Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Ik heb van het weekend ook de Sigaar te grazen genomen met WD40, er kwam best wat zwarte zooi uit, en na een paar keer werd de WD40 die eruit kwam steeds schoner. Meer heb ik niet gedaan uiteindelijk, niet droog gemaakt ofzo, want anders dan met wattenstaafjes kom je er niet bij en die had ik niet bij de hand. Sigaar terug geplaatst en hij loopt wel iets mooier nu, alleen heeft ie nu soms de neiging om gewoon maar af te slaan. Wellicht een vaccuum lekje ergens.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  2. #22
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    ik begrip het niet helemaal. je toerental is netjes stabiel maar hij "loopt"rommelig?
    als naar jouw idee de rondloop niet correct is, zal ik eerst eens controleren ofdat er ergens een vacuum lek in een van de slangetjes is
    de injectie is een continue inspuit systeem en de ISV verzorgt dat de stat loop aangepast wordt op de temp ven je motor en de evt extra zaken.
    dit wordt geregeld via een tem sensor en de isv.
    het stelschroefje wordt gebruikt om de Co gehalte aan te passen en moet je eigenlijk hiervoor niet gebruiken zonder co2 meter.

    ook een slechte ontsteking (kap rotor boegi ed ) hebben hierop hun invloed,
    daarom dan eerst alles ff nakijken voordat je gaat stellen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Ik zeg volgens mij precies hetzelfde als jij viermaal...

    En wat betreft de ontsteking...misschien moet ik een nieuwe verdelerkap...ik heb destijds de bougiekabels allemaal vervangen door nieuw (want die waren erg slecht) en de rotor ook, omdat daar een stukje vanaf was gebroken (dat contragewichtje lag eraf) maar ik vond de verdeler er nog wel puik uitzien en als je 'm mat dan was ie ook gewoon goed, dus die heb ik toen niet vervangen, ik kan me haast niet voorstellen dat het daaraan ligt, maar wie weet dat ik 'm uiteindelijk toch vervang.

    Ik ga zoeken naar vaccuumlekjes
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  4. #24
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    ik blijf dit topic maar kapen, sorry Dirk

    Mijn onsteking (bougies + kabels + verdeler + rotor) is "nieuw" 2 jaar gelden vervangen maar nog geen 7-8000 km mee gereden.

    Is er een slimme manier om vacuum lekjes te vinden? of zijn er bekende slangen die veel lek gaan?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    282
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Met remmenreiniger rondom slangetjes en pakkingen spuiten met stationair draaiende motor. Mocht het toerental dan iets omhoog gaan dan kon daar wel eens een vacuumlek zijn.


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Remmenreiniger is prima voor het schoonmaken van de ISV, is gewoon een klep en die wordt niet slechter van remmenreiniger. Alleen niet met luchtdruk schoonspuiten, gewoon even laten uitdruipen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Kheb gister het stationair toerental wat bijgesteld eerst van 750 naar 800 toen liep hij al beter daarna van 800 naar 850 en daar op ik hem op laten staan.

    Merk nu dat het schoonmaken van de ISV wel effect heeft gehad. hij loopt nu redelijk goed maar voor mijn gevoel kan het nog net iets beter... het zal een combinatie van factoren zijn... of ik ben te pietleutig :P
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  8. Ad
  9. #28
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Kheb gister het stationair toerental wat bijgesteld eerst van 750 naar 800 toen liep hij al beter daarna van 800 naar 850 en daar op ik hem op laten staan.

    Merk nu dat het schoonmaken van de ISV wel effect heeft gehad. hij loopt nu redelijk goed maar voor mijn gevoel kan het nog net iets beter... het zal een combinatie van factoren zijn... of ik ben te pietleutig :P
    een beetje lucht lekkage komt veel voor met deze leeftijd, maar het stat toerental moet je gewoon afstellen met een Co meter erbij, dan weet je het zeker.
    het toerental van jou mag idd 800 tot 850 tpm zijn (warm) is ook geen exacte wetenschap.
    maar het is een 5 cilinder en geen 6 dus helemaal glad rond laten lopen werkt dus niet.
    vraag is eerder hoe pakt hij op als je gas geeft en loslaat.

    maar luchtlekkage rond de injector (huis en O ringen) en alle kleinere slangen is mogelijk, ook de aansturings-slang van de isv en carterontluchting zijn bekende.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #29
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Kheb em bijgesteld met die schroef voorop et gasklephuis. is dat een probleem? CO was prima bij de laatste APK (4 weken trug)

    zoeken naar die luchtlekkages zie ik niet zo zitten...die aan de ISV is volgens mij een vrij korte kan ik altijd inspecteren, carter ontluchting ook, maar voorlopig laat ik het zo maar even, zal zondag eens luisteren naar andere Mc blokkies hoe die stationair lopen
    Laatst gewijzigd door Chaos; 18-08-11 om 10:25.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Ik ben zelf voornemens om gewoon preventief alles te vervangen waar een standaardslang van festo op kan, heb ik toch nog een paar meter van liggen.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  12. #31
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DirkMeV Bekijk Berichten
    Ik ben zelf voornemens om gewoon preventief alles te vervangen waar een standaardslang van festo op kan, heb ik toch nog een paar meter van liggen.
    en?
    Is er al nieuws?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #32
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Ik heb op de terugweg de turbodruk nog even gecontrolelerd, netjes 1,4bar bij vol optrekken geen noodloop dus.

    Verder nog een visuele inspectie gedaan van de slangen onder de ISV... maar daar was niets aan te zien... zien er iig niet heel uitgedroogd uit ofzo.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #33
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Ik heb op de terugweg de turbodruk nog even gecontrolelerd, netjes 1,4bar bij vol optrekken geen noodloop dus.

    Verder nog een visuele inspectie gedaan van de slangen onder de ISV... maar daar was niets aan te zien... zien er iig niet heel uitgedroogd uit ofzo.
    das weer een goed teken, probeer eens wat remmenreiniger in de richting van de injectoren te spuiten, eens kijken of dat deze hierop wil reageren.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    en?
    Is er al nieuws?
    Niet echt, er zijn best veel dingen die ik moet doen aan de 200 en ik heb de focus tijdelijk wat verlegt naar andere zaken die wel APK punten zijn, wat een mooie stationairloop niet is.

    Wel heb ik de indruk dat ie mooier is gaan lopen sinds ik de ISV met WD40 heb behandeld. Als ik de ISV stekker los trek (wat monza schijnbaar heeft) dan loopt ie dramatisch slecht, met de stekker vast loopt ie eigenlijk best mooi, en hij reageert ok vlot op het gaspedaal. Ik ben voorlopig tevreden, echt testen kan toch pas als ie de weg weer op mag. Gisteren de elektrische ramen voor gerepareerd, achter doen ze het niet. Elektrisch is het in orde, maar denk dat de ramen gewoon vast zitten, of allebei de motoren (linksachter en rechtsachter) hebben de geest gegeven, die kans lijkt me klein. Denk dat ze gewoon niet open willen, omdat ze al 15 jaar niet open zijn geweest ofzo.

    Nog te doen is de remmerij. Klauw rechtsvoor lijkt OK, alleen de blokken zijn heel slecht (stukken uitgebroken en scheuren in het slijtmateriaal), rechtsachter zit vast (wil niet goed terug, heb ik inmiddels een andere voor liggen (de Golf II heeft dezelfde klauwen, daar kom je nog wel eens aan). Links moet ik nog bekijken. Verder zit de remkrachtverdeler vast, dus die ga ik ook loshalen, en proberen gangbaar te maken.

    Verder nog te doen zijn de subframerubbers vervangen, daar heb ik al een draadje over geopend om naar tips te vissen, maar die schijnen er niet te zijn. Helaas moet ik het sleutelen weer even 2 weken staken, hopelijk kan ik daarna snel richting APK.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  16. #35
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: stationair lopen Audi 200 Turbo 1984

    Ik heb eventueel nog wel een set voorklauwen met schijven liggen.
    Achterklauwen heb ik ook nog.
    Maar daar heeft CAC een heeeel mooi setje voor.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •