Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: aansluiten mistverlichting

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard aansluiten mistverlichting

    Ik was vandaag met de Audi bezig en kwam uiteindelijk aan het aansluiten van mijn mistverlichting, maar ik kwam er niet echt uit. Mijn mistlamprelais krijgt geen + dus die moet ergens vandaan gaan komen. Hij hoort van klem 30 te komen volgens het elektrisch schema, maar waar vind ik een geschikt punt om die 12V vanaf te tappen? Ik was eigenlijk van plan om de klem 30 aansluiting van het ABS relais te splitten, want daar kan ik mooi makkelijk bij, maar bij nader inzien lijkt me dat toch niet zo'n goed idee, alleen wat zou wel een handig punt zijn? Een punt waar ik makkelijk bij kan en een punt waar het geen kwaad kan, dus de extra stroom van de mistverlichting (gezekerd op 15A) moet ik er probleemloos vanaf kunnen splitten...wie heeft een idee?
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: aansluiten mistverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DirkMeV Bekijk Berichten
    Ik was vandaag met de Audi bezig en kwam uiteindelijk aan het aansluiten van mijn mistverlichting, maar ik kwam er niet echt uit. Mijn mistlamprelais krijgt geen + dus die moet ergens vandaan gaan komen. Hij hoort van klem 30 te komen volgens het elektrisch schema, maar waar vind ik een geschikt punt om die 12V vanaf te tappen? Ik was eigenlijk van plan om de klem 30 aansluiting van het ABS relais te splitten, want daar kan ik mooi makkelijk bij, maar bij nader inzien lijkt me dat toch niet zo'n goed idee, alleen wat zou wel een handig punt zijn? Een punt waar ik makkelijk bij kan en een punt waar het geen kwaad kan, dus de extra stroom van de mistverlichting (gezekerd op 15A) moet ik er probleemloos vanaf kunnen splitten...wie heeft een idee?
    aan de onderzijde van de zekerings kast heb je de 12V x relay zitten (dwz continue maar uitgeschakeld bij het starten).
    deze is hiervoor bedoeld en zijn genummerd 75ak 75as
    75s en 30 ag.
    het zijn er 4 bijeen welke aan de voetenruimte kant zitten.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: aansluiten mistverlichting

    Bedankt! Ik ga het X-relais ervoor gebruiken
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •