wassen (vrijwel elke zaterdag) secuur afnemen met een zeem, anders zag het er niet uit. Ik heb die wasbeurten destijds -ondanks de aanvulling op het zakgeld- vaak vervloekt zeg.
    1984 Audi 100 CC Avant 2.1 5 cil. WC - Om hem door vier ringetjes te halen, moet ik nog wel wat werk verzetten.

  15. #974

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    200a.jpg200b.jpg
    Ter voorstelling: onze 'nieuwe' trots: een 200 in de 'Behördenversion' (dus met gewone 100-vijfcylinder), die vanaf januari 1984 op de Duitse wegen rondreed en sind 2011 in ons land vertoeft. Overgenomen van een Audi club-lid (uiteraard!). De koets is nog werkelijk prachtig, hoewel er natuurlijk binnen een week dat we 'm hadden iemand een deur tegenaan gekwakt had. Interieur is in grandioos donderbruin velours en het rijdt als een slee.

    Technisch ook bijna helemaal goed, maar omdat de Duitse onderhoudsgeschiedenis weg is laten we toch de distributieriem maar even vervangen. Verder is de KM-teller kapot (tandwieltje stuk, moet nog iemand vinden die dat voor me kan fiksen) en zit er linksachter onderin een rot plekje - waarschijnlijk ooit een stoepje gepakt. We gaan er snel mee op vakantie, en het enige echt serieuze probleem daarmee is dat de blower nog wel eens weigerachtig wil worden (ik zie me al zitten bij veertig graden op de Autobahn). En net zoals bij onze vorige 100 (die mijn broer nu heeft) kent de blower twee standen: aan en uit (de drie bedoelde standen spelen zich allemaal op drie millimeter af).

    Al met al erg tevreden. Ondanks die kleine dingetjes heeft het mormel het in zich om iets heel moois te worden (en blijven)

  16. #975
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Wel of geen Airco ???
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  17. #976

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    Wel of geen Airco ???
    Zonder, vrees ik (anders hadden we de blower ook niet gemist). Warmtewerend glas, stuurbekrachtiging (duh), zonnescherm achter.

  18. #977
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Dan is de blower vervangen niet zo lastig.
    Ander blowertje scooren, accu eruit, korfje weg en blower vervangen.
    Overigens kan het ook de weerstand nog zijn die ertussen zit, die geven soms ook de geest.
    Verders mooie wagen.
    Best zeldzaam ook, een "basic" 200
    Zuinig op zijn.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  19. #978

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Tsja, soms doet-ie het niet, meestal wel. Maar het grootste probleem is dat hij van nul naar vol gaat binnen een oogwenk - dus ik vermoed dat het echt de blower zelf is.

    Heb je nog een idee waar ik een alternatieve blower kan vinden (heb ook nog schakelaartjes nodig voor de achterramen)?. Ik had een Duits bedrijf gevonden, maar die bookmark ben ik weer kwijtgeraakt. Handig...
    Laatst gewijzigd door iljajj; 02-07-13 om 08:43.

  20. #979
    rjverbrugh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    470
    Kudos
    3
    Auto
    Audi 200

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Kan ook gewoon versleten koolborstels zijn, had ik ook (wel een airco blower). Dus inderdaad even uitbouwen en controleren en evt vervangen of een andere blower kopen. En een mooie kar trouwens!
    Groet Robbert
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 2014, Peugeot 806 2.0 16V 2001, Audi 200 20v Avant 1989 (geschorst), BMW 2002 Tii Touring 1974 (geschorst), BMW R1200GSA 2014, BMW R100RS 1982

  21. #980
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard re: Alle huidige 100/200 op de weg

    Olli in duitsland verkoopt ze.
    www.audi100-online.de
    Zowel die motoren als ook de schakelaars.
    Inderdaad kan je ook de koolborstels vervangen als je een beetje handig bent (en aan die dingen kan komen, ze verkopen ze niet meer overal).
    Bij mij was destijds het veertje losgeschoten, dus maakte de koolstaaf ook geen contact.

    Maar er staan in NL en D ook zat Audi 100's typ44 onderdelen te koop, en zolang het geen airco model is (climate control) dan past dat volgens mij.
    Het KAN ook die schakelweerstand zijn, er zijn er hier vast die iets meer van de "gewone" kachels weten als ik.

    Mocht je wat bij Olli kopen, denk direct eens na over de licht update set van hem.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

Pagina 49 van 54 EersteEerste ... 39454647484950515253 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •