Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: wastegate aansluitingen, hoe hoort dit te zitten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard wastegate aansluitingen, hoe hoort dit te zitten?

    Er schiet me ineens een vraag te binnen over de wastegate van mijn Audi 200 Turbo, motorcode KG. Er zit een koper / messing tuitje op waar een slamg op zou kunnen, maar die zit er niet op! Van de onderkant heeft ie wel een aansluiting op de intercooler. Ik vraag mij nu af of er op het messing tuitje ook een slang hoort en zo ja waar naartoe. Aangezien de slang van de intercooler zorgt voor een aanvoer van overdruk zal de wastegate vast wel "iets" doen. Namelijk als de turbo op een hoog toerentaldraait en ik doe in een keer gas dicht zal de waste gate wel rap open springen...zou er een slang aan de andere kant moeten dan zou dat onderdruk moeten zijn lijkt mij....een soort begrenzing van de turbo....als de turbo heel hard draait onstaat er achter het luchtfilter een enorme onderdruk, daarmee zou je de wastegate kunnen opentrekken, waardoor de turbo minder hard zal gaan draaien....

    Hoe dan ook....hoort er een slangetje aan het messingachtige tuitje op de wastegate, of niet? En indien ja, waar naartoe?
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  2. #2

    Standaard Re: wastegate aansluitingen, hoe hoort dit te zitten?

    Is volgens mij een soort van ontluchting en hoort er niets op.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: wastegate aansluitingen, hoe hoort dit te zitten?

    google is your best friend zeggen ze wel eens.

    In dit plaatje is de wastegate te zien en er staat poolse text bij. In mijn beste pools (google translate) maak ik daarvan:

    Deze diameter van 5 mm koperen pijp in de KG moet altijd de Weg, en eenmaal in de atmosfeer, zonder slang

    En als ik dat dan weer naar Nederlands vertaal

    Deze koperen pijp van van 5mm diameter moet bij de KG altijd aan de atmosfeer liggen
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •