Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: versnellingsbak olie audi typ44

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard versnellingsbak olie audi typ44

    Ik heb zojuist nieuwe versnellingsbak olie gehaald ze gaven me vol synties nou vraag ik toch liever even na want volgens mij kan dit niet.
    Volgens mij moet hij minerale olie hebben de bak of half synteties type gl4, daar voor vraag ik het maar liever even na hier.
    Heb er namelijk niks aan als hij me dadelijk begint te lekken.

    Grt John

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    GL5 mag volgens mij ook gewoon. Heb ik er nu ook in zitten, zat ook in m'n coupe. Nooit problemen bij gehad.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Dat snap ik gl5 mag ook weet ik ook maar het feit full synthetic terwijl ik toch echt denk minerale of half synthetic.

    Omdat als het eigenlijk minerale olie moet zijn de rubber ringen dan niet bestand zijn tegen fullsynthetic en dus langzaam weg slijten dan dat gebeurt bij half synthetic niet dan.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    68
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Ik heb zojuist nieuwe versnellingsbak olie gehaald ze gaven me vol synties nou vraag ik toch liever even na want volgens mij kan dit niet.
    Volgens mij moet hij minerale olie hebben de bak of half synteties type gl4, daar voor vraag ik het maar liever even na hier.
    Heb er namelijk niks aan als hij me dadelijk begint te lekken.

    Grt John
    hooi de goede voor een automaat bak olie is de atf dexron volgens het werkplaatsboek.
    en voor een schakelbak API GL4 SEA 80 ( OF 80 W90)
    gr mijndert
    Laatst gewijzigd door mijndert; 07-11-10 om 14:02.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Ik zie nergens staan dat het over een automaatbak gaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    68
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Daarom staat ook de SCHAKEL erbij
    Laatst gewijzigd door mijndert; 07-11-10 om 14:30.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Handige toevoeging, ja.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Dankjewel voor het antwoord, en terwijl ze bij de automaterialengroothandel toch echt volhielden dat der fullsyntetic in moest, heb ik zo eigenwijs als ik ben toch maar halfsyntetic in gedaan hij zit er inmiddels al in bijna een maand.
    Er was niks mis met de bak maar als hij er al 2 ton in zit heb ik toch graag nieuwe erin nou komt de remolie nog aan de beurt maar die ga ik niet pompend verwisselen want dan denk ik dat ik mijn hoofdremcilinder naar de ...... help die doe ik dus met zo een potje aangesloten op de band met lucht druk verwisselen als er nog tips hierover zijn zou ik ze graag horen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    68
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    als je de automaat bak ververst raad ik je aan ook het filter te vervangen.
    en de rem olie verversen moet je het rem pendaal voor de helft intrappen dan komen de rubbers niet maximaal over het niet gebruikte hooftcilinderhuis.
    eerst met een slangetje de oude olie uit het bakje zuigen daarna vullen met nieuwe remolie.
    daarna eerst de hooftremcilinder aan de bron verversen dan ben je het vuil voor een grootdeel kwijt.
    en dan naar de wielremmen .
    let op het pendaal niet geheel intrappen en natuurlijk de (plug) afsluiten als je het pendaal weer op laat komen anders trek je er weer lucht in (erg belangrijk)
    en alls je het niet begrijpt mail mij dan ( m.ij@live.nl)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Mijndert dankje wel voor de tip dat wist ik nog niet dat het zo ook kon zoals je het beschrijft.
    Maar even een aanvulling bij wat je schrijft over vuil in de olie, daar gaat het me helemaal niet om.
    Het gaat me erom dat remolie de eigenschap heeft om vocht uit de omgeving op te nemen heeft. Als je zonder remolie komt te staan onderweg en geen nieuwe bij de hand hebt kun je vullen met alcohol daar remt hij ook mee. Teminste dat hebbenze mij geleerd ik heb het nog nooit hoeven doen en ik zal het ook nooit doen.
    Dus het gaat mij erom dat ik een remsysteem heb zonder vocht en daarom wil ik de remolie verwisselen niet voor als die alleen maar een beetje vuil is.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    68
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    nummer 1 als je geen remolie meer in het systeem hebt ben je al te laat .
    en over die alcohol heb ik nog nooit van gehoord.
    en het verversen van de remolie kan nooit geen kwaad, als je het doet als eerder beschreven.
    en een extra beetje remolie in de kofferbak kan nooit kwaad
    geld ook voor motor olie + koelvloeistof
    Laatst gewijzigd door mijndert; 10-11-10 om 21:46.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Gisteren had ik een verassing kreeg hem in geen enkele versnelling meer toen maar gauw weer de oudeolie erin gepleurt de minerale olie 80 er die er in zat erin gedaan.
    Wat bleek na flink wat te hebben gereden schakelen ging weer perfect, nou heb ik een vermoeden en dat is dat de sincromes ringen geplakt hebben met de half synteties olie kan wat anders zijn maar hij doet het nu weer in de komende zomer komt er gewoon nieuwe versnellingsbak olie erin en dan minerale,

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: versnellingsbak olie audi typ44

    Vandaag koppeling drukgroep en druklager vervangen van mijn DS de koppeling ging me te zwaar, al een nieuwe bowden, koppelingkabel, gemonteerd van te voren maar ging nog steeds zwaar.
    Toen heb ik het maar gezocht in de drukgroep, en wat bleek het was dus de drukgroep lijkt wel en jappan er nou zo soepel gaat de koppeling.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •