Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Ventilator bediening

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Ventilator bediening

    Hallo!

    Mijn ventilator (van de frisse lucht in de auto, niet van de radiator) doet het niet goed. Ten eerste is de voorschakelweerstand stuk, maar als ik die vervang is er nog een en ander niet in orde met de bediening van in de auto. Stand 0 is uit, satnd 1 doet het goed, stand 2 doet het niet, maar net ernaast wel en stand 3 doet het helemaal niet. Nu heb ik het bedieningspaneel losgehaald en het probleem zit 'm in die plaat waar het blokje overheen schuift, want als ik een schroevendraaier gebruik om de verbindingen te maken, dan werkt alles goed, alleen dat schuifje maakt de verbindingen dus niet goed.

    Ik zou graag het bedieningspaneel loshalen en wat gaan schuren/schoonmaken om het sleepcontact weer in orde te maken....maar hoe krijg ik dat ding los? Hij izt vast met 2 van die stalen kabels aan de blower en het lijkt niet voordehandliggend om die los te krijgen, dus hoe pak ik dit nu handig aan?

    Groeten!
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Ventilator bediening

    OK, ik ben zelf even aan het onderzoeken gegaan en het werkt weer. Ik heb het bedieningsdeel los gehaald, zodat hij wat naar beneden kan, maar niet eruit ivm de stalen bedieningskabels. Vervolgens heb ik met wat schuurpapier en S-39 de boel opgeschuurd en schoongemaakt. Daarna alles met keukenpapier en wattenstokjes goed schoongemaakt en nu doet ie het weer :-)
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  3. #3
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Ventilator bediening

    S-39, dat zijn geen halve maatregelen.
    Soort soldeer-ontvetter toch ?
    Kijk wel uit met printjes enzo. das best rommel.

    Kijk ook uit met bekleding. Heb een keer een half potje gemorst op een mat (viel om) en daar word je mat niet mooier van . . .
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Ventilator bediening

    Het kwaad is dus al geschied, ik weet nog van vroeger uit het installateurs vak, dat s 39 blijf vreten.
    Daarom zijn ze toen overgegaan op soldeerpasta, als ik het had gedaan zou ik gewoon koperpoets genomen hebben.
    Maarja het is er toch al op, ik weet helaas niet meer waar het mee geneutraliseerd werd of het gewoon met water was of met wat anders, misschien met vertinnen dat dat de s 39 neutraliseerd.

  5. #5
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Ventilator bediening

    Soldeerpasta (die rode snierk) is leuk, maar werk half zo goed niet als S39.
    Als je erg slecht te solderen (lees: vet en / of oud) draad hebt, kun je dat met S39 erg goed solderen, zonder niet of heeel erg slecht.
    Maar het tast inderdaad de koper aan. Word hard enzo.
    Maar reinigd wel inderdaad dus wel goed.
    Gewoon een busje contact60 van contactchemie kopen voor dit werk. Dat gaat echt super.
    Op straat leert ge meer dan uit duizend boeken. Zelfs als ge die boeken op straat leest.

    Don't get mad. Get even.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Ventilator bediening

    Het is wel mooi schoon nu :-)

    En ik heb het behoorlijk netjes opgepoetst met keukenpapier en wattenstaafjes, dus heel veel kan er niet achtergebleven zijn.

    S39 neutralisert met water, maar das niet heel handig in je dashboard, ik denk dat het wel goed komt.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •