Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: onderhoud en afwerken...

  1. #1
    tias44's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    415
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Thumbs down onderhoud en afwerken...

    hallo allen

    Ik moet het even delen, het is echt te waanzinnig (vind ik). Ben er nu weer vrij nuchter onder, maar vanmiddag best kwaad.
    heb maand geleden homokineten vervangen linksvoor dus, wiellagertje en toplager vd veer.
    alles klaar, rijdt op zich prima, moet alleen nog uitgelijnd worden...

    doe ik vanmiddag de motorkap open om de boel klaar te maken voor uitlijnen (lees WD40) zie ik dit....
    lekker drie bouten vd binnenste homokineet op half 11 gedraaid, voor mijn gevoel vielen ze er haast uit.
    voor hetzelfde geldt dat die as eraf was gedonderd na verloop van tijd... nougoed, t zal wel niet zo'n vaart hebben gelopen. echt goed voor de homokineet zou t niet geweest zijn. Heb ze zelf nog kunnen aandraaien met een handschroevedraaier/torxset.
    2011-06-06 17.49.17.jpg
    dat was m dan, goedesmorgens!!!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: onderhoud en afwerken...

    Zelf vervangen? Of laten vervangen?? Mijn oude 80 b2 lustte zo nu en dan ook nog wel eens een homkineet rechtsvoor. Ongeveer 1 jaar / 15 000km deed ie ermee. Ik verving 'm dan zelf voor een sloopexemplaar a 35 euro, kreeg ik APK kon ik weer een jaar door. Zo was de auto prima op een studentenbudget te rijden. Ik heb nooit dit probleem gehad met loskomende bouten. Ze moeten dacht ik wel vrij strak aangedraaid worden, maar dat kan ook, want het is zo'n bout met zo'n gekke kop, soort torx, maar dan met dubbel zo veel tandjes.

    Als je het zelf gedaan hebt zou ik de volgende keer proberen de bouten beter aan te draaien, of eventueel zelfs een borgmiddel gebruiken. Als een garage het gedaan heft zou ik zeker even verhaal gaan halen, want dit lijkt nergens naar.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •