Apestrak!
Mooi resultaat, altijd respect voor mensen die daar lekker mee aan de slag gaan! (ik ben altijd bang dat ik de panic-button raak bij het schoonmaken van mn motorruimte ... ... oftewel: ik kom daar liever niet aan, hooguit een beetje oppervlakkig cleanen)
De technical approach zeg maar...
Het begon met de kleppendeksel en de distririemcover die me mateloos irriteerden, dus die moesten eraf en op dat moment nog (onwetend) van plan die de stralen en te poedercoaten. Helaas, de distririemcover heeft een vastgelaste spatplaat, dus goed stralen en ontvetten is onmogelijk... Vervolgens dus old-skool met koperborstels, schuurpapier, ontvetter aan de gang en na de voorbereidende werkzaamheden de diverse delen gespoten met speciale lak die tot 650 graden celsius bestendig is. Alle slangen heb ik gedemonteerd, en de slechte (poreus of zacht en floppy) vervangen door nieuwe. De stationairtoerentalregelaar ook gereinigd en daarna ingespoten met WD40. Alle oude stalen slangklemmen vervangen door rvs slangklemmen. (die hebben dan ook gelijk allemaal dezelfde kopmaat > dop7/slangklemschroeverdraaier7) Verder alle slangen van vòòr het luchtfilter tot aan het inlaatspruitstuk schoongemaakt van binnen met pijpenraggers en remmenreiniger. Alle boutjes, schroefjes moertjes idem of vervangen door nieuwe. Klepdekselstuds schoongemaakt en voor het montage met het correcte aanhaalmoment eerst inge-olied.
De velgen zijn wel gestraald en gepoedercoat: en de 225/55-15's passen perfect! Engelsen zouden zeggen: It looks the part! Vandaag zijn m'n nieuwe Bilstein's B6'en gebracht... Wordt vast heel fijn, ik heb ook al nieuwe draagarmen en camberarmpjes klaarliggen. Ik moet nog even wat rubbers bestellen voor montage van de V8 stabilisatorstang, die is namelijk 28mm dik.
Pinksteren? Duh... lekker bezig geweest!
Bij deze wat shots van het nieuwe schoeisel...
Het zijn top dempers die een fractie sportiever zijn en voor toepassing met standaard veren. Als je het comfortabele of het overhellen eruit wil halen met je dempers ben je verkeerd bezig...
Dat doe je met veren en stabilisators.
Ik ken Bilstein al van de integrale; daar zitten upside down's onder; helemaal de top. Snaar strak en icm met de veren resulteerd het in een auto die als een varken bochten neemt... dat hoeft niet ij de 44Q, dus daarom B6'ssen.
Heb onder de RS T S2 Koni-geel top-adjustables zitten.
Zelfs in de "soepelste" stand een erg fijne demper. Weet nog ff niet wat ik onder de 200 wil. Gewone standaard dempers of toch de wat sportievere.
Helaas, de C gebruiken ze geloof ik niet.
Toch maar een turbo kopen ?? Kan je beginnen met TQM )TurbouatroMontestoniedition . . .)
En CSQ-1, dat impliceert dus dat er ook een 2, een 3 en een 4 komt ?????