Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Krijg motorkap niet meer open

  1. #1

    Standaard Krijg motorkap niet meer open

    wilde net de motorkap openen maar het lijkt alsof de kabel is losgeraakt. Bij het aantrekken aan de hendel voel ik helemaal geen weerstand. Aan de kabel zelf trekken helpt ook niets. Ik ga er morgen verder mee maar weet iemand hoe ik de motor kap open krijg op een andere manier?

    groeten Lambik

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    De draad naar de grendels loopt onder de slotplaat achter de grill. Probeer 'm te grijpen met een haak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    ja ik zag daar inderdaad een draad hij leek mij een beetje slapjes maar zal er es aan trekken kijken of ie weer open wil

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Maar lambiek; dit onderwerp had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie, incl div tips.
    maar zoals Tom aangaf, ff met een haak (kledinghanger oid) links bovenaan in de gril steken en het oog naar rechts trekken. dan komt deze los.
    maar de vervangkabel heeft geen kunstof oogjes erbij zitten, deze heb je wel nodig en zie je zitten als je de gril verwijdert hebt (onderste boven aan de slotbalk)
    deze breken namelijk af door de leeftijd.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    Maar lambiek; dit onderwerp had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie, incl div tips.
    maar zoals Tom aangaf, ff met een haak (kledinghanger oid) links bovenaan in de gril steken en het oog naar rechts trekken. dan komt deze los.
    maar de vervangkabel heeft geen kunstof oogjes erbij zitten, deze heb je wel nodig en zie je zitten als je de gril verwijdert hebt (onderste boven aan de slotbalk)
    deze breken namelijk af door de leeftijd.
    Viermaal, je hebt gelijk normaal zoek ik ook eerst


  6. #6

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    achteraf bleek alleen de hendel aan de binnenkant bij de bestuurdersstoel los te zitten. Daardoor was er geen hefboomeffect meer en ging de binnenkabel niet bewegen zeg maar.

    Lambik

  7. #7

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lambik Bekijk Berichten
    Viermaal, je hebt gelijk normaal zoek ik ook eerst
    Kan mij voorstellen dat als je haast hebt met een klusje je niet eerst het forum ga aftasten om te hopen dat je het zou kunnen vinden.

    Het lijkt mij redelijk dat als iemand met een direkt probleem zit ook direkt een antwoord mag verwachten, Het is tenslotte ook maar èèn tipje en daar hoeft ook geen gehele discussie over te ontstaan, toch . lijkt mij, Bijvoorbeeld; handrem probleem , deurslot , motorkap in dit geval , tankklepje, echt problemen die je DIREKT moet kunnen oplossen. Eigenlijk net de service die je van de dealer ook mag verwachten !!!!!!!!!!!!!!!!
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Tut, tut. Welkom op een forum, maar zo werkt het zeer zeker niet.

    Er is hier wel een betaald membership en dan mag je wel direct een antwoord verwachten. Kost je maar 150 euro per maand.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    En dan geef je jouw rekeningnummer?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Tut, tut. Welkom op een forum, maar zo werkt het zeer zeker niet.

    Er is hier wel een betaald membership en dan mag je wel direct een antwoord verwachten. Kost je maar 150 euro per maand.
    Dan kan ik beter voor die 150euro naar de dealer gaan en een kilometer prijs of onderhouds contract afspreken, voor dat bedrag zien ze mij graag komen.

    Een direkte tip voor iemand met een klein erg lastig probleem mag toch wel deze service krijgen.

    Lijkt mij toch niets mis mee.

    Ik begrijp dat over de membership,, maar als ik bij de pomp gestaan heb en ik krijg de tankklep niet los zou het toch fijn zijn dat ik thuis na de tip weer even terug kan rijden naar de pomp om toch nog dezelde dag te kunnen tanken. Dankzij het Audiforum. Toch,

    Bij de dealer geven ze mij ook z`on tip, en kost ook geen centjes

    Misschien een idee, een topic voor kleine erg snel op te lossen problemen, de zogenaamde Audi-Quick-Service

    Ik bedoel het niet verkeerd, maar er zullen vele van ons zoiest erg opprijs stellen.

    Veel liefs een lidje.
    Laatst gewijzigd door Quattroa4; 07-09-10 om 22:10.
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  12. #11

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Kijk met deze reactie onderbouw je ook het e.e.a.. Echter, het voorstel om een zogenaamd help-mijn-auto-staat-in-de-brand topic te openen heeft dan natuurlijk ook weinig zin als mensen niet zoeken.

  13. #12

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Kijk met deze reactie onderbouw je ook het e.e.a.. Echter, het voorstel om een zogenaamd help-mijn-auto-staat-in-de-brand topic te openen heeft dan natuurlijk ook weinig zin als mensen niet zoeken.
    Ook een idee!!, Brandblussers voor in de auro verkopen / aanbieden vanuit de Audi-shop. kun je hier weer mee de kosten dekken voor het membership. Knipoog!

    Hé, handel hè
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  14. #13

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Hahahaha, ja zo komen we wel ergens.

  15. #14

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Hahahaha, ja zo komen we wel ergens.
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  16. #15
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattroa4 Bekijk Berichten
    Dan kan ik beter voor die 150euro naar de dealer gaan en een kilometer prijs of onderhouds contract afspreken, voor dat bedrag zien ze mij graag komen.

    Een direkte tip voor iemand met een klein erg lastig probleem mag toch wel deze service krijgen.

    Lijkt mij toch niets mis mee.

    Ik begrijp dat over de membership,, maar als ik bij de pomp gestaan heb en ik krijg de tankklep niet los zou het toch fijn zijn dat ik thuis na de tip weer even terug kan rijden naar de pomp om toch nog dezelde dag te kunnen tanken. Dankzij het Audiforum. Toch,

    Bij de dealer geven ze mij ook z`on tip, en kost ook geen centjes

    Misschien een idee, een topic voor kleine erg snel op te lossen problemen, de zogenaamde Audi-Quick-Service

    Ik bedoel het niet verkeerd, maar er zullen vele van ons zoiest erg opprijs stellen.

    Veel liefs een lidje.
    will ff geen strijd aangaan of opzoeken, maar het antwoord staat beschreven in de text.
    alleen kan men meer vinden door te zoeken naar een gelijkwaardig voorval, text, oid dan elke x hetzelfde vragen.
    ik d8 dat dit erg netjes is, als men nu alleen maar neer zet ff zoeken dan kan ik je wel gelijk geven in jouw antwoord
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #16

    Standaard re: Krijg motorkap niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    will ff geen strijd aangaan of opzoeken, maar het antwoord staat beschreven in de text.
    alleen kan men meer vinden door te zoeken naar een gelijkwaardig voorval, text, oid dan elke x hetzelfde vragen.
    ik d8 dat dit erg netjes is, als men nu alleen maar neer zet ff zoeken dan kan ik je wel gelijk geven in jouw antwoord
    Drie ??? Vier-maal is scheeps recht !!
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  18. #17
    SuitedDutch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krijg motorkap niet meer open

    Ja, dat wil ik ja. Ben namelijk ook opzoek naar de oplossing van o.a. mijn probleem, namelijk het geval van een gebroken kabel van de motorkapslot.
    Tijdens het doorspitten van de bestaande topics (om geen nieuwe topic op te starten met een al behandelde thema) kwam ik die hilarische opmerking tegen.
    Dat vond ik wel een reactie waard.

    Maar buitengewoon triest hoe jij censuur toepast, ik maar denken dat audiforum.nl van 'deze' tijd is.

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krijg motorkap niet meer open

    Je haalt een topic omhoog om er 'lol' aan toe te voegen, en als ik dat weghaal is dat censuur? Vast wel. Lesje forummen voor beginners: als je de informatie in een oud topic gebruikt, hoef je er niets aan toe te voegen als je geen aanvullende vragen hebt. We hebben een offtopic-afdeling op het forum waar je naar hartelust lollig kunt zijn.

    Voor wat betreft het zoeken van informatie over je A4 in een topic over een 100, er is een goede kans dat het niet van toepassing is op jouw auto. Zoek even in het A4 B5-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19
    SuitedDutch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krijg motorkap niet meer open

    Akkoord en bedankt voor de tip.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •