Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

  1. #1
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    Hallo
    Het volgende
    van mijn type44 audi 100cc 2.2 kz 85kw doet de originele toerenteller het af en toe wel en niet.
    soms doet ie het in 1 keer of schommelt de naald even heen en weer.
    allle overige functies is de tellerbak, snelheid, tankmeter, tempmeter en lampjes werken wel goed en zonder haperen.
    de contactjes van de 2 stekkers achterop de tellerbak heb ik al ingespoten met contactspray.


    ik heb helaas geen schema van de KZ motor en uitrusting. wie heeft dit liggen.

    wie heeft ideeen, is dit en typische type44 kwaaltje, lossen print of stekker misschien.

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    Da's meer een typisch kwaaltje van oudere auto's. Ik zou eens beginnen met het instrumentenpaneel checken op slechte soldeerverbindingen. Als dat in orde is zou ik kijken naar de connector achterop het paneel, deze eens inspuiten met contactspray. In 99% van de gevallen is het hiermee opgelost, vooral als het zich af en toe voordoet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee?

    Hoi Tom,
    bedankt voor je reactie.
    ik zal het instrumentenpaneel eens gaan inspecteren,
    kan ik hem gemakkelijk helemaal openen zodat ik de printplaat kan inspecteren?

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee?

    De printplaat zit achterop, dus helemaal openen is niet nodig... maar goed, de schroeven achterop zijn duidelijk te zien dus demonteren is een eitje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee?

    Pas wel op met contactspray.
    Ik gebruik Contact-60 van KontaktChemie, die is redelijk veilig.
    Je hebt er ook bij, (ik geloof van MPM) gewoon leverbaar bij de groothandels, die agresief zijn voor spoelen en printen enzo, dat staat althans op de bus.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.


  6. #6

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    Zit er geen stekkertje op de bobine?

  7. #7
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    voor contactspray kan ik wel wd 40 gebruiken , lijkt me wel veilig.

    ja er zit wel een stekker(oogje volgens mij) op de bobine,onder het rubberdeksel. ik zal zaterdag dit eens even schoonmaken.

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    De toerenteller werkt niet via de bobine. Tenminste, niet bij mijn Audi 200 met KG motor (2,1 5 pitter met turbo). Die heeft een pickup sensor die een pulsje moet geven elke keer als er een gat in het vliegwiel voorbij komt. Dit signaal is input voor de VEZ die bij mij vlak voor de rechter voorportier zit. De VEZ stuurt de toerenteller aan en gebruikt het signaal denk ik ook nog voor andere zaken als vervroeging etc. Bij mij kan de VEZ de toerenteller ook aansturen om op die manier in combinatie met het "check engine" lamplje foutcodes uit te kunnen lezen. Ik zou haast denken dat het aansturen van de toerenteller bij de kz net zo werkt en niet via de bobine.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  10. #9
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    KG heeft elektronisch gestuurde ontsteking. KZ weet ik niet, maar ik denk dat die een vacuumvervroeger heeft, en verder transistor module en hall gever.
    Misschien die module eens nachecken;



    zit of op het schutbord bij de ruitenwissers, of op de a-stijl bij de bestuurder onder de bekleding.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 09-05-11 om 18:31.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #10
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    hoi
    de KZ heeft geen sensor op het vliegwiel.
    ik zal de bedrading/aansluitingen op de bobine eens langslopen/controleren.
    ik weet niet of de ontsteking een vacuumvervroeger heeft.
    bijgevoegd een foto van mijn KZ motor.

    grt Marc
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  12. #11
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    ja, vacuumvervroeger. Zie 'schotel' op de verdeler.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  13. #12
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    volgens mij en het schema zou de aansturing vanaf de bobine moeten koen.
    van het weekend deed de toerenteller het in één keer weer even een paar minuten.
    Ik ga binnenkort de bedrading na lopen. (volgens mij heb ik al 2 groene draden op de bobine gezien)
    contactjes van de stekkers achterop het instrumenetnpaneel ga ik ook nog een keer inspuiten met contactspray.
    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  14. #13
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    contactspray en wd40 zijn 2 totaal verschillende dingen.
    Kogellagervet en remolie zijn ook olie-producten, maar verwissel ze niet . . .

    WD40 werkt op stekkers goed als waterafdrijver enzo, maar een goede contactspray lost ook aanslat op koper enzo op, om zo contacten beter te maken
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  15. #14
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: toerenteller type44 weigert af en toe, wie heeft er ervaring mee

    Hoi Monzadriver,
    ok. ik zal eens kijken of ik vervuilde contacten kan vinden en deze reinigen al dan niet met contactspray.
    waarschijnlijk heb ik pas over een paar weken tijd, maar daar rijdt de auto niet minder om
    wordt vervolgd....

    Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •