Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 68 van de 68

Onderwerp: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

  1. #61

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Marc,

    mooi ben benieuwd of het bij jou ook zo mooi past
    installeren is makkie alleen rechterruitenwisser verwijderen.

    groet Erik

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Lambik wat heet passen, die van mij die wat ik van de sloop had paste perfect en deze van Ben van friesland wat ik via marktplaats gekocht heb dankzij jou, past ook perfect.
    Ik snap niet wat die waar die niet bij past gedaan hebben is gewoon verwisselbaar, en ik heb nou in beide audi 100 een mooie afdichting.
    Alleen even 5 klemmentjes gaan bestellen, aan de ruitzijde die zaten er niet meer op.
    Dan is eentje van de sloop toch mooier die heb je dan kompleet.

  3. #63
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Hallo afdekplaatliefhebbers,

    Vandaag de afdekplaat gemonteerd.
    ruitenwisserarm was snel verwijderd, bladeren verwijderd, watertule geopend. geen roest te bekennen (ook daar verzinkt plaatstaal ).

    - nieuwe plaat gemonteerd. 443-819-403-G; past perfect (rubber doorvoer van ruitenwisserarm overgezet).
    - 5x smalle kleine klemmetjes. 443 -819-150; deze passen niet, te smalle opening.
    - 6x langere klem. 443- 819-145 E (iets grotere opening; deze passen nog niet, moet ik ze openbuigen? volgens mij past het dan nog niet aan de ruitzijde.

    voorzijde (=motorzijde zit nu vastgeklemt met de rubber strip, gaat op zich ook goed).

    iemand ideen/ of al andere klemmen?
    plaat staat in iedergeval erg netjes en is erg stevig , te vreden dus

    grt Marc
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door marc_audi100cd_1985; 04-06-11 om 17:36.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  4. #64

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Marc,

    die oude afdekplaat ziet er nog erger uit dan mijn oude
    Maar de klemmetjes moeten passen. De klemmen aan de raamzijde maak je eerst aan de afdekplaat vast en vervolgens kun je ze op het ijzeren randje klikken.
    De voorste klemmen zijn die brede die met een beetje had drukken ook vast te krijgen zijn. Ik heb dezelfde klemmen als jij volgens mij besteld. Ik zal morgen een paar closeup foto's proberen te maken.
    Wat is trouwens de watertule ?
    Ga jij nog een gat snijden in de afdekplaat voor de accu?

    groet Erik

  5. #65
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Erik,
    Ja die oude plaat zag er niet uit, vorige eigenaar heeft denk ik een accu verwisseld zonder de plaat los te halen en er zo doorheen getrokken.
    Dus vervangen was geen luxe , maar noodzaak.
    nieuwe is echt een stuk degelijker, geen voorsprong door techniek destijds.

    Jouw montagemethode had ik nog niet geprobeerd, ga volgende week er weer mee verder.
    De kleine klemmetjes zijn voorzien van een rubber beschermin aan de binnenzijde.

    Als je een paar close-up foto's wilt maken graag!!

    grt Marc

    Watertule = rubberen doorvoer in de accubak naast de kachelmotor; zit op het laagste punt. deze zat verstopt met bladeren, nu is deze weer open en kan, als het ooit weer eens gaat regenen het water wegstromen.

    Ik ga voorlopig geen gaten in de afdekplaat maken voor de accu. als ik er bij moet zijn maak ik de plaat los. Voor de APK zorg ik dat de monteur kan controleren of de accu vast staat.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)


  6. #66

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Marc,

    nog even voor de zekerheid dit zijn de bestelnummers van de clips:
    443 819 145 E
    443 819 150
    De clip aan de raamzijde zit een beetje apart. Ik hoop dat de foto's een beetje verduidelijken.

    groet Erik

    DSCF6652.jpgDSCF6654.jpgDSCF6656.jpgDSCF6655.jpg

  7. #67
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Hoi Erik,
    bedankt.
    foto's zijn duidelijk.
    ik ga ook eens kijken volgend weekend; het lijkt er op of jouw plaat aan de raamzijde niet helemaal aansluit.
    Moet de plaat niet over het stalen randje kome te liggen?

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: type 44 afdekplaat onder motorkap vernieuwen/ airco uitvoering als vervanger te gebruiken?

    Marc,

    dat komt omdat ik de plaat even heb losgemaakt voor een betere foto

    Erik

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •