Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: backfire op LPG

  1. #1

    Post backfire op LPG

    Hallo beste Audi rijders,
    Ik heb met mn 100 5cil 2119 cc K-Jetronic rijdend op LPG een back-fire gehad.
    Nu wil de auto niet meer lopen.
    Betekend dit dat er iets aan de zgn spinnekop mankeert naar het geweld van deze knal ?

    Wie kan me er meer over vertellen

    Groet,

    Roel

  2. #2

    Standaard

    Hallo Roel,

    Dat geloog ik niet zo direct.
    Ik denk eerder de luchthoeveelmeter of luchtweger, dat die een flinke knal heeft gehad.
    Die heeft het volgens mij niet overleefd.

    Heb ik ook al eens gehad, met een Slopel Omega.
    Constant back fire, je werd gewoon misselijk van die bak.

    Het was een kleinigheidje, de mengsel regelschroef een beetje terug draaien, en het back fire is verleden tijd.
    Dat back fire treed op, als het systeem overgaat van benzine naar LPG, de LPG hoopt op in de aanzuigslang of buis, en in combinatie van de LPG en benzine wat op dat moment net teveel is word ontstoken, en dat geeft de hevige back fire.
    De Kat gaat naar de haaien, en de luchtweger gaat ook naar de haaien.
    Ik had de slangenklemmen al expres los gezet, dat de slang er af kon knallen, dan bleef de luchtweger gespaard.
    Na het terug stellen van de regelschroef was het echt over, die zit op de verdamper, een schroefje van messing van een goede 3 cm. lang, en iets tegen de wijzers van de klok indraaien.
    Dat zijn echt geen leuke dingen, om mee te maken, je schrikt jezelf rot, je hart zit boven in je hoofd, van de schrik, dat zijn klappers.

    Ik wens je veel succes toe met de reparatie, maar naar mijn inschatting, zal er niet veel meer stuk zijn, het is trouwens nog best veel, als beiden syuk zijn.

    Groetjes,

    Ad

  3. #3

    Standaard

    Twee audi 100's op LPG gehad, en met allebei wel eens een backfire gehad. Er was nooit iets kapot gegaan, alleen was er een vacuumslagetje los geschoten waardoor hij dus gewoon niet meer wilde starten.
    Het was bij mij een slangetje onder een potje dat los schoot ergens bij het schutbord in de buurt (na zo'n 10-15 jaar weet ik niet meer precies onder welk potje het was).

    Gelukkig nooit iets stuk bij mij, dus kijk eerst maar eens of alles nog goed zit!

    Was me ook een keer bij het wegrijden bij een stoplicht overkomen. Poef, motor uit en niet meer starten. Uitstappen, motorkap open, slangetje er weer op, motorkap dicht, starten en wegrijden. Vreemde blikken leverde dat op

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Opgelost, Heb de spinnekop vervangen en ja hoor lopen als een oude dief.

    Allen bedankt voor de reactie's

    Groet,

    Roel


  6. #6

    Standaard

    Mooi!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •