Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi 200 - Kofferbak lampje brandt altijd

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.445
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Audi 200 - Kofferbak lampje brandt altijd

    Bonjour,

    Het lampje in de kofferbak deed niets. Dus ik denk "acht lampje kapot". Vervangen, nog steeds dood. Lang verhaal kort te maken, de massakabel ging nergens geen volgens de multimeter.
    Aangezien de massakabel achter bekleding verdwijnt heb ik een nieuwe kabel getrokken (bij het linker achterlicht, aan de binnenkant boven het plastic waar de achterlichten en knipperlichtlampjes inzitten, zit een massapunt aan de carrosserie).
    Hopla, lampje deed het weer. Probleem opgelost.

    Ik weet niet waarom, maar ik vond het nodig een video te maken van binnenin de kofferbak, gericht op het lampje, om te zien of het lampje uitgaat als de kofferbak gesloten wordt.
    Nee dus. De lamp brand altijd. Het gaat gewoon nooit uit.

    Het kan daarom goed zijn, dat iemand ergens in de auto de massadraad van het lampje gewoon doorgeknipt heeft zodat het lollige lampie de accu niet leeg trekt.

    Question is: hoe repareer ik dit. Ik heb een stroomdiagram nodig, kan het echter niet vinden (geen enkele link werkt nog tot nu toe). Er moet ergens een schakelaar zijn die open/dicht gaat als de kofferbak open en dicht gaat wat de stroom aan het lampje regelt.
    Laatst gewijzigd door Steven; 09-02-24 om 17:35.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.373
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 200 - Kofferbak lampje brand altijd

    Tegenwoordig zit dat in het slot zelf, dus ff kijken of er stroomkabels naar het slot lopen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi 200 - Kofferbak lampje brand altijd

    Oude wagens soms bij het scharnier, simpel met een kogeltje wat kantelde of een pen schakelaar die ingedrukt wordt of vrij komt (net als de deuren bij oudere wagens een schakelaar in de stijl) nu je de massa vast aangesloten hebt blijft ie branden, je schakelt vaak met de massa.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.445
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Audi 200 - Kofferbak lampje brand altijd

    Ik was vandaag bij de Audi classic Garage waar m'n 200 in onderhoud was sinds 2015. Die man is de lokale Hessel Terpstra zeg maar. Hele aardige man en kent Urquattro's, Typ 89, 43 en 44 etc. van binnen en van buiten.

    Hij zegt "hier (aan de linker buitenkant van de onderkant van de kofferklep) hoort een sensor te zitten.
    Ik: welke sensor, ik zie niks.
    Hij: precies, de sensor is weg.

    Deze sensor is een heel simpel dingetje met een pielletje en een zwart palletje wat ingedrukt wordt als de klep gesloten wordt. Er wordt inderdaad met de massa geschakelt.

    Hij duikt z'n magazijn in (loopt nog even onder een mooie witte Urquattro door, die hoog op een brug stond) en komt terug met een sensor.
    Hij schroeft em drin, ging niet want schroefdraad in de kofferklep naar z'n grootje. Dat zal de reden geweest zijn. Een of andere jodokus heeft dat schroefdraad naar de donder geholpen, de sensor zit dan niet vast = dan maar sensor wegpl**ren. Logisch dat het lampje het niet meer deed. Zucht.

    Anyway, beetje kreatief geweest met een ander schroefje. Sensor zit goed vast en doet z'n werk: "if klep dicht then lampie off".
    Laatst gewijzigd door Steven; 13-02-24 om 22:43.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •