Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

    Hallo,

    in het dashboard knippert continu het lampje van de knipperlichten. Redelijk irritant, omdat het ook geluid maakt..
    Verder brand ook continu het lichtje van de dynamo. ( die is al gereviseerd) Als de motor eenmaal bepaald toerental heeft gemaakt gaat dat aan, als teken dat hij bij laad. Maar eigenlijk zou het uit moeten gaan.
    Iemand een idee waar het aan kan liggen?

    Grtjs, Gerben

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben van Rijt Bekijk Berichten
    Hallo,

    in het dashboard knippert continu het lampje van de knipperlichten. Redelijk irritant, omdat het ook geluid maakt..
    Verder brand ook continu het lichtje van de dynamo. ( die is al gereviseerd) Als de motor eenmaal bepaald toerental heeft gemaakt gaat dat aan, als teken dat hij bij laad. Maar eigenlijk zou het uit moeten gaan.
    Iemand een idee waar het aan kan liggen?

    Grtjs, Gerben
    achter de tellerset bevind zich de knipperlicht relay, dus daarin/aan zit ook het geluid.
    als er meer lampjes en meters gaan dansen dan zit er pas iets mis in het dashb.

    mijn ervaring is dat bij een te lage laadspanning er gekke dingen kunnen gebeuren.



    normaal gaat het laadlampje direct uit als de motor loopt, bij jou niet dus'...
    ik vermoed dat er iets niet correct is aan gesloten waardoor dit zo gebeurt.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

    Hoi,

    dat relais heb ik inderdaad gevonden, maar als ik het vervang veranderd er niets. Ik dacht dat er misschien ook nog een apart relais is voor de alarmlichtinstallatie/automaat. ( of hoe het heet).
    De dynamo is gereviseerd, en die monteur gaf aan dat het erop lijkt dat er iets niet klopt vanaf de dynamo naar het dashboard.
    De benzinemeter werkt overigens ook niet... Zou het ook de spanningsregelaar op de klokkenset kunnen zijn dan?

    Alvast dank

    Grtz Gerben

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben van Rijt Bekijk Berichten
    Hoi,

    dat relais heb ik inderdaad gevonden, maar als ik het vervang veranderd er niets. Ik dacht dat er misschien ook nog een apart relais is voor de alarmlichtinstallatie/automaat. ( of hoe het heet).
    De dynamo is gereviseerd, en die monteur gaf aan dat het erop lijkt dat er iets niet klopt vanaf de dynamo naar het dashboard.
    De benzinemeter werkt overigens ook niet... Zou het ook de spanningsregelaar op de klokkenset kunnen zijn dan?

    Alvast dank

    Grtz Gerben
    dat zou kunnen, maar ik vermoed eerder een vergeten kabel aan de dynamo of een massa draad aan het blok of zelfs aan de accu.
    Sander had een 200 turbo met een soort gelijk probleem, daar was een massa slecht.
    dus dat zowie zo nalopen en schoonmaken vervangen.
    de benzine meter komt uit de tank vandaan dus daarvoor vermoed ik een slechte floter in de tank.
    en als er een probleem zou zijn in de teller set dan is er meer loos, dwz meervoudig mee pulserende verlichting
    storing in de instrumenten ed.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: storing knipperlichtcontrolelampje dashboard

    dan ga ik dat ook even checken. misschien is dat knipperlicht ook wel een massa probleem?
    De verlichting zelf is ook doorgeschakeld, want anders ging het dimlicht ( 2e stand) niet aan. dat is nu rechtstreeks doorverbonden vanaf de accu. Kortom, op stroomgebied het e.e.a. mis...
    Bedankt voor de tips!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •