Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    het ene probleem is nog niet opgelost en het volgende probleem meld zich al

    het volgende:
    gister avond een stukje wezen rijden,tijdens het rijden ging opeens het accu lampje branden
    dus ik geprobeerd om thuis te komen met de auto,dit is echter niet gelukt want onderweg begon de auto te bokken en sloeg na enkele meters af en wilde niet meer starten,de accu was daar te zwak voor..

    dus ik al tierend naar huis gelopen

    vanmorgen de fiets gepakt en op naar de auto,deur open,sleutel in het contact en starten lopen
    accu klonk alsof deze meer dan genoeg stroom had,ik heb de auto een minuutje laten draaien,en weer uit gezet,daarna weer gestart en sloeg meteen aan,dit 3 keer herhaald met hetzelfde resultaat.

    maar nu komt het,het accu lampje gaat niet meer uit,ik ben maar naar huis gereden met de auto,zonder problemen verder maar wel met brandend accu lampje

    ik vind het vreemd wat is jullie idee hiervan???

    dynamo naar zijn gootje of koolborstels/spanningsregelaar?

    of is het toch de accu?
    Laatst gewijzigd door Crown; 12-04-10 om 15:21.
    92` Audi 100 Avant 2.8E

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    Ik gok op de dynamo. Meten is weten...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    ik dacht eerst zelf ook aan de dynamo,maar de auto zou toch niet kunnen starten op een lege accu,de dynamo laad hem immers niet meer op

    meten is moeilijk als je daar niet de benodigdheden voor hebt
    92` Audi 100 Avant 2.8E

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    Ik schaf altijd gereedschap aan als ik er de klus voor heb. Een multimeter is niet erg duur, flesje motorolie kost al meer...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    dan moest ik maar eens een multimeter aanschaffen en de boel doormeten
    92` Audi 100 Avant 2.8E


  6. #6
    AudiBart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    117
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    Truukje waarmee de wegenwacht mij weer op weg hielp: geef de dynamo met draaiende motor van onderaf maar eens een paar tikken met een hamer. Het kan zijn dat je koolborstels volledig versleten zijn en die willen zich door een flinke tik nog wel eens laten "motiveren" om toch nog even contact te maken. Gaat je lampje uit na een klap met een hamer: koolborstels kaduuk.

    Bart

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten

    nou beste mensen er is wel wat meer aan de hand dan een dynamo die niet meer bij laad.....

    ik had vandaag de laatste paar uurtjes vrij genomen om de auto weer rijdend te krijgen.
    thuis aan gekomen,even de kap open om vervolgens het type dynamo te bekijken zodat ik daar koolborstels en spanningsregelaar voor aan te schaffen....

    maar helaas....het is helemaal niet de dynamo/borstels of regelaar.....
    bij het openen van de kap viel me meteen op dat de beschermkap van de multieriem er niet fris uitzag,dus die kap er even afgehaald en schrok toch wel toen de kap eraf lag!

    de multieriem is er dus helemaal afgelopen! de bovenste schijf waar de riem over loopt (weet de benaming even niet) zat ook helemaal scheef,daardoor is de riem eraf gelopen. de oorzaak waarom die schijf scheef zit is me niet duidelijk,daarvoor breng ik hem toch maar naar de garage eind van de week

    misschien dat er hier iemand is die me zo al kan vertellen wat er nou gebeurd is??

    ook hier heb ik fotos van gemaakt mocht dat nodig zijn voor de techneuten hier
    92` Audi 100 Avant 2.8E

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    Bovenste schijf zou de stuurpomp moeten zijn. Als je handtekening klopt.. Foto's zijn altijd welkom.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    het gaat idd om een audi 100 2.8e dat had ik er wel even bij moeten vermelden

    maar de bovenste schijf is dus voor de stuurpomp?

    zal eens een foto toevoegen..
    92` Audi 100 Avant 2.8E

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    hier kun je zien dat de schijf erg schuin zit

    92` Audi 100 Avant 2.8E

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    de audi staat bij de garage
    stuurpomp is vastgelopen en een of ander asje afgebroken waardoor de schijf scheef is gegaan etc etc.

    De lekkage van de hydraulische olie zijn ze mee bezig te achterhalen ze konden niet precies zien waar dat nou vandaan komt.
    Ik word vandaag weer terug gebeld over hoe en wat en natuurlijk wat het allemaal gaat kosten..
    92` Audi 100 Avant 2.8E

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    38
    Kudos
    0

    Standaard Re: accu lampje blijft branden na starten (andere oorzaak dan gedacht)

    het ziet er naar uit dat deze audi 100 niet meer de weg op komt...

    garage belde net weer,de kosten zouden nu al tegen de 600,- aan zitten,voor de stuurpomp en toebehoren zoals geleiderrol multiriem etc.

    ze weten niet waar de lekkage vadaan komt want de hele onderkant van het blok is nat/vochtig.

    ze zouden dan eerst de stuurpomp etc moeten vervangen en weer olie bij vullen zodat de lekkage zich laat zien.

    ik heb er voor gekozen dit niet te laten doen waarop ze voorstelden gebruikte onderdelen te gebruiken,ik heb ze toestemming gegeven om daar naar op zoek te gaan en mij op de hoogte te houden zodra ze de spullen hebben gevonden.
    dan gaan ze een nieuw kostenplaatje maken.
    92` Audi 100 Avant 2.8E

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •