Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: nieuwe daksierlijst

  1. #1

    Standaard nieuwe daksierlijst

    mijn daksierlijst van mijn 100 laat op verschillende plekken los. Hierdoor zijn er knikjes in gekomen. Nu wil ik deze vervangen. Is nog leverbaar bij de dealer. Nu staat het product omschreven in ETKA als matzwart. Het gaat om nummer 443 853 703 E 01C. Ik heb echter nog nooit een type 44 met zwarte daksierlijsten gezien. Nu stond het volgende op een duits forum (http://forum.group44.de/viewtopic.ph...0762&start=0):

    Hallo,
    meine Recherchen zum Thema Dachzierleisten Limousine MJ 83 (443 853 703 E 1C und 443 853 704 E 01C) haben jetzt zu einem Ergebnis geführt:
    Der Audi Händler in 50354 Hürth hat die Leiste (703) am Lager und telefonisch bestätigt, dass die Leiste (in der AKTE als mattschwarz geführt) den Chromstreifen hat.

    hier wordt dus gezegt dat het artikel in de catalogus als matzwart staat vermeld maar toch chroom is.
    Bij de dealer wisten ze niets en willen het ook niet uitzoeken.
    Weet iemand van jullie of dit inderdaad zo is.
    En hoe moet zo'n daksierlijst eigenlijk vervangen worden.

    groetjes Erik

  2. #2

    Standaard Re: nieuwe daksierlijst

    ik heb inmiddels een nieuwe daksierlijst besteld en in huis. zie onderstaand:
    DSCF6876.jpgDSCF6874.jpgDSCF6875.jpgDSCF6872.jpg

    de nieuw bestelde daksierlijst ziet er veel degelijker uit. De oude was een opgeplakt stripje chroom op een stuk plastic. De nieuwe is gewoon helemaal van metaal. Dit zag ik ook al bij mijn raamsierlijsten. Volgens mij hebben ze bij Audi de eerste paar jaar voor de typ 44 een slechte kwaliteit sierlijsten geleverd.

    Volgens mij moet voor het vervangen popnagels weggehaald worden. de B-stijl (tenminste die ijzeren plaat) en het achterraampje verwijderd worden.

    popnagel:
    DSCF6867.jpg
    hoe kun je deze popnagels verwijderen. Moet je die uitboren of zo?

    B stijl:
    DSCF6868.jpg

    achterraampje
    DSCF6870.jpg
    hoe kun je dit achterraampje verwijderen. Deze is toch geplakt?

    Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag.

    zoals je op de volgende foto's kunt zien is mijn daksierlijst nu echt helemaal gaar:
    DSCF6865.jpg
    DSCF6866.jpg

    op de meeting volgende week zondag ziet mijn auto er niet best uit

    Erik
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3
    carlo1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: nieuwe daksierlijst

    hey lambik, ik zit ook met het sierlijstprobleem, ze zijn echt ontzettend lelijk bij mij! Ik was benieuwd wat ze hebben gekost bij jou, en ik zie op de onderste foto's dat het is gelukt? Zou je niet misschien een kleine how-to kunnen maken, of in ieder geval uit kunnen leggen hoe je het hebt gedaan?

  4. #4

    Standaard Re: nieuwe daksierlijst

    @Carlo1992 de lijst kost bij de dealer iets van 55 euro. Dan moet je er nog 2 strips bij kopen omdat die stuk gaan bij verwijderen. Volgens mij was ik iets van 80 euro totaal kwijt voor 1 kant he.
    Dan heb jij waarschijnlijk ook een typ 44 van voor 1985?
    Heb je al foto's geplaatst?


    Werkzaamheden:
    1 binnenkant van het achterruit alles verwijderen (bekleding etc)
    2 buitenkant achterraam 3 popnagels uitboren van stripje
    3 achterzijruitje eruit snijden
    4 B-stijl de ijzeren plaat verwijderen + bronzen plaatje die hieronder zit
    5 popnagels van de sierstrip uitboren
    6 sierstip verwijderen
    7 nieuwe sierstrip plaatsen met popnagels
    8 B strip weer plaatsen
    9 achterzijruit weer erin zetten.
    10 bekleding weer plaatsen bij achterzijruit.

    Dit zijn volgens mij de te volgen stappen.
    Ik ben zelf ook nog niet klaar. Volgende week laat ik de zijruit eruit snijden. Dan ga ik zelf de rest uitvoeren.
    Heb wel overal foto's van als het klaar ik upload ik een compelte howto

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •