Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 50 van de 50

Onderwerp: Iemand ervaring met Meyle-deurklinken? Andere tips? deurklink aan schroot

  1. #41

    Standaard Re: Iemand ervaring met Meyle-deurklinken? Andere tips? deurklink aan schroot

    @mijndert, nu weten we het wel denk ik.
    my first quattro was a wilkinson

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Iemand ervaring met Meyle-deurklinken? Andere tips? deurklink aan schroot

    De info die ik heb kunnen vinden mbt de deurklinken LV: 443 837 205C en RV:443 837 206C de meyle nummers zijn 100 837 0010 en 100 837 0011
    Op dit forum werd geadviseerd gewoon op ebay.de deurklinken te bestellen en het nieuwe slot aan te passen op je bestaande sleutel. heb het zelf nog niet geprobeerd. maar het schijnt redelijk makkelijk te kunnen. (kwestie van plaatjes aanpassen in het slot)

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    hoi Fishman, Ik heb nieuwe hendels binnen, Hoe doe ik dat de sloten aanpassen aan originele sleutel? cylinder is er zo uit maar dan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fishman Bekijk Berichten
    Ik heb de hendels van ebay duitsland gehaald. Weet niet of je de sloten om kan zetten. Ik heb de nieuwe sloten aangepast op de originele sleutels. Is 5 minuten werk. Zo heb je nieuwe sloten op je originele sleutel.

  4. #44
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    er zitten een 5-tal baarden oid in de cilinder, van die messingkleurigeplaatjes met veertjes. Die moet je op maat veilen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #45
    kest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    er zitten een 5-tal baarden oid in de cilinder, van die messingkleurigeplaatjes met veertjes. Die moet je op maat veilen.
    er hoeft helemaal niet geveild te worden, het enige is het schroefje (kruiskop) los draaien daarna voorzichtig het cilinder er uit duwen.
    de boel hoeft namelijk niet kapot, waneer het cilinder er uit is is het een kwestie van oude cilinder terug plaatsenen schroefje er in draaien en dan moet de boel werken.
    het is reuze simpel.


  6. #46
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Owh, ok. Mijn originele audi cilinder paste helemaal niet in de meyle cilinder, die was namelijk een tikkie dunner.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #47
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Bij mij passte het cilindertje ook niet, ook niet na een hele tijd wurmen met een Dremel.
    Daarom zette ik de "duim" over op de andere hendel.
    Maar je kan ook de plaatjes wissellen of aanpassen.

    Dit is momenteel mijn "deurklink", zodat hij eenvoudig vanaf achter is te bedienen.
    Hendel vervangen staat op de langen en groeiende lijst met klusjes.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  8. Ad
  9. #48
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Bedankt voor jullie nuttige tips. Vorige week heb ik zelf ook een Meyle deurklink aangeschaft omdat ook mijn duim was gescheurd.

    Ik was in eerste instantie van plan de complete klink te vervangen maar liep tegen een paar probleempjes aan. Het grote rubber pastte niet omdat de voet van de Meyle klink 2mm groter was. In de twee gaatjes aan de zijkant (je gebruikt d'r maar één) was nog geen schroefdraad getapt en mijn oude slot was te ver ingesleten. Vooral dat laatste was de reden om net als monzadriver alleen de duim over te zetten. Je ziet het probleem duidelijk als je de sleutel in mijn oude cilinder steekt, dan blijven alle plaatje nog een stukje uitsteken. Dit ging wel goed in mijn oude klink omdat de binnenkant ingesleten is bij alle plaatjes. Als dit niet het geval was had ik de cilinder zonder problemen kunnen overzetten.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

  10. #49
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Dit weekend een oude overgezet van mijn nieuw aangschafte donortje.
    Die was dus ook al deels stuk, maar doet het beter dan de geheel defecte.
    Opvallend: meestal breekt het ijzer dat rondom het slotje loopt, maar mijn imitatie is gebroken tussen het gedeelte wat je indrukt en het scharnierende punt.

    En volgens mij gebruik je alle 3 de schroefjes.,
    Dus 1 op het smalle deel, en 2 aan de slotzijde ! !
    Tenminste, bij al mijn klinken wel.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  11. #50
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Het is weer zover, deurklink aan schroot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monzadriver Bekijk Berichten
    En volgens mij gebruik je alle 3 de schroefjes.,
    Dus 1 op het smalle deel, en 2 aan de slotzijde ! !
    Tenminste, bij al mijn klinken wel.
    Ik gebruik ook 3 schroeven. Eentje aan de buitenkant, eentje aan de binnenkant (cilinder) en de laatste aan de zijkant (smalle gedeelte) van de deur. Maar juist bij die laatste plek heb je twee mogelijkheden om je schroef te plaatsen. In de deur komt er maar één gat tevoorschijn maar in beide gaten zat geen schroefdraad en ik was te lui om dit zelf te tappen.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •